Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co se ve škole děti nenaučí ale mohly by

Od: tomasito odpovědí: 67 změna:
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat jestli by vás zajímalo vzdělávání děti v předškolním s školním věku. Snažíme se se znamýma udělat blok přednášek a školení pro děti od 5 do 18 let na témata které se neučí ve standardní škole. Měly by to byt témata které by rodiče chtěli naučit své děti ale třeba nemají s tématy zkušenosti tak hledají někoho kdo by děti lépe připravil do života nad rámec školy. My máme své děti které jsou malinké tj do 2 let ale zajímal by nás názor ostatních rodičů co by je zajímalo co by chtěli aby se jejich děti naučili i když to škola nenabídne. Děkuji za rady a tipy

 

 

67 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

10x
avatar babkazov

Jsem stará vysloužilá kantorka ze školky a pak i ze školy. Tedy předškolní věk a 3-5 třída. Jsem hluboce přesvědčená, že škola má učit a rodina vychovávat. Vědomostí do dětí školství dostane tak akorát. Nemá smysl dělat z dětí chodící encyklopedie, navíc s mobilem se strejdou Gůglem a tetou Viki, v ruce. Co dětem chybí, je samostatné myšlení, samostatné řešení problémů. A to nějak ani škola, ani vy, nenabízíte. Mravní hodnoty, společenské, psané i nepsané zákony, to by mělo být věcí rodičů. Samozřejmě, že škoa tohle nemůž opomíjet, ale nemělo by to být prioritou školství. K tomu by měla být rodina a rodiče. Navíc, stále si myslím, že velmi často není potřeba vychovávat, ale je důležité jít příkladem. Mnohdy by vzdělávání měli absolvovat rodiče. *alene* Občas mi děti přijdou jako absolventi dětského domova. Tam také neví, že se krájí a maže chléb a jak se vaří brambory, že se myje nádobí atd. Vědomosti dětem rozhodně nechybí, ale chybí jim praktické poznatky, zkušenosti a praxe. A to za rodiče neudělá vůbec nikdo.


doplněno 19.11.24 17:47:

Jen tak pro doplnění vědomostí o dnešní generaci, označovanou jako generaci Sněhových vloček.. ODKAZ

Co se ve škole děti nenaučí ale mohly by
tomasito
hodnocení

Děkuji za komentář. Právě jste se trefila do jednoho z témat a to řešení problémů, které já jsem objevil až jako inženýr ve fabrice jak s problémy zápasit. Dalším tématem máme komunikaci mezi lidmi, ...

 

jura
hodnocení

7x

Na školách se žáči neučí hromadu věcí, zmínil bych hlavně měřítko obce a okolí. Vůbec neví v čem jejich vesnice v historii figurovala, neznají místní dominanty (kostely, lidovou architekturu, pomníky, smirčí kříže, ...), kde co dříve obci bylo, zemědělskou techniku (fukar, mlátička, ...), neznají své okolí - geograficky. Je-li naprosto výměčně orientační aktivita v tělocviku v jiné vesnici v okolí, tak oni vůbec neví jak tam přijet. Jak se tam na kole dopraví? Vždyť kolo používají jenom do školy a zpět. V drobném muzeu 10km vzáleném nikdá nebyli. Co znají je akorát dům, mobil, zahrada, a moře v Chorvatsku; u odrostlích dětí blízké město, kde mohou něco koupit; popřípadě blízký vietnamský obchod (tam si také můžou kopit zbytečnosti). Pofinancované školy - kroužky ubohé. Sport u dětí žádný, pro ně kroužek nejlépe placený dojížděním autobusem do města na karate apod. Chybí vztah ke krajině - k zemědělství, zeptejte se kolik dětí na vesnici by chtělo zahradu, u děvčat typuji méně jak 50%. Místní kultura pro děti neexistuje. (nejsem rodič, ale mám mladší sourozence)

mleko
Ale tohle všechno je nemá učit škola ale rodina...
Navíc nějaké učení co to byla mlátička a jak fungovala je k prdu. To si taky můžou vyzkoušet španělskou botu v rámci dne s inkvizicí.
jura

