Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Jsem studentka 4. ročníku a letos bych ráda maturovala. Od listopadu 2010 jsem byla často nemocná, ale mám dostatek známek aby mě učitelé mohli klasifikovat. Během dubna jsem si dopsala všechny písemky, které mi chyběly, myslím, že výsledky byly až nad mé očekávání. Jen pí. učitelka, která nás má první a poslední rok na matematiku mi nechce dát možnost opravení známky, která mi vychází čistá pětka, z důvodu absence a zameškaných písemek.
Učí jen na vysoké školy a stejným způsobem bohužel učí i v naší třídě. Mohu říci, že až na pár jedinců, kteří matematiku ovládájí perfektně, máme všichni ostatní 4 nebo 5ky. Věřím tomu, že někteří se na to prostě vykašlou, ale vím, že se všichni snažíme, radíme si o tom, čemu nerozumíme.
Když mi tedy paní učitelka oznámila, že mi dá na vysvědčení pětku (samozřejmě má na to právo, nejsem génius a s matematikou mám problémy již od základní školy) došlo mi, že pro mě to znamená reparát v srpnu. Z matematiky, předmět, který mi nikdy nešel lépe než na 4ky. Jen letos to prostě nevyšlo. Ale mnoho studentů je u nás již opakujících, těm tedy řekla ať jí přinesou domácí úkol s nějakým příkladem, který někde našli nebo ať si vyberou látku, které rozumí, a z té si napíšou písemku. Za takovou práci jim slíbila lepší známku než pětku na vysvědčení. Po dlouhém snažení, kdy jsem chtěla udělat nějaký úkol nebo si napsat písemku, mi bylo oznámeno, že učitelka na to nemá čas, protože odlítá kamsi z ČR a já tudíž nemám nárok na jinou známku.
Mohu v tomto případě požádat o komisionální přezkoušení?
Myslím, že stále jsem schopná něco spočítat a něco umím, takže bych to obhájila. Záleží mi na tom, protože je pro mě maturita důležitá. Sám pan ředitel nám na rodičovské schůzi řekl: "Známky máte možnost měnit ještě alespoň dva týdny. Uzávěrka je 3. května."
Zde máte citaci ze školského zákona: