Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chodím na jednu nejmenovanou střední školu v Pardubickém kraji. Jsem zde maximálně spokojen, známky mám dobré, vše ale kazí jedna učitelka. Jedná se o fyzikářku, které když jsem dnes odevzdal test pouze přibližně 10 sekund po předem stanovené lhůtě (jen jsem ještě dopisoval své jméno), tak mi automaticky dala za 5. Na můj dotaz proč to udělala odpověděla následovně: "Víš co? chodíš do normální školu, takže se chovej normálně. Tvojí povinností je test odevzdat. Jelikož jsi ho odevzdal pozdě, tak máš pětku!". Když jsem jí řekl, že to je mírně přehnané, tak jen odpověděla: "no, dobrý..." (asi jí došly argumenty) a odešla do kabinetu. Kdyby to byly například dvě minuty, tak neřeknu ani slovo. Ale blbých 10 sekund? To ale ještě není vše. Nedávno, když si jeden spolužák v její hodině jen odkašlal, tak ho ihned i přes spolužákovu omluvu poslala k tabuli a naší třídu jako celek označila zvířaty, která se neumí chovat. Ano, to vše jen kvůli odkašlání. To ale jetě pořád není vše. Nedávno totiž předvedla následující: Mám jednoho spolužáka, který špatně vidí a rozlišuje barvy, o čemž zmíněná učitelka ví. I přesto ale nechala tohoto spolužáka číst část barvami rozlišeného textu a ještě mu řekla "Barvoslepej, čti!"
Jaký na toto všechno máte názor? Dle mě je takové chování ze strany učitele neprofesionální a absolutně nepřípustné. Možná se ale pletu... Nejsem typ člověka, který by si stěžoval kvůli každé hovadině, toto už ale opravdu zásah potřebuje...
Ještě jsem zapomněl dodat, že nám tato učitelka nedávno dala úplně jednoduchý test s převody jednotek (Ano, opravdu). Zadání testu znělo takto: "Převeďte na základní jednotky vhodné k dosazení do vzorce". Vše jsem udělal přesně podle zadání, převedl jsem vše na základní jednotky. Test byl bez chyby, i přesto mi z něj ale dala za tři, protože by se jí prý ve vzorci více líbilo 200 g převedených na 20 dkg, než na 0.2 Kg (20 dkg je prý do vzorce vhodnějších). Upozorňuji, že v zadání bylo napsáno PŘEVEĎ NA ZÁKLADNÍ JEDNOTKY VHODNÉ K DOSAZENÍ DO VZORCE. Nevím teda, co jsou podle ní jednotky vhodné k dosazení do vzorce (na to odpověd vymyslet nedokázala) a proč teda do zadání píše ještě "převeď na základní jednotky", když základní jednotka hmotnosti podle ní není vhodná k dosazení do vzorce.
Vitajte v realnom svete dospelakov, kde nie je ziadna spravodlivost a pravidla pre kazdeho. Fyzikarku berte ako zivotnu pripravu na sefa vo firme, ktory vam najde vzdy nejaku chybu a zoskrta premie. To, co vam teraz pripada ako strasna krivda a nespravodlivost, vam bude po rokoch pripadat ako zabavna prihoda zo skoly.
Ste teraz na malej zivotnej krizovatke a mate na vyber, ci spor eskalovat a stazovat si alebo nejako tou fyzikou preplavat.
Já jsem přesvědčená, že by ses měl starat o sebe a ne sledovat, komu co učitelka řekla nebo provedla. Je taková na všechny a ne jen na tebe, nezasedla si na tebe. Uvědom si, že nejsi malé dítě, ani napravovatel, ani mstitel. Nauč se a chovej se tak, aby k tobě neměla výhrady. Jsi už dost velký, nikdo tě věčně nebude za ručičku vodit a předžvýkávat ti potravu. Ber to jako otužování, něbuď měkej! Dospělí v celém světě, za všech věků k sobě nebyli pouze a jen milí a vstřícní. Nauč se brát život tak jak je a jde. Důležité je: Nepoprdět se z ničeho a z nikoho!