@mleko Nejde o to aby věděli jak funguje mlátička, ale aby ju poznali. Zemědelství k vesnici patří a je chyba se o tom neučit. Poznat zemědělské plodiny, aby pak děcka (nebo dospělí) netrhali krmnou kukuřici pro dobytek v domění, že je k jídlu nebo na popcorn (krmná nelze rozpoznat od té pro lidi). Standart pro města se nedá aplikovat na vesnici. Pak to dopadá tak že si lidé z města koupí na vesnici pozemek a nechají si tam postavit dům, který tak výrazově nepatří, např. všechny domy v té vesnici jsou řadové okapem do návsi a někdo přijde a postaví si samostatný dům štítem do návsi, proto jsou nutné regulační plány; anebo tam postaví velkou tovární halu, měřítkem, který zcela neodpovídá. To je teda vztah ke kultuře.

Taky bylo by dobré vědět něco o právech a zákonech v obci, např. když pak žáci budou studovat jinde, a budou na internátě/kolejích jak je to s odpuštěním poplatků za vodu či kanalizaci.

jura

Co takto vyměnit rozbitý vypínač apod. místo zametání před školou v pracovních činnostech? Dříve byly nějaké dílny, to už fčil není. Když je málo řemeslníků, tak ať se řemeslníci věnují něčemu důležitejšímu.

halamus

Zrovna "elektrika" patří mezi UTZ, kdo na to nemá papír, tak důrazně doporučuji na to nesahat.

km

"aby pak děcka (nebo dospělí) netrhali krmnou kukuřici pro dobytek v domění, že je k jídlu nebo na popcorn (krmná nelze rozpoznat od té pro lidi)" A jak je to budete učit, když to nelze?

A k čemu prosím je člověku to, že rozpozná mlátičku a fukar?

mleko
A ta krmná se jist snad nedá?
rndru

Dej jim krmit, jak říká Andrej

jaj*
My jsme se takový věci učili, asi na prvním stupni a různý procházky po obci a ukazování významných věcí. Nevím kde jste dělali základní školu ale asi je to špatně když nevíte o své obci.

 

hodnocení

3x

Psaní všemi deseti. Všichni píšou na klávesnici, téměř nikdo to ale neumí. Špatný prstoklad se později blbě odnaučuje.
Naučit děti opět mluvit na živo tak, aby se nebály navazovat vztahy, vyřizovat cokoli ústně nebo po telefonu.
Od útlého dětství učit finanční gramotnost.

km

potvrzuji to psaní na klávesnici, to mělo být součástí už před 30 lety

lmgify

Klasická klávesnice je už skoro půl století (od zavedení terminálů a počítačů) překonaná. Že se ten neergonomický a ruce a prsty ničící paskvil ještě drží při životě, je spíše známka globální retardace než symbol efektivnosti. *bum*

kdosi

Problém je taky v tom, že se nic lepšího neujalo, i když nejrůznějších pokusů je plno.

Od různých ergonomických, lehce zvlněných, až po individuální stavby s mnoha plány a jejich přepínači a minimem kláves, nebo naopak s mnoha klávesama a dalšími doplňky, pedály nevyjímaje.

Těch různých návrhů jsou tisíce a přesto žádný tu klasiku nepřeválcoval ani v rámci relativně malých komunit.

Ale jestli máte nějaký zajímavý nápad, jak by to mohlo vypadat líp, tak si ho rád přečtu a případně i prohlédnu.

