Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Studuji ve 3. ročníku na nejmenované stavební škole, střední škola. A chtěla bych se zeptat jestli tyto reči od učitelky brát vážně.
Od druhého ročníku mi jen tak, lusknutím prstů, přestala jít natekamtika. Ale furt jsem procházela s trojkama/čtyrkama. Ale letos jsme dostali jinou učitelku na matematiku (v prváku jsem jí měla na deskriptivní geometrii a už tam me neměla ráda, nevím proč) a neustale me petkuje i když mám víc jak půlku správně. A včera me před celou třídou znova zesměšnila a říkala věci jako že na tuhle školu nemám, co mám v té hlavně a co vůbec dělám doma a zda se pripravuji. Ale ja se svym cistym svedomim můžu říct že se pripravuji úplně skvele. A podle testu vím že to umím.
A dnes mi další učitelka, která je taky na me zasedla řekla že na tuhle školu nemám a že neodmaturuju. A prý pokud ji budeme mít příští rok tak me bez problemu a bez váhání nepusti k maturitě.
Potřebovala bych Váš názor a to jak mám dále postupovali nebo nevím. Ale tyhle slova me opravdu hrozne odrazuji od studia a ta škola me přestává bavit, i když obor je super.
Děkuji a nepotrebuji nejake odpovedi typu že at se učím ještě vic, chápu, ale doma situace mi to neumožňuje.
a) matiku umíš a učitelka tě šikanuje. Tak neni nic složitýho nechat se přezkoušet před komisí kde prokážeš že to umíš.
b) matiku neumíš a učitelka se snaží dokopat tě k učení aby tě nemusela vyhodit. Tak neni nic složitýho zabrat a líp se učit.
Co z toho platí si rozmysli sama, podle tvýho popisu to je ale celkem jasný b).
Všichni jsou na tebe zasedlí a ty za nic nemůžeš? Hmmm.
Pokud víš, že to máš správně (třeba po porovnání se spolužačkou) a ona ti to označila jako chybu, požádej ji o kontrolu. Požádej o pomoc třídní, jako poslední vlnu záchrany povolej rodiče.
Ber to jako přípravu na život, v práci ti taky nebudou před příchodem rozmotávat červenej koberec. A v práci se často nemáš jak bránit, tady máš výhodu, že můžeš mít oporu v dalších učitelích a příp. řediteli a rodičích.
A není čas na odchod k lopatě? A nebo zabrat a jít se učit matiku a nekňourat, že si na tebe někdo zasednul. V životě půjdeš od válu a nikdo se nebude ničím zabývat. Sama jsi psala, že ti to nejde a chceš to svalit na učitelku, která ti říká, že se máš snažit víc, jinak jdeš ze školy. Měla bys být za to vděčná a ne svoje ego honit tady.
Je potřeba si uvědomit, na jaké jsi škole. Průmyslovka není konzervatoř, kde hodnocení může záležet na názoru ani gympl, kde stačí nastínit postup. Na průmyslovce je špatně oddělená desetinná čárka za 5. Tak je tomu také v praxi. V deskriptívě tě nemá kdo jak šikanovat. Buď to máš dobře nebo blbě. V extrémních případech by měli zasáhnout rodiče. Umět snášet kritiku je ale také dobrá dovednost pro praxi. Kdyby ses na stavbě hroutita z každého, kdo ti dá hovězí titul za chybu, tak bys dlouho v takové práci nevydržela.
Jako jestli myslíš, že je děsně fajn, když ti půlka postavených baráků nespadne a jsi děsná frajerka ...
Mít 50% špatně je hodně špatně tam, kde na výsledcích budou časem záviset životy lidí ...
Tak třeba v tý matematice by vyhořel kdejakej statik, projektant, architekt. Samozřejmě kromě takových oborů jako je stavební dynamika atd...
Většinou se jedou jenom vzorce, programy pro statiku...Ani většina statiků se zaměřením na stavby ajako rodinné domy atd by nedala věci jako integrály, diferenci.rovnice. ba co víc, většina z nich neumí ani věci jako vyšetření funkce
situaci zznám dobre, doučoval jsem to a občas si nějakýho stavaře ze zajímavosti proklepnu, i inženýry
Vypadá to, že si na Tebe všechny učitelky zasedly. A co školník? Nechce se přidat a zalehnout si na Tebe?
Hledáš pořád jen chyby na ostatních. Ovšem ty jsi bez chyby. Kdyby ses začala kloudně učit, apoň průměrně, na ty trojky a učitelky viděly, že se snažíš, jistě by Tě braly jako rozumnou studentku. Takhle vidí, že se jen vymlouváš na všechno a na všechny kolem sebe.
Zaujalo mě nejvíