Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsem bývalá studentka osmiletého gymnázia a letos, po čtyřech letech jsem se rozhodla jít na zdravotnické lyceum. Proto by mě zajímalo, co je náročnější. Jestli gymnázium, na kterém jsem už byla nebo lyceum, na které jdu.
Polovina lidí mi totiž říká, jáké to pro mě bude leháro a že to zvládnu levou zadní, když jdu z gymplu, zatímco druhá polovina mi říká, že lyceum je stokrát těžší než gymnázium. Co si myslíte vy? Chci vědět na co se připravit.
Osobně nemám zkušenost ani s lyceem, ani s gymnáziem. Teoreticky by obě školy měly být schopny připravit studenty ke studiu na vysoké škole, takže by měly být přibližně stejně těžké, když mají stejný cíl... výhodou zdravotnického lycea asi bude cílená příprava na určitý typ VŠ. Já bych si tipla, že gymnázium bude o něco náročnější - zpravidla přijímají ty nejlepší studenty na základě přijímacích zkoušek (a předpokládám tedy, že výběru uzpůsobují učivo), ovšem co jsem nedávno koukala na netu, tak ZL přijimají do určitého průměru bez zkoušek (takže netrvají na nejlepších z nejlepších). Možná zkuste porovnat úspěšnost při přijetí na VŠ u vašeho gymnázia a u vašeho vybraného lycea - kde ta úspěšnost bude lepší, tam možná víc tlačí na studenty, aby se neflákali a makali, tedy uspět tam bude těžší, než na té druhé škole.
U nás brali bez přímaček do průměru 1,5 což jsem neměla takže jsem psala přímačky a ty jsem zvládla docela dobře příklady mi přišli jednoduché oproti tomu co jsme počítali ve škole ale nevím, jestli podle příjmačrk soudit výuku.. A to s tím přijetím na VŠ je dobrý nápad
Nějak si to zjistím. Vím jen jak na tom byla naše škola s maturitama (5. nejlepší v ČR) takže z toho bych teoreticky taky mohla usoudit že je náročnější..