A přesně díky tady tomu nicnedělání a akceptování nespravedlnosti a křiváren na vlastní osobě si potom, až tazatel vyroste, bude svoji frustraci kompenzovat také na někom slabším - na dítěti, podřízeném atd. Stejně jako to dělá tady ta frustrovaná paní učitelka co by zasloužila pár facek aby se uklidnila. Ne, takové chování není normální a akceptovat jej je nepřípustné.
přesně, hlavně držet hubu a krok! nějak mi tenhle váš názor připomíná školství (a vlastně celý "systém") před rokem 89, čím to asi bude...
km, skutečně? A ty reportáže, jak děcka šikanovali a mordovali učitelku, učitele? Ze které doby to je? Já bych vám moc přála, zažít alesúpoň hodinu jako pedagog. Moc by mě zajímalo, jak byste je laskavě a s rozumem zvládnul a nejen to, opravdu je naučil. S láskou byste vzpomínal na učitele Igora Hnízda!
Kovadlino, jen zamyšlení. Jak chcete rozlišit "všímat si" a nebo stolkovat, sledovat, míchat se do něčího života. Můžete mít miloony hodných lidí a několi jedinců doma pochopilo, že je potřeba si napravit sebevědomí agresí a nadvládou. A 2 bebo 3 takoví "chudáci" pokřivení výchovou a rodinou, určí jak se celý svět bude dívat na celou generaci. Šmahem nelze obsáhnout všechno z jedné vody načisto.
Bože babko! Vy už raději nic nepište! Víte prdlajs, co se u nich ve třídě děje, toho člověka trápí nevhodné chování učitelel a vy ho za to sepsujete. Běžte už někam... fakt...
Přesně vím, o čem píše, mám pocit, že někteří lidé (učitelé) si rádi vychutnávají mít moc nad druhými a řídit je dle své libosti... Bohužel.
Bylo by vhodné slyšet i druhou stranu ...tedy fyzikářku; pak by bylo možno sdělit svůj pohled na věc ...
K tomuto bych dokázal vytvořit audionahrávku, kdybych jí však předem na skutečnost, že jí nahrávám (ze zákona povinné) upozornil, tak by se vyjadřovala jinak. když jí na skutečnost, že jí nahrávám neupozorním, tak nahrávku sice získám, ale poruším zákon. Zatím mám pouze svědectví spolužáků, což je ale lehce ovlivnitelné. Jak dále postupovat opravdu nevím, bez důkazů to bude jen při případné stížnosti tvrzení proti tvrzení...
Můžete vysvětlit ten význam vyjádření druhé strany? Samozřejmě to nemyslím útočně, jen mě to zajímá, často to vidím i v jiných příspěvcích a nechápu to. Resp. v tom nevidím důvod - amatérská poradna, kde člověk chce poradit. Jestli mluví pravdu, třeba mu to pomůže, když lže, tak mu to prostě nepomůže. Když by to člověk chtěl řešit nějakou mediací, rozumnou domluvou, tak k tomu jsou úplně jiné způsoby pomoci.
Máte dobrého třídního nebo ředitele? Zkuste si s nimi promluvit.
Na druhé straně - toto jsou jednostranné informace. Nevíme, zda paní učitelka sama nemá nějaké problémy a proto reaguje jinak, než byste si představoval, z důvodů, které neznáte.
Třídního učitele i ředitele mám velice dobrého, určitě bych si o tom s nimi promluvit mohl... Rozhodl jsem se ale, že to zatím asi nechám být a dám učitelce ještě šanci, školní rok přeci jen začal ani ne před měsícem. Učitelka se na nový školní rok možná jen správně potřebuje "naladit"... Pokud s tím však nepřestane, tak to řešit opravdu začnu. Teď k tomu, že má učitelka možná nějaké problémy, o ketrých já nevím: To, že má možná problémy je sice hezké, nicméně jí to neopravňuje k tomu, aby se chovala tak, jak se chová. Osobní problémy se do zaměstnání nenosí... Za takový názor mě možná budete nenávidět, tak to ale prostě je.