smode2
Je to pravda. Když vidíte jak doktor datluje diagnózu jak nějaký nedouk z kvinty, máte tendenci se ho zeptat: "jste si jist, že jste vystudoval lékařskou fakultu?"..nebo přijdete do IBM, tam sedí maximálně tak sexy recepční (někdy ani to ne) a protože jsou "hypermoderní", musíte datlovat návštěvnickou kartu sám na tablet a to ještě jedním prstem, protože je ve stojanu*alene*

smode, je mi s podivem, že se zamýšlíte nad prstokladem lékaře, ale vůbec vás nezajímá, co všechno on má v hlavě a musí to použít na to, aby vám pomohl. Jen tak, pro srandu. Umíte vyjmenovat ihned z hlavy léky, jejich sílu a použití, které berete? A lékař, kromě jiného má v hlavě celou lékárnu. Nemá cenu o tomhle přemýšlet. Jen tak, pro zasmání. 4roky jsem musela hrát na klavír, včetně maturity. 10let v kanclu u psacího stroje, dalších cca 15 let u PC. A myslíte, že se něco změnilo? Datluju stejně dvěma ukazováčky a jedním palcem stále a stále s chybami a překlepem. Je to stavbou mozku. Na blbostě, jak říkala maminka, to ty jsi kadet. Fakt si myslíte, že lékař si zaslouží vaše pohrdání? Skutečně?!

smode2
Je vidět, že jste o5 mimo mísu. Pokud lékař musí znát tolik věcí, tak dlouho studovat, tak proč si nenajde 10minut navíc denně pár týdnů, aby se takovou hloupost jako je správné používání počítače naučil? To má tolik práce? Nevěřím. A teď, když se zamyslíte pouze hlavou, zjistíte, že to datlování trvá několikanásobně delší dobu, než psaní 10i. Takže, o5 myslíme jen hlavou - víte co to znamená? Že by za dobu jednoho ordinačního dne mohl odbavit několikanásobně více pacientů. Pokud vám nedochází tak jednoduchá a jasná věc, je zbytečné trhat kalhoty.
kdosi

No nevím, když jsem u lékaře, tak to bušení do klávesnice mu zabere zlomek toho času, i kdyby ho vypustil zcela, tak za den neušetří čas ani na jednoho pacienta ...

I když zrovna neprogramuju (tam se používá řada paznaků a každý překlep je problém), ale píšu třeba dokumentaci, tak stejně víc času strávím rozmýšlením co a jak napsat, než samotným psaním ...

Imgify
Nejsi jediný, koho udivuje stále stejně mizerná ergonomie myší a klavesnic. Přitom ergo myš, kvalitní, stojí cca 350Kč, obrovská úleva nejen pro zápěstí. Klávesnice to samý. Koupil jsem zánovní set Microsoft Sculpt za pouhých 700Kč.
Vůbec nechápu, jak je možný, že se ještě vyrábí ty klasický neergo shitprodukty.
Co se týká umění psát deseti ohledně lékařů. Sice to není nejdůležitější. Na druhou stranu dobrý lékař musí komunikovat i s ostatními lékaři, například ohledně porady s pacientem. Dál se vzdělávat ve svém oboru. Nejenom to, umět si shánět nové lékařské nástroje, vybavení, zajímat se o to.
Můj zubař často komunikuje se zubaři ze zahraničí, mají svoje fórum, zjišťuje si s čím se mu nejlíp bude pracovat, Jaká je doba odezvy bezdrátového pedálu, jaká vrtačka reaguje i na dotyk v rukavicích(tlačítkove se zbavil, spínač kladl velký odpor)
Tohle všecko vyžaduje umět rychle komunikovat, znalost psát rychle 10ti prsty, umět ale i nějaký cizí jazyk pro učení se jiných ,nových postupů. Můj zubař si píše se zubaři z USA, Ruska, Číny(anglicky), EU.
Není doktor jako doktor!

 

hodnocení

3x
Finanční gramotnost, více podpory při výběru budoucího povolání a celkově jakási životní gramotnost, kterou ne všechny děti získají v rodině. Dále bych zavedl předmět, kde by se zábavnou formou využilo to, co probírají samostatně a suše v matematice, fyzice, chemii. přírodivědě a další. Prostě aplikovaná "věda". Umím si třeba ve fyzice představit víc poutavých pomůcek a experimentů. Klidně by mohly být i hodiny, kde si děti budou hrát na konkrétní povolání (nejen na doktora ;) ), protože spousta z nich často netuší, co která profese obnáší a nejvýš se zeptají, kolik dotyčný bere. Celkově mám pocit, že se ve škole velmi dlouho a velmi neefektivně, jak za Marie Terezie, probíral nudný balast s malým reálným využitím v životě.
Pak by tu bylo něco jako seznámení s tím "jak funguje svět" v návaznosti na dějiny, ovšem tohle by každý režim svádêlo k politickému zneużití.

