Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, na jeden předmět na vysoké škole jsme mohli pracovat ve dvojcích, kde se každý týden řešilo několik programátorských úloh. Celý semestr jsme si se spolužákem rozdělovali úlohy, které po vyřešení jsme odevzdávali do školního systému společně s jmény. Bohužel ke konci semestru jsem zjistil, že spolužák, se kterým spolupracuji, velkou část úloh opodváděl pomocí chatGPT a to dokonce pomocí ctrl+c,ctrl+v kde opodváděné odevzdané úlohy jsou odevzdané i pod mým jménem.
Tato skutečnost mi doopravdy vadí, jelikož si zakládám na čestnosti a také hrozí budoucí odhalení/postih při dalších ročnících, jelikož můj spolužák určitě nebude poslední, který takto opodvádí úlohy a odevzdá do školního systému, který odhaluje plagiatorství. (chatGPT, pro tyto ulohy generuje velmi podobné kody a mají velikost cca 30 řádků)
CO MÁM DĚLAT? Mám to nechat být? Navázat nějakou komunikaci s cvičícím? Jak byste to řešili? Tento rok, se na nic nepříjde, jelikož už jsme obdrželi zápočet, ale mám obavy z budoucího odhalení a postihů.
Když se tento rok na nic nepřijde a už máte zápočty, tak to nech být. Ale pro příště si pamatuj, že když něco děláte ve dvojici, tak NESMÍTE ODEVZDÁVAT NIC, CO BY TEN DRUHÝ NEVIDĚL. Co bys chtěl říct cvičícímu? Žalovat na spolužáka, že dělal půlku úloh za Tebe a nehrával tam něco, s čím jsi nesouhlasil, ale neobtěžoval ses to ani vidět? Práce v páru je na to, abyste si poradili, když jeden neví, aby jeden navrhl vylepšení práce druhého, oba mají tu úlohu po odevzdání umět.
V otázce píšeš, že jsi zjistil... Jak jsi to zjistil? Tak se spolužák přiznal (takže jsi to nezjistil)? Jak to, že jsi nepoznal, že jsou ty kódy z chatu GPT, když sis je před odevzdáním četl? Pokud to byl CTRL+C a CTRL+V, tak jsi musel vidět komentáře, které by člověk, který umí programovat nepsal. Pokud jsi to nepoznal ty, nepoznal to cvičící a dal zápočet, tak to snad už zkoumat nebude. Podle mě třetí bod není dobrý nápad. Myslíš si, že když přijdeš k cvičícímu a řekneš mu, že jste podváděli v polovině a jestli může uznat jen tu poctivou polovinu, tak s tím bude souhlasit? Já bych s tím nepočítala, to není odpovídající trest za podvod. Možná to chceš svést na spolužáka, ale cvičící nejpíš nepochopí stejně jako já, proč se vzdáváš zodpovědnosti za polovinu úloh. Musíš si ohlídat všechny úlohy, na kterých jsi podepsaný. Práce ve skupině je nepříjemná, ale pro budoucí povolání s největší pravděpodobností nutná.
Programování není sloh
Při programování u jednoduchých úloh je jen málo různých nejlepších řešení. Jména proměnnych jsou většinou taky celkem daná zvyklostmi, takže pokud tam nejsou nějaké trapné komentáře, tak se to řešení od uměláka nijak výrazně neliší od normálního řešení. (Pokud tam umělák neudělá nějakou chybu, kterou by člověk neudělal, nebo na ni hned přišel. Což umělák snadno zvládne udělat a tvářit se, že to je správně.)
Uměláka při programování používám, protože napíše rychle hodně kódu. Který pak musím zkontrolovat, zda dělá právě to, co má a správně ho upravit. A pak tam dopsat ty složitější věci. Ale ten základ často napíše stejně, jako bych ho napsal já, jenom rychleji. Takže ve výsledku se nedá poznat, co všechno psal on a co já.
Na plagiátorství je bitý ten další, ne ten první. Přijde mi docela nepravěděpodobné, že by kód byl tak hodně podobný, přece jen, kdyby někdo dělal to samé, tak alespoň zformuluje jinak otázku nebo pokyn do GPT. Učitelé programátorství asi s použitím GPT počítají, alespoň malým. V kódu by měly být nějaké přiměřené komentáře, zase mě udivuje, proč jsi shválil řešení plné primitivních komentářů od GPT?
Zdravím, zažil jsem to a vše bylo OK. Cvičící pak namátkou vybral pár lidiček a zeptal se na to či ono, pokud nevěděli, tak ...
P.S.: Pro sichr jsem celou ročníkovku počítal sám (převodovka).
U nás to v programování na střední funguvalo tak, že jsme měli nějaký domácí úkol a pak ve škole nějakou doplňovou úlohu k tomu. Nějakou blbost, že kdo program dělal, ví přesně kam šáhnout.
Nevzpomínám si, že by někdo z něčeho dělal nějakou aféru, i když půlka lidí to měla zjevně opsané a logicky moc netušili vo co gou.
Na vysoké jsem se dostal mezi pokročilé, asi jsem tam nepatřil (ale podle instrukcí, které jsme dostali k přijímačkám/zápisu to prostě tak vycházelo, no tak jsem byl pokročilý), což kromě toho, že jsem byl ve třídě s lidmi, co už někdy něco naprogramovali, mělo tu výhodu, že nás nezkoušeli z nějakých blbostí. Myslím, že to tam probíhalo podobně, ale tam s tím nikdo neměl problémy, právě protože jsme tam byli všichni pokročilí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.