Ještě k těm jednostranným informacím: Co bychom se dozvěděli od učitelky?
Jak se k ní chová třída a vy jako jednotlivec? Jsou známy případy, kdy si třída na učitelku zasedla, provokovala ji a urážela ...
Prostě tady nemohu na základě informace pouze z jedné strany rozhodnout.
Audiatur et altera pars (Budiž slyšena i druhá strana)
Tady se o ničem nerozhoduje, není tu soud ani nic podobného, ale poradna.
A pro správnou radu musíme mít dostatel informací.
---
Ještě pto tazatele:
Pokud jste si naprosto jist správnou odpovědí (my neznáme zadání), neváhejte svůj výsledek obhájit.
To neplatí o pozdě odevzdaném testu - i 10 vteřin je zpoždění.
Zkuste zhodnotit, jestli je výuka na dobré úrovni odborně. Zažijeme pedagogy, kteří nás napomínají za každou hloupost, téměř omezují osobní svobodu, ale informace z předmětu si pamatujete celý život. Pak stojí za to přijmout i poněkud svérázné jednání.
Určitě je chyba v tom, že máte písemky časově limitované, jako by ve třídě seděli samí extravertovaní sangvinici. Některé temperamenty (hlavně melancholicky zaměřené) potřebují čas a klid, ale pak jejich práce má kvalitu. Učil jsem 45 let a nikdy jsem písemné práce časově neomezoval, abych studenty nestresoval. Výsledkem je to, že to téměř všichni zvládnou odevzdat v termínu.
O cause Barvoslepý nemá vůbec cenu diskutovat. Pokud to bylo tak, jak říkáte, je to minimálně na domluvu nadřízeného.
Gram (g) základní jednotka hmotnosti opravdu není. Je to kilogram (Kg). Jinak vím, že termíny se mají dodržovat a také že je dodržuji (vždy to ale prostě nevyjde, určitě se vám to už také stalo). Proto zde i píšu, že kdyby to byly například dvě minuty, tak učitelku naprosto pochopím a bude to opravdu má chyba. Nicméně dát za 5 z testu odevzdaného pouze přibližně 10 sekund (psal jsem své jméno) po domluvené lhůtě je opravdu přehnané, to se na mě nezlobte... Skrytě jsem nikoho nenahrával a ani to dělat nebudu!
Před tím, než si budeš stěžovat, nebo to nějak řešit, se zamysli také trochu stategicky, jestli náhodou nebudeš chtít z fyziky maturovat. Jestli ne, jdi do toho. Jestli ano, tak si promysli, co bude následovat, když budeš inciátorem stížností, a učitelka to ustojí, neodejde, nedostane žádný postih a bude vás učit až k maturitě a bude i u tvé maturity z fyziky. Pravděpodobně neodmaturuješ z fyziky ani na třetí pokus.
Nežijeme ve světě, kde stačí jen odvaha a konat. Ano, někdy stačit může. Ale taky nemusí. Člověk by měl uvažovat realisticky. Ředitelé a učitelé jsou na školách často jedna ruka, a táhnou za jeden provaz. A nemusí se nic změnit, ani opakovanými stížnostmi. A jak říkám, sama bych nechtěla být iniciátorem těch stížností, protože u maturity se rozhodně nezkouší ze znalostí a dovedností, ale ze sympatií.
Kdosi povídal, že pedagózi tráví dovolenou ve cvokhausech. Asi na tom něco bude.
