Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řešení úloh pomocí povoleného internetu

Od: hsjsksbsb odpovědí: 9 změna:
Dobrý den,
pokud máme povolený internet při řešení domácích úloh, je možné úlohy řešit, tak že se inspiruji (více méně převezmu) řešení z internetu? Díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar jenyk
Řešení to asi je. Ovšem nic to to nedá když jen opíšeš výsledek.

 

vysledek
hodnocení

0x

Mezi inspirací a převzetím je dost rozdíl. Uvedu příklad - máš mít pětistránkový text na téma historie určité oblasti. Inspiruješ se - tedy podíváš se na jiné referáty týkající se třeba jiného období, řekneš si aha, to je dobrý, to bych tam mohl dát taky a stejně jako oni zahrneš třeba kdo byl v té době v čele státu, jakou měnou se platilo apod.

Zatímco při převzetí zkopíruješ text jiného autora. A to je sakra rozdíl(!)a třeba v rámci vysokoškolských prací se to dost silně trestá, říká se tomu plagiát. My jsme cca už na přelomu prvního a druhýho stupně byli učení si na začátek/konec referátu aspoň poznamenat, kde jsme informace vzali, při powerpointových prezentacích jsme uváděli zdroje na konec.

hsjsksbsb
hodnocení

Jedná se o klasický programátorský domácí úkol, nejedná se o nějakou větší práci typu projekt,prezentace nebo jiné větší dílo.
Příslušný kód bude mít tak 20 řádků
hacker
Je úplně jedno jestli kód má mít 20 nebo 5 řádků. Úkol je od toho aby jsi se TY učil a vzdělával v úloze ( matematika, rovnice, programování, atd ) ne aby jsi se naučil ctrl c a ctrl v , jde o pochopení úlohy a řešení. Řešení může být více mohou být lepší i horší. To že je něco na internetu už je pro zkušenější a starší kteří něco zapomněli nebo hledají něco. Až dojde na zkoušku tak budeš taky hledat na internetu nebo díky tomuto neučení dostaneš 5? Chápeš ten princip nebo je ti to jedno?
vysledek

To je úplně jedno. Opsání ti nic nedá a bude "trochu" podezřelý, když úkol budeš mít bez chyby a v testu horko těžko uplácáš čtyřku. Pak to tu má vypadat, když si ani haranti nechtěj osvojit pracovní návyky. Práci taky za tebe bude někdo odvádět?

ml1

Zase na druhou stranu doma na to má člověk klid, takže to se ještě dá pochopit, že ve stresu při testu má horší výsledky.

Pokud jde o programování, inspirace je podle mě bez problémů, prostě vidím, jak se to řeší jinde, jdu na to stejně, ale program píšu sám (připravím se tím o analýzu problému a slepé cesty, jediné co zbývá jsou překlepy a syntaktické chyby). Samozřejmě to bude napsané jinak, proměnné se budou jmenovat jinak a tak dále. Těžko někdo pozná, že to neni z vlastní hlavy (a to se snad ani nechce).

Opsání (což by asi bylo ctrl+c ctrl+v) je kontraproduktivní a rozhodně bych to nedělal. Mám s přebíráním cizího kódu vesměs špatné zkušenosti. A to nemluvím o úkolech (tam o nic nejde), ale o opravdovém programování. Ono to klidně může chodit (což ušetří spoustu práce), ale jak se v tom člověk začne hrabat (buď chce něco upravit, nebo něco nejde jak má), objevuje různé chyby. Nejlepší je vytvořit program do poslední instrukce, ale to je skoro nemožné z mnoha důvodů. Ale tak pokud se bavíme o nějaké blbosti na pár řádků, tak snad ani neni důvod to opisovat, tam neni problém při inspiraci takový program vytvořit. Hlavní je ale pochopit jeho funkci. Program dělá přesně to, co bylo zadané, ale co když bude chtít učitel nějakou drobnou úpravu (u svého programu to udělá každý v pohodě, ale u slepě opsaného může být problém).

 

kmet
hodnocení

0x

Od doby kdy používám AI, nevidim důvod, abych dělal některé věci jinak, prostě je to cesta nejmenšího odporu. Dost člověku pomůže, že problematice rozumí, jen se s tím nechce babrat ale dokáže napsat dobře zadání do AI a zcenzurovat výsledek, ale do doby, kdy stejného výsledku dosáhne kdokoli není daleko, neunikneme.

vysledek

Ale to je to, co se tu řeší. Je něco jinýho, když si student na vejšce nechá při učení na zkoušku vygenerovat klíčový myšlenky, aby se místo 400 stran učil stran 300 a když student na střední kompletně opíše odněkud řešení, protože se mu nechce čtvrt hodiny pracovat. AI má sloužit jako pomocník, ne jako levná pracovní síla. Zakladatel otázky totiž problematice - velmi pravděpodobně - nerozumí a "vůbec" nebude divný, když úkol bude mít bez chyby a v testu chyb jako máku. Škola - základní a částečně i střední - má člověku vštípit pracovní návyky, tedy to, že někde musím být určitou dobu a že musím něco dělat, abych dosáhl výsledku - a pokud se tohle ty děcka na střední nanaučí, tak budou celej život dřepět na pracáku uražený, že jim není nabídnutá 300+ tisíc čistá mzda, protože "já jsem přece osobnost a vy se ze mě poserte."

 

jano123
hodnocení

0x

Opísanie riešenia je jedná vec, a postup riešenia je druhá vec...

Skúsení pedagogovia to vedia, a pokial maju záujem potrápiť

takéhoto "riešiteľa", opýtajú sa ho na postup, prípadne vložia

ešte malú "vsúvku" otázky...*zima*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]