Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Spojení inženýrství a neurověd

Od: filip odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,

jsem student 4. ročníku gymnázia a nyní si vybírám vysokou školu. Už dlouhou dobu je mi jasné, že mě láká propojení lidkého mozku a technologií. Ještě před pár týdny jsem byl rozhodnutý jít studovat strojní nebo elektrotechnické inženýrství, ale v poslední době přemýšlím nad všeobecným lékařstvím a posléze doktorátem z neurověd. V tuto chvíli opravdu nevím jak dál, protože chci skloubit tyto dva obory (techniku a neurovědy), ale přijde mi nereálné vystudovat oba dva obory na vysoké škole. Napadla mě možnost vystudovat inženýrství a poté si udělat doktorát z neurověd, ale ani nevím, jestli je to možné.

Hledám proto pomoc tady, někoho kdo by měl jakýkoliv typ nebo radu, znal někoho, kdo by mi mohl pomoct, případně věděl o nějaké alternativní cestě.

Děkuji moc, hezký den, Filip.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

mll
hodnocení

3x

Přesně pro tyhle lidi byl obor biomedicínské inženýrství, který se učil na FEL ČVUT. Před mnoha lety se osamostantil v podobě FBMI (Fakulta biomedicínského inženýrství) v Kladně. Něco se dá studovat i na katedře kybernetiky, ale to je spíš technické zaměření (v doktorské angličtině jsem měl spolužáka, který se zabýval měřením nějakých svalových napětí na hlavě, něco jako EEG a ten byl právě z kybernetiky).

Studium je poměrně flexibilní a je možné a vítané jít cestou mezioborové spolupráce (je to ale taky náročné, proto se k tomu moc lidí neuchyluje). Doktorské studium je potom ještě flexibilnější, a téma zahrnující více oborů jistě bude vítané (všechno stojí a padá na nalezení vhodného školitele, do doktorského studia se hlásíte na konkrétní téma konkrétního školitele).

amperr
hodnocení

2x

S gymnáziem samozřejmě lze studovat a vystudovat jak medicínu, tak technickou univerzitu. Jednu po druhé nebo obě (teoreticky) zároveň. Ovšem studovat jednu školu po druhé je program na více než 10 let.