Kdysi jsem zaskakoval na jedné nejmenované škole - vyučoval jsem tam půl roku kreslení v CADu a většina studentů o to jevila vážný nezájem. Tak jsem se s nimi dohodl, že na výuku budou chodit, já budu dělat prezenci a učit. Pokud je to nebude zajímat, budou se chovat tak aby nerušili ostatní a na konci pololetí mi každý přinese výkres. Já se nebudu zajímat jestli to kreslili oni. Co si budu dělat problémy, je to jejich věc co si ze školy odnesou do života.
Muzete sem dat fotku s opravou toho testu? Ono zadani je dost podivne. Umím si predstavit rovnici, kde je vse v gramech a ucitelce se nelibilo, ze jste do toho ve fazi vypoctu zamotal kilogramy ale pak zas nechapu ten pozadavek prevodu na ZJ, mozna se mel prevadet na ZJ az konecny vysledek? Tezko rici, co bylo pozadovano.
Pokud nejste spokojeni s paní učitelkou, tak to řešte. Máte přece ústa. Nejsou jen na jídlo.
Zdravím.
Dekagramy snad nemůže žádný fyzikář myslet vážně. Základní jednotkou hmotnosti je kilogram a to už hrozně dávno, od dob zavedení soustavy MKSA (metr, kilogram, sekunda, ampér), která nahradila dřívější soustavu cgs (centimetr, gram, sekunda), kde byl základní jednotkou gram. Zůstalo tomu tak i ve stávající soustavě SI. Ta předpony deka, centy, deci a hekto prakticky vylučuje (předtím se ještě hojně využíval třeba dekaňůtn (daN) jako jednotka síly), podobně na indexu je třeba metrický cent, a tuně se musí říkat megagram. Ale je jasné, že třeba centimetrů se nezbavíme. Dekagramy už v obchodech nevisí (bývaly třeba u salámů ceny za 10 deka (obvykle se zkracovaly dkg nebo Dg (správně je dag)), ale dneska všude mají 100g), ale pořád se používají stejně jako třeba na dráze hektometry.
Takže to asi musel být nějaký obskurní vzorec (jasně že jsou (hlavně empirické) vzorce, kam se dosazujou různé staré a neobvyklé jednotky), ale každopádně to nebyly základní jednotky. Asi jako kdyby trvala na převedení Joulů na kalorie nebo BTU (množství tepla, které ohřeje libru vody o fahrnheit, obdoba naší kalorie) nebo nanometrů na angström. Dneska platí poučka, že všechny vzorce jsou pro základní jednotky. Pokud je to jinak, musí se to explicitně uvést.
Holt prostě i s takovými lidmi musí člověk přežívat.
"Barvoslepej" si z toho těžko může něco dělat, tomu je jasné, že tohle nepřečte, nebo s vynaložením neúměrného úsilí. Ale je to právě ostuda pro učitelku (i když ona si myslí, jak je skvělá, když se posmívá nějakému postižení, skutečnost je opačná, takový člověk je ubohý a pokud je to ještě učitelka, je to o to horší).
Ono to taky může skončit úplnou demotivací. Proč já se tady budu namáhat, když stejně dostanu za 5 úplně stejně, jako když bych se třeba celou dobu dloubal v nose. K tomuhle poznání jsem došel na základce v tělocviku, že na 4 prostě nezaběhnu, tak se nebudu příliš namáhat - dostanu úplně stejnou pětku.
Taková krávovina! Opravdu máte potřebu ji opakovat? Pak mi vysvětlete, proč neučí absolventi zvláštních škol.
asd1, nevím, jak mě vidíte. Už několikrát mám pocit, že si myslíte, že jsem spadla z měsíce nebo naopak jsem tak dementní, že jsem hoooodně mimo realitu, že nechápu úplně elementární věci. Musím vás ujistit, že ani jedno. Jsem však sama zvědavá, na vaše vzdělání a sebevědomí a pocit, že jste mnohem lepší než ostatní lidé.
"Pane, kdo jsem já, že si osobuji právo povyšovat se".
Se vší úctou a respektem ![]()
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.