 

pb®
hodnocení

3x

O tomto tématu pojednává pěkné


video .

Výstižné, díky!

 

plavest
hodnocení

2x

Vy chcete malým dětem nabídnout přednášky? Když víte, jak vychovávat a vzdělávat, nabídněte zdarma zájmové kroužky pro děti i dospělé. Ale vy nejspíš chcete vydělávat.

Tak proč na tom nerejžovat...

 

krtek6
hodnocení

2x

dneska už je třeba nenaučí čtení ručičkových hodin... jinak už za mě jsem nadával, že třeba nikdo nenaučí jak vyplnit formuláře z úřadu...daňové příznání a podobně..:)

km

"dneska už je třeba nenaučí čtení ručičkových hodin" ale tak to není... možná jste to myslel jako nadsázku

krtek6

no...nemyslel...bohužel...před 3 rokama byla dcera mojeho kamaráda v 6. třídě...a musel jsem jí to učit...to, proč jí to nenaučili do té doby ani rodiče...nechme teď stranou...60tková soustava ji níc neříkala*nevi*

bb

Jen jestli nebyla jenom b..? To se učí v 1-2 třídě

Hodiny se opravdu učí děti ve škole už brzy.
A později ještě jednou. Když se začnou učit angličtinu, někdy mezi prvními lekcemi se učí pojmenovat údaje z hodin. Doma jsem viděla zadání s analogovými číselníky. Tak co dítě zapomene, připomene si později s cizí řečí. Možná to ale někoho učí s digitálními čísly.
111®

a proč hodiny neučí rodiče?

Potvrzuji, že někteří dnešní mladí neznají ručičkový hodiny. Před pár lety přivedl nás mladej ukázat svůj nejnovější objev a to děvče v sedmnácti neumělo hodiny. Jedině digitální, ručičkový ani náhodou.
Tehdá jsem nevěděl, zdali to vážně neumí, nebo si jen dělá legraci. Nedělala.

Ahááá, tak tak to je!Ručičkové hodiny! Pravnuk 4. třída dostal od babičky hodinky a ani se na ně pořádně nepodíval. Sedla jsem si k němu, jakože o hodinky velký zájem. Byl napučený jak papuč a vůbec nechtěl reagovat. Myslela jsem si ledacos, ale nikdo z rodiny není úplně blbej vždycky nějaká jiskérka inteligence je. Vůbec jsem nevěřila, že on hodiny neumí. Občas se z rodiny někdo zmínil, že se pokoušel, ale setkal se pouze s divokým odporem, tak toho každý nechal a nikdo až doposud nechápeme. A ono to není zas až tak nezvyklé!

*smich2* Na cestě se chlapec ptá mužského, kolik je hodin Pán koukne na hodinky a řekne: 16.36. Kluk uroní slzu "A zas vím prd!"

 

 

tak
hodnocení

2x
Děti by se měly naučit skutečným hodnotám, samostatnosti, umět si poradit v každé situaci, "nepokakat" se ze života... jenže na to žádný blok přednášek nepomůže. Všechna témata, která se dají odpřednášet, jsou teoreticky dostupná na sociálních sítích, YouTube, spotify apod. S ničím převratným nepřijdete.

 

hodnocení

2x
avatar chlochydess
Decko by melo byt schopne existovat bez mobilu a pokud se tohle nekdy nepovede, nepovede se nakonec nikdy nic.
mleko
A hlavně bez myčky!*smich*

To je samozřejmost. Dítě má být vedeno k čistotnosti a nikoliv k závislosti na nějakém stroji.

kdosi

@mleko ... ale zato s pračkou! A hlavně bez manželky a bez dětí!

mleko
To je jasné, pračka může být.
Ještě prosíme upřesnit další spotřebiče jako např.vysavac, mixér,rychlovarná konvice, hudební prehravac, kávovar atd.
Ať máme jasno, co jsou povolené spotřebiče...

