Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla bych se Vás zeptat, kde a jak se správně naučit a procvičovat cvičení typu wordformation v angličtině. Jsem studentka VŠ, tudíž nejsem žádný hlupák, ale přesto si s tímto typem cvičení občas nevím rady a jelikož je to součást bakalářské zkoušky, ráda bych to uměla
Děkuji za jakékoliv rady či typy
Hezký slunečný den
Markéta
No ona je otázka, co si pod tím cvičením představujete.. Totiž udělat cvičení na word-formation, to je takové trochu bezúčelné. Když víte, že jde o word formation, tak to prostě slepíte a máte word-formated expression, že... Zkuste trochu upřesnit, co vám dělá problém. Ono na tohle už je taky potřeba mít slovní zásobu a vědět, že black bird skutečně není totéž co blackbird... V podstatě a velmi (s)prostě (a taky neprofesionálně) by se dalo říct, že co stojí u sebe bez mezery, je word-formatted, co má mezeru, je ADJ+NOUN... ale to je fakt jenom první pomoc, ani bych to neměla říkat. Takže prosím, co přesně potřebujete?
Aha, už chápu Tak to není úplně word-formation, ale to nevadí. Chápu tedy, že chcete různé tvary slova s jedním kořenem. Bohužel jediný způsob, jak se toto naučit, je hodně hodně číst
Ono se ani nedá nic moc říct obecně - snad jen pozor na klasiku "interested x interesting", ale to vám podle všeho nemusím vysvětlovat. Co se procvičování týká, hodně takových cvičení najdete v učebnicích připravujících na FCE (nebo vyšší), obvykle někde v závěru lekce, a určitě i na netu, zkusím se podívat a hodit sem nějaké odkazy...
Zkuste např. tady: helpforenglish.cz/... , to vypadá jako to, co chcete, a odsud se asi dostanete na další cvičení. Kdyby mě ještě něco napadlo, tak to sem přihodím. I tady tomu říkají word-formation, což se mi nezdá, ale musím se mrknout - fakt je, že moje terminologie už není, co bývala Ale to není tak podstatné, hlavně že máte nějaké to cvičení... Je to ono?