Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Studium vysoké školy mezi 40-50 rokem života

Od: delnik odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

má smysl studovat a má člověk vůbec ještě šanci uspět při studiu (v mém případě vysoké školy) i po 40 roce svého života? Nebo-li má pro někoho, kdo se nalézá mezi 40-50 rokem svého života znovu vyzkoušet studium na vysoké škole a to ještě při práci?

Necítím se nikterak starý (je to střední věk), ani fyzicky a ani duševně. Pracuji jako dělník a vím, že taková práce člověka těžko duševně naplňuje - jenom jej živí. Navíc čím je člověk starší, tím to více a více bude pociťovat. Mám obavu že mnohé práce už ani nejsou pro starší lidi (neříkám, že někdo se neživí takto po celý život), fyzických sil ubývá. Tak proč raději neudržovat nejenom tu fyzickou podstatu v dobré kondici, ale i tu duševní. V tom je studium velmi prospěšné.

Má to samozřejmě i svoje stinné stránky: ubere vám to čas, který jste dříve používali k něčemu jinému, ale zase vás to naučí s ním pracovat efektivněji. Musíte si vše dobře zorganizovat a nenechávat vše na poslední chvíli. Člověk musí opravdu dřít a to tvrdě.

Má smysl se do něčeho takového znovu pustit? Pokud jde o školu, dnes už bych volil něco praktického (technického), co mne nejenom uživí, ale něco mi i dá.

Děkuji všem za odpovědi, ať už jsou jakékoliv

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

riva
hodnocení

4x

Určitě to má smysl. Snad se jen pokusit objektivně zhodnotit své možnosti a vybírat z toho, co člověka baví, pak to jde snadněji.

Já sám jsem jako technický VŠ rok dálkově studoval učňák kvůli rozšíření si vzdělání do oblasti elektro. Jako šedesátník jsem musel více spoléhat na logiku a méně na paměť.

Bylo to narocne? Taky to zvazuji.
riva

Kombinované jednoroční studium prezenčně jeden den v týdnu (hlavně praxe a konzultace). Z cca 35 na začátku došlo k maturitě 20 a ti prošli. Test + jednotný test Cermat + praktický výrobek (7 hodin) + ústní odborná zkouška (15 + 15 minut).