Povolené jsou ty, které nic neznehodnocují.

Myčka nádobí znehodnocuje - každý, kdo ji má, nadává, jak má zašmudlané nebo dokonce obroušené, matné, omlácené a na dotek totálně nepříjemné nádobí. Já jako host na takové nádobí také nadávám.

Myčka je nesmysl.

Nashle a nestalkujte mně, je to trapné a působíte jako 2 úchyláci - kdosi i mléko. Přezdívky jak z 1. ročníku základní školy, stejně tak ty dětinské komentáře.

mleko
To pak ale nerozumím tomu, proč pračku schvalujete, když to oblečení také rozhodně znehodnocuje.

@chlochydess - Myčka je nesmysl.

Máte naprostou pravdu - stačí mít dost dětí *smich2* A co energie se ušetří :-D

Ještě jednou se přemůžu a zeptám se. Kdo tady vlastně nadává na myčku? A proč myčku ne a pračku ano, však to je úplně stejný, jen na jiný věci.

kdosi

@jenyk chlorydes tu na poradně rozdává "rady", jak každý vždy musí mít vše podle něj.

Někdo se tu ptal, co udělat, aby mu nová myčka myla stejně dobře jako ta stará, následně se ukázalo, že když do nádržky na leštidlo bude lít leštidlo, nikoli ocet, tak bude vše jak má být.

Chlorydes do toho začal propagovat, že otázka nebyla o tom, jak zprovoznit myčku, ale jestli je myčka škodlivá a jediná správná odpověď je, že je škodlivá a musí se vyhodit, protože on ji nemá. Zatímco pračku má, takže pračka je užitečná.

Stejně tak na to, že si někdo koupil škrabátko na záda, kam si nedosáhne, vystartoval, že si nikdo nemá co kupovat z číny, protože ON si na prdel dosáhne a tak jsou škrabátka zbytečná.

Stejně tak tvrdil, že ON ženu nemá, protože by ještě mohla chtít děti a tak to máme všichni udělat jak ON.

Stejně tak v řadě dalších otázek si odtáhnul vlákno k něčemu s otázkou nesouvisejícímu, co primárně zajímá JEHO a tak to ostatní taky musí upřednostnit před řešením svých vlastních problémů, zejména těch, které řeší původní otázku.

Poslední dobu si tu urputně buduje pověst brouka Pytlíka, který ví všechno nejlíp a všichni ostatní to musí dělat podle něj.

aum

kdosi: Další dovednost - rozpoznat pytlíkovité ego-trolly a ignorovat je.

quickmeme.com/...

drawception.com/...

Co se ve škole děti nenaučí ale mohly by #2

Líbí se mi, jak uživatel kdosi ještě v půl třetí ráno studuje staré diskuse zde na Poradte, a jelikož jej moje osoba budí i ze sna a nedovede na mě zapomenout (jistě za přítomnosti jeho či její noční tumenescence), potvrzuje mou významnost a vlévá mi tím nové síly i motivaci do mého konání.

Jde vidět, že mám věrného fanouška ne-li ultra-fan, který pilně sleduje každý můj krok a jistě se doma sžírá, že se mu o mně může jenom vlhce zdát. V reále se se mnou nikdy nesetká a asi právě kvůli tomu je tak strašně frustrovaný a podrážděný. Holt, a co já s tím. Každá výrazná osobnost má své fanoušky, takže se samozřejmě nemám čemu divit a vážím si toho.

Takže děkuji pěkně za nového zamilovaného fanouška. Jo a umyjte si nádobí, máte jej zadrbané od myčky.

Hezký den.

Teď jsem koukal a nádobí z myčky je krásně čistý a umytý. Líp než to cachtat někde ve dřezu.
A proč pračka je v pohodě? Vždyť taky poškozuje prádlo? Všichni na to nadávají.

