Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nevím, co mám dělat s matikou

Od: anonymni odpovědí: 9 změna:
Zdravím, na střední škole mám matematiku. Matiku jsem předtím na základní škole mel rad, a když jsem se hlásil na střední měl jsem dokonce z cermatu 47 bodů. Bohužel teď jsem ve tretaku a na začátku roku jsem dostal dvě pětky, tak jsem se rozhodl, že budu mít doučování. Rodiče mi zaplatili doučování, které jsem měl mít 2x týdne, bohužel teď ve 2. ctvrtlectce jsem dostal zase za 5 a už nevím co mám dělat. Učil jsem se na to nejlíp jak jsem mohl a zase se to nevyšlo. Rodiče jsou na mě naštvaní, že za mě platí pálky za doucko a já jsem zklamal zase sebe. Nejhorší na tom je ze bych tu matiku strašně rád pochopil, ale asi mi není prano. Potřeboval bych poradit čím by to mohlo být a třeba jak změnit metodu uceni.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
Na netu je milion řešených příkladů. Cvičit, cvičit, cvičit. A neskončit v okamžiku, kdy se zdá, žes to pochopil, ale právě po pochopení vypočítat spoustu příkladů, aby to byla rutina bez váhání. Matika je zábava.

 

hodnocení

1x
avatar libor007
Na yt jsou videa, kde dané úkoly velmi podrobně rozebírají(často nějaký učitel). Dnes ti to umí polopatě vysvětlit i chatgpt. Zkus třeba i aplikace do mobilu, např photomath umí najít řešení zadání, které vyfotíš a rozebírá i postup. Podobná appka od microsoftu to umí taky a popíše to trošičku jinýn způsobem. Jinak obecně - musíš prostě opakovat příklady dokola.

 

host
hodnocení

0x

Příklady, příklady. Vzájemné konzultace, raďte se spolužáky, povídejte si o řešení příkladů, které berete.Zkuste se to, co berete pochopit. Nevzdávejte to, půjde to.

S učitelem to nemá cenu zkouše konzulovat,, po vyučování nemá čas, o přestávce si sotva stačí snízt jablko a jde učit do jiné třídy, prostě nemá čas, jsou sice takoví, ale vzácní.

.

 

hodnocení

0x
Změnit učitele na doučování
Začít od základů
-úpravy výrazů, rovnice, nerovnice
-funkce, průběhy, vyšetřování funkcí
-derivace
-integraly
V podstatě až u integrálů se musí nějak tak víc přemýšlet.
Dřív jsem to doučoval. I ti co měli na základě jedničky a dvojky neuměli základy. Nechápal jsem jak mohli mít takový dobrý známky.
Takže se jelo od začátků.
Doučujícího, co se umí vzít do tvé kůže a ne se na to dívat že své pozice matematika co zvládá diferenciální rovnice levou zadní
doplněno 20.01.25 00:09: Co přesně ti nejde za látku?
runner2
Řekl bych, že více než integraly a derivace dává zabrat kombinatorika. Nicméně je mi podivné, že student ve třeťáku, který se učí jak může a navíc má možnost doučování dostane 2x za sebou za 5. Učil se málo, možná nadměrné spoléhal na to doučování místo aby se sám snažil tomu rozumět. Nemyslím si, že by SŠ matematika bylo až taková složitost na kterou by se i méně šikovný žák nedokázal připravit.

 

hodnocení

0x

Ahoj, co probíráte?

Při doučování je hlavní to pochopit. Jestli to nepůjde, změnil bych doučujícího - ovšem jestli máte kombinatoriku, není třeba se unáhlit, to je kapitola sama pro sebe :)

Doma pak je potřeba počítat příklady samostatně - a podívat se teprve, když opravdu nevíš...

Tady taky rádi poradíme.

 

mll
hodnocení

0x

Je potřeba se zaměřit na to, co dělá problémy. Třeťák to u nás na průmce byly limity, integrály a derivace, na normálních školách touhle dobou možná dělali statistiku, kombinatoriku a podobné blbosti (protože tohle dělají ve čtvrťáku nebo taky vůbec), to jsem taky moc nemusel (ale neměl jsem problémy to zvládnout). Ale to je celkem jedno, ať je to cokoliv, je potřeba se s tím nějak sžít.

Ono učení na matematiku podle mě vypadá tak, že vezmete příklady a snažíte se je spočítat. Pak teda je dobré mít někoho na radu, když uvíznete v mrtvém bodě (případně učebnici, kde popisujou postup). Takže je dobré si spočítat příklady stejného typu jako v té písemce. S matematikou na střední jsem problémy neměl. Naopak jsem byl z těch, co pomáhali spolužákům (měli jsme takovou vzájemnou pomoc, kdy jsme využívali dlouhé přestávky (45 minut na přesun mezi budovami, ale ten se dal zvládnout metrem za 15 minut a byla půlhodinka k dobru) k tomuto účelu - my jsme si to aspoň zopakovali (jak víte věc je jasná, dokud se nezačne vysvětlovat) a ti, co nechápali, měli o krok blíž k pochopení). Ale na vysoké to bylo něco jiného, to jsem musel hodně máknout, to by bylo na jiný příběh, každopádně jsem tehdy hlavně ve zkouškovém počmáral hodně papírů.

 

fram
hodnocení

0x

Váš učitel zřejmě vykládá nezáživně. Ten náš u toho vyráběl vtipy a úplně změnil přístup mnoha žáků.

Matika se neučí lehce, naučené se narozdíl od jazyků nezapomíná.

Procvičovat: cmp.seznam.cz/...

 

yarda1
hodnocení

0x

Jeden měl problémy s matematikou, když si ho vzal do parády někdo, kdo do toho viděl, zjistil, že když brali operace se zlomky, on byl zrovna dlouhodobě nemocný, nikdo mu to pořádně nevysvětlil a pak se to s ním táhlo.

Můžeš nějak specifikovat, co hlavně ti dělá problém?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]