Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spolužák mě zradil se spoluprací

Od: fvghn odpovědí: 21 změna:

Dobrý den, na jeden předmět na vysoké škole jsme mohli pracovat ve dvojcích, kde se každý týden řešilo několik programátorských úloh. Celý semestr jsme si se spolužákem rozdělovali úlohy, které po vyřešení jsme odevzdávali do školního systému společně s jmény. Bohužel ke konci semestru jsem zjistil, že spolužák, se kterým spolupracuji, velkou část úloh opodváděl pomocí chatGPT a to dokonce pomocí ctrl+c,ctrl+v kde opodváděné odevzdané úlohy jsou odevzdané i pod mým jménem.

Tato skutečnost mi doopravdy vadí, jelikož si zakládám na čestnosti a také hrozí budoucí odhalení/postih při dalších ročnících, jelikož můj spolužák určitě nebude poslední, který takto opodvádí úlohy a odevzdá do školního systému, který odhaluje plagiatorství. (chatGPT, pro tyto ulohy generuje velmi podobné kody a mají velikost cca 30 řádků)

CO MÁM DĚLAT? Mám to nechat být? Navázat nějakou komunikaci s cvičícím? Jak byste to řešili? Tento rok, se na nic nepříjde, jelikož už jsme obdrželi zápočet, ale mám obavy z budoucího odhalení a postihů.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

km
hodnocení

1x

neřešil bych to, spolužáka bych konfrontoval a více s ním nespolupracoval

fvghn

 

 

hodnocení

1x
avatar elisa24

Když se tento rok na nic nepřijde a už máte zápočty, tak to nech být. Ale pro příště si pamatuj, že když něco děláte ve dvojici, tak NESMÍTE ODEVZDÁVAT NIC, CO BY TEN DRUHÝ NEVIDĚL. Co bys chtěl říct cvičícímu? Žalovat na spolužáka, že dělal půlku úloh za Tebe a nehrával tam něco, s čím jsi nesouhlasil, ale neobtěžoval ses to ani vidět? Práce v páru je na to, abyste si poradili, když jeden neví, aby jeden navrhl vylepšení práce druhého, oba mají tu úlohu po odevzdání umět.

fvghn
> Já jsem jeho řešení viděl, jenom nevěděl, že jsou z chatGPT.
> Řešení jeho kódu jsem se snažil pochopit a také snad pochopil, četl jsem je.
> Domluvil bych se se spolužákem, ať nám příslušné úkoly cvičící vynuluje, na zápočet by to mohlo ještě stačit.(Ztratili bychom nějaké bonusové body ke zkoušce, pokud by cvičící nevyvodil větší důsledky.)
fvghn
hodnocení

Myslíte, že třetí bod v mém komentáří je blbost?

V otázce píšeš, že jsi zjistil... Jak jsi to zjistil? Tak se spolužák přiznal (takže jsi to nezjistil)? Jak to, že jsi nepoznal, že jsou ty kódy z chatu GPT, když sis je před odevzdáním četl? Pokud to byl CTRL+C a CTRL+V, tak jsi musel vidět komentáře, které by člověk, který umí programovat nepsal. Pokud jsi to nepoznal ty, nepoznal to cvičící a dal zápočet, tak to snad už zkoumat nebude. Podle mě třetí bod není dobrý nápad. Myslíš si, že když přijdeš k cvičícímu a řekneš mu, že jste podváděli v polovině a jestli může uznat jen tu poctivou polovinu, tak s tím bude souhlasit? Já bych s tím nepočítala, to není odpovídající trest za podvod. Možná to chceš svést na spolužáka, ale cvičící nejpíš nepochopí stejně jako já, proč se vzdáváš zodpovědnosti za polovinu úloh. Musíš si ohlídat všechny úlohy, na kterých jsi podepsaný. Práce ve skupině je nepříjemná, ale pro budoucí povolání s největší pravděpodobností nutná.

fvghn
> I když se vám to zdá divné, tak nepoznal, stejně jako cvičící.
> Ručně zkoumat příslušné kódy už doopravdy nejspíše nebudou. Spíše je problém, že za rok nebo za dva může přijít někdo jiný a udělat stejnou blbost a školní systém najde podobnost. Co potom? Co myslíte, že se stane?
Dobře, děkuji za radu.
kdosi

Programování není sloh :)

Při programování u jednoduchých úloh je jen málo různých nejlepších řešení. Jména proměnnych jsou většinou taky celkem daná zvyklostmi, takže pokud tam nejsou nějaké trapné komentáře, tak se to řešení od uměláka nijak výrazně neliší od normálního řešení. (Pokud tam umělák neudělá nějakou chybu, kterou by člověk neudělal, nebo na ni hned přišel. Což umělák snadno zvládne udělat a tvářit se, že to je správně.)