Tak vidíte. To já to cachtám ve dřezu, mám to zhruba 10 až 50x rychleji, než Vy, samozřejmě za zlomek ceny, protože jsem žádný krám nekoupil, navíc jsem nemusel do kuchyně dotáhnout krám o objemu 2m krychlový, takže si můžu po umytí nádobí ještě i zatančit nebo si v kuchyni klidně postavit stan. Kdy jste naposledy stanoval v kuchyni? No nikdy - nemáte kde, protože tam máte krámů jak ve vetešnictví.

To Vy musíte myčku naložit, smrdí Vám to tam, čekáte, než to naplníte, pak musíte čekat, než se to vypere, pak musíte nadávat, že to máte zapatlané, takže vyndat, orajbat růčo nebo pokud ne, zas pustit režim (takže 2x spotřeba), zas čekat, poté to vyndavat, pak to dávat do poliček. Takové absurdně trapné mrhání časem, energiemi a financemi je k smíchu snad všem.

Víte, já si svého času vážím. Takže ja mám umyto za 3 minuty, Vy za 3 hodiny. Pokud počítat neumíte, to se již jmenuje analfabetismus. S tím Vám ale neporadím, já počítat umím.

Myčka o objemu dva kubíky? Vidělo někdy vaše velitelstvo myčku? Asi ne, když se tady píší takový nesmysly. Takže s tím počítáním to nebude tak slavný, spíš hodně špatný.
Nádobí z myčky krásně čistý, klidně se někdy přijeď podívat. U dřezu se holt musí celou dobu stát, to je neoddiskutovatelný fakt, když je sám jako kůl v plotě má to vycachtaný za tři spíše pět minut. U čtyř pěti členný rodiny tam strávíš podstatně více času. Teď to prozradím jedno tajemství, jo? Ale nikomu to neříkej, ať se to nerozkecá. Když myčka myje, nemusíš u ní stát jako u dřezu, můžeš jít s dětmi ven, nebo si lehnout na gauč. Je ti srdečně jedno jestli to méně půl hodiny, nebo tři hodiny, klidně půl dne.
A jak ta pračka? Když má to všichni nadávají jak ničí prádlo...

@chlochydess - Pokud počítat neumíte, to se již jmenuje analfabetismus.

Technická poznámka - "analfabetismus" je neschopnost číst a psát. Neovládání základních početních úkonů se nazývá dyskalkulie. Udělejte si v tom pořádek, ať tady nejste za ... *smich*

bb

Myčka to umeje z 10 l vody, ve dřezu to samý umeješ cca 80 l vody... Takže energeticky bez myčky moc neušetříš, no ale samozřejmě když u toho stojíš a nemáš co jinýho na práci, Máš 3 hrnky za tejden a již ve fabrice, no tak asi myčku nepotřebuješ, navíc nejspíš bydlíš v nájmu...

Ale podobně bys to mohl mít s prackou, ale tu ti asi pronajímatel v bytě nechal že?

Ps: Domnívám se, že libovat jsi v otrockých ruty ních pracích není moc moudré, to už si můžeš přečíst Vergilia v originále nebo dělat něco užitečnějšího než to, co zvládne levný robot... Je to jenom o tom, jestli opravdu to máš za 3 min. za týden hotový

 

kunka
hodnocení

2x
Zásady soužití s druhým člověkem - jak v týmu, tak třeba v partnerství, doma v rodině. Třeba jak a proč se hádat a zároveň respektovat druhého. To mi ve školách chybí.
Docela souhlasím. Spousta lidí neumí jednat s druhými. Vidí jen sebe

Pacientko, já si myslím, že takový jsme všichi. "Nejdříve zachraňte sebe a pak ty ostatní". A´t je to havárka auta, letadla, lodě. Jako raněná, bezmocná, mrtvá jste těm potřebným prd platná. Nikdo se sesmí spoléhat na někoho, brát na sebe jeho zodpovědnost, jeho rozhodnutí. Každý se s životem rveme jak umíme. Chvíle klidu, pohody a štěstí jsou na to, aby každý chvilku odpočinul a nabral sílu, protože za 10 minut, zítra příjde od života dobře mířená čenichovka. Pumelice jako blázen! Svět je hodně podivné místo.

