Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda má někdo zkušenost s propadnutím z výchovy na ZŠ? Četla jsem či snad slyšela, že propadnout t tělesné, hudební či výtvarné výchovy nelze... ale jistá si tím být nemohu . . .
Jestliže škola žáky hodnotí tradičně ("známkami"), pak pro všechny vyučované předměty platí pětistupňová klasifikační stupnice, tedy i stupeň "nedostatečně". Součástí povinné dokumentace každé školy je i školní vzdělávací program, kde musí být specifikována i pravidla pro hodnocení žáků.
Hodnocení předmětů s převahou výchovného zaměření (Hv, Vv, Tv, Pč...) je samozřejmě jiné než hodnocení předmětů s převahou vzdělávacího zaměření (M, Čj, Aj, Ch...), ale s "pětkou" počítá také. Sice se uděluje jen ve výjimečných případech, ale u žáka, který odmítá pracovat, neosvojil si naprosto žádné dovednosti a dokonce sabotuje aktivity ostatních, je plně na místě. Ty příklady uvádím hlavně proto, aby si někdo proboha nemyslel, že pětka z "výchov" se dává za to, že někdo nemá hudební sluch, neumí kreslit nebo je nešikovný. Žáci sice takto své zhoršené známky z výchovných předmětů rodičům vysvětlují, ve skutečnosti však většinou jde - slušně řečeno - o neochotu pracovat.
Do vyššího ročníku postoupí žák, který na konci druhého pololetí prospěl ze všech povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem s výjimkou předmětů výchovného zaměření stanovených rámcovým vzdělávacím programem a předmětů, z nichž byl uvolněn.
Takže hodnocení může být nedostatečné, ale není to důvod k propadnutí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.