Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Číst či nečíst povinnou četbu?

Od: rori* odpovědí: 18 změna:

Již jsem studuji třetí ročník na střední škole s maturitou, mám přečteno 10 knih z 20, a moc se mi nechce do dalších. Učitelka nám ukazovala pracovní listy, co jsou při ústní maturitní zkoušce, a připadlo mi, že o obsah samotné knihy tam moc nejde, spíše o informace o autorovi, určení žánru a podobně. Co jsem se ptal lidí, co má maturitou za sebou, tak prej taky nečetli, tak nevím, jestli to má vůbec cenu, koupil jsem si rozbor děl a tam je vše dokonale popsané..

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

sargo*
hodnocení

3x

Samozřejmě, že číst. Jednak něco v té hlavě vždycky uvízne víc, než z jakýchkoli rozborů, ale hlavně - většinou to bývají díla, která je dobré znát kvůli jakémusi obecnému přehledu a vzdělanosti; díla, na která bývají odkazy v dalších dílech... prostě aby člověk nebyl blbej, musí číst, bez toho to prostě nejde. *smich*

hodnocení

2x

Četla jsem, čtu a budu číst. Ne kvůli maturitě, tu už odvál čas, ale kvůli sobě. Knihy považuji opravdu za jedno z toho nejlepšího, co lidstvo má.

Za studií jsem četla všechno, co nám zadali i něco navíc. A nebyla to špatná četba - Čapek, Hemingway, Tolstoj, a jiní. Bavilo mě to a jiní, méně čtiví, si mé rozbory opisovali do svých čtenářských deníků. Takže, jak už tu bylo řečeno, nečtete pro maturitu, ale pro sebe. Je rozdíl mluvit s člověkem, který hodně čte a který ne. Poznáte to už z prvních několika vět. Kniha dokáže dát opravdu hodně, tak s chutí do té druhé desítky! A nemyslím tím toto:*pivo* Jaga.

lidus*

Líp bych to neřekla a mám tu stejnou zkušenost, moje staré čtenářské deníky opisují neteře a synovci.*palec*.

Knihy jsou, mimo psa, najlepší přítel člověka. Uvnitř psa je na čtení moc tma.

Groucho Marx

myse*