Uměláka při programování používám, protože napíše rychle hodně kódu. Který pak musím zkontrolovat, zda dělá právě to, co má a správně ho upravit. A pak tam dopsat ty složitější věci. Ale ten základ často napíše stejně, jako bych ho napsal já, jenom rychleji. Takže ve výsledku se nedá poznat, co všechno psal on a co já.

fvghn
hodnocení

Bohužel jsou tam i komentáře.

Na plagiátorství je bitý ten další, ne ten první. Přijde mi docela nepravěděpodobné, že by kód byl tak hodně podobný, přece jen, kdyby někdo dělal to samé, tak alespoň zformuluje jinak otázku nebo pokyn do GPT. Učitelé programátorství asi s použitím GPT počítají, alespoň malým. V kódu by měly být nějaké přiměřené komentáře, zase mě udivuje, proč jsi shválil řešení plné primitivních komentářů od GPT?

fvghn
>On tam vložil celé zadání, které popisuje i jaké příkazy se mají použít nebo části. ChatGPT na toto zadání generuje extrémně podobné kódy (doopravdy skoro stejné,zkoušel jsem to). Kde se nalepí vždy chatGPT znaky, třeba změnil název proměnný, který se má použít. (Každý generovaný kód stejná změněna proměná se stejným názvem)
>Jak jsem psal výše, odsouhlasil jsem to, protože jsem prostě i s těmi komentáři nepoznal, že se jedná o chatGPT.

Tak to nech být, cvičícímu nic neříkej a vem si z toho poučení do příště.

fvghn
hodnocení

Dobře, děkuju

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, zažil jsem to a vše bylo OK. Cvičící pak namátkou vybral pár lidiček a zeptal se na to či ono, pokud nevěděli, tak ...

P.S.: Pro sichr jsem celou ročníkovku počítal sám (převodovka).

fvghn
Co znamenají tři tečky? Nedostali zápočet nebo je vyhodili ze školy? Děkuji za odpověď.
trtr

byl problém se zápočtem a hodnocením, vyhazov nebyl

ml1

U nás to v programování na střední funguvalo tak, že jsme měli nějaký domácí úkol a pak ve škole nějakou doplňovou úlohu k tomu. Nějakou blbost, že kdo program dělal, ví přesně kam šáhnout.

Nevzpomínám si, že by někdo z něčeho dělal nějakou aféru, i když půlka lidí to měla zjevně opsané a logicky moc netušili vo co gou.

Na vysoké jsem se dostal mezi pokročilé, asi jsem tam nepatřil (ale podle instrukcí, které jsme dostali k přijímačkám/zápisu to prostě tak vycházelo, no tak jsem byl pokročilý), což kromě toho, že jsem byl ve třídě s lidmi, co už někdy něco naprogramovali, mělo tu výhodu, že nás nezkoušeli z nějakých blbostí. Myslím, že to tam probíhalo podobně, ale tam s tím nikdo neměl problémy, právě protože jsme tam byli všichni pokročilí.

 

svatoslav
hodnocení

0x

Lepší výběr spolužáka - pro příště, i když vyč?ránků je všade dost...

 

fvghn
hodnocení

0x
Děkuji za odpovědi. Shodně jste se shodli, že je nejlepší nic nedělat. Ale nehrozí potom odebrání předmětu,vyhazov v budoucnu? Jak si myslíte, že to dopadne? Nemáte zkušenost? Děkuji
trtr
Zdravím, klid, nic zpětně se neřeší, až na opsané BP/DP.Pokud by se člověk provinil proti škole, je možné titul též odebrat, ale praxe je jiná.
+ bacha u zkoušek, neopisovat, v případě absence se omluvit, jinak termín padá a F.
fvghn
Dobře, děkuji za odpověď

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]