Život je nesmírně těžký, ale já ho žiju moc ráda.

Babkazov,tak jasně,je to v lidské přirozenosti..na druhou stranu se mi nelíbí ten narcistni kult,kdy se mladí lidé fotí na instagram,místo toho,aby se zajímali o hlubší hodnoty. Proste ja ja a nic víc a nikdo jiný je nezajímá. Myslím,že je to trochu škoda

Pacientko, máte pravdu, je to tak. Je to smutný příběh. *alene*

 

hodnocení

1x

Skautský tábor a samostatný život v přírodě.

 

km
hodnocení

1x

chlastat, šlukovat a fetovat...

a teď vážně:

být kreativní; umět se učit, protože to chci; finanční gramotnosti; sociální komunikaci; velkorysosti a ohleduplnosti; chtít pomáhat slabším a umět se dělit; žít zdravý život po fyzické a hlavně psychické stránce a úplně nejvíc nečekat a žít ten život naplno teď

:)

km

ještě bych doplnil kritické myšlení a mediální gramotnost s důrazem na současné rychle měnící se média typu soc. sítí a práci s informacemi

 

111®
hodnocení

0x

tak v tom věku naučit dídtě správně držet příbor, nemít při jídle opřené ruce o stůl...nejíst z talíře od prostřdka..věk 2 roky je na to akorát..

 

halamus
hodnocení

0x

Je to sice téma tak na hodinu, na druhou hodinu kritické myšlení, aby nevěřili každé blbosti, na kterou natrefí na síti nebo co jim kdo poví. Nebezpečný dihydrogen monoxid.
idnes.cz/...

bb

Snad nemyslíš H2O, chceš je učit chemii v 5 letech?

 

bb
hodnocení

0x

Do 5 až do 6 let je potřeba děckám vnuknout nějakou motivací učit se, a nestát se produktem sociálních sítí, na které se aplikuji algoritmy, nějak si to ale neumím představit na cizí děcka, tohle do nich aplikovat, to by mi nikdo nezaplatil ...

To musí dávat rodina, dětská se formují podle toho, co vidí ve své rodině, a ne že někde půjdou na hodinu na týden? Ty hloupější rodiče samozřejmě nikam svá dětská takhle posílat nebudu a ještě za to platit, takže tím nezměníte vůbec nic...

A ty úspěšný dětská se od těch druhých liší jen v tom, že mají disciplínu, vydrž, pili a vědí co chtějí, a vědí že to nesmí vzdát při prvním druhém 50. neúspěchu ale můžou to prostě urvat, jenže, tohle musí mít v sobě už od těch dvou let

 

hodnocení

0x
Větší samostatnost. Ale to je i věcí rodičů,nejen školy
Mě třeba fascinuje,že bydlím kousek od školy a každý den k ní jezdí doslova kolony aut. Je to městská sídlištní škola,takže většina dětí je od nás z města. To nemůžou jít do školy a ze školy pěšky? Já jsem ve třetí třídě dostala klíč na krk a chodila jsem do školy i ze školy sama pěšky. Nevěřím,že by to děti od dejme tomu třetí třídy nezvládly dojít samy pěšky domů.

To je ale ovšem chybou dnešních zbytečně hyperprotektivních rodičů, kteří si vědomě vychovávají roztomilé sněhové vločičky. Ve škole by tedy uspěl leda tak kurz "Jak mamince vysvětlit, aby mě pomalu jako puberťáka nevozila v plenkách učitelce až pod nos".

Děti se dnes naučí prd, protože za ně skáčou matky fotři a tím dětem zabraňují v základním rozvoji normálních dovedností, jakými je třeba krátká cesta do sídlištní školy.

Je to tak,bohužel.

 

yarda1
hodnocení

0x

...Snažíme se se znamýma udělat blok přednášek...
Co vám v tom brání? Sepsat třeba jen koncept a dát někam na internet, třeba na fejzbůk, k diskusi?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]