Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Povinná praxe i přes víkend?

Od: ollliv* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den, jsem studentkou 4.ročníku SŠ.Obor:Hotelnictví Turismus.Každé pondělí vykonávám povinnou praxi v cestovní agentuře.praxe není placená-protože podle smlouvy(od školy)nevykonávám žádnou produktivní práci.Nyní od září máme zajištěnou praxi od školy na týden v hotelu-praxe je od pondělí do pondělí-tedy včetně víkendů, praxi samozřejmě taky nemáme placenou.Podle osnov prý máme sedm dní praxe.Zdá se mi divné, že máme praxi vykonávat i o víkendu, který je náš volný čas.do školy také chodím přece jen pět dní.Chtěla bych tedy vědět, zda nás škola může nutit praxi vykonávat o víkendu.Děkuji za odpověď

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Kdyz je to tak, tak byt Tebou bych si hledal sam nejakou alespon trochu placenou praxi. Skola by s tim nemela mit problem.

hodnocení

2x

Kdyby jen o víkendu - odbornou praxi může škola nařídit třeba i na prázdniny ]:->

§ 65 odst. 1 Školského zákona: Odborná nebo umělecká praxe a sportovní příprava může být uskotečňována i v období školních prázdnin nebo po dobu stanovenou rámcovým vzdělávacím programem.

Rámcový vzdělávací program pro vaši školu neznám, tuším ji vydává ministerstvo školství a předpokládám, že by měl být k nahlédnutí ve škole. Ovšem pokud opravdu chodíte do práce 7 dní v týdnů, tak topravděpodobně bude v rozporu se Zákoníkem, ptž ten v § 92 říká odst. 1:

Zaměstnavatel je povinen rozvrhnout pracovní dobu tak, aby zaměstnanec měl nepřetržitý odpočinek v týdnu během každého období sedmi po sobě jdoucích kalendářních dnů v trvání alespoň 35 hodin. Nepřetržitý odpočinek v týdnu nesmí činit u mladistvého zaměstnance méně než 48 hodin.

Ptž dle Školského zákona je nutnost na praxi Zákoník práce dodržovat, viz § 65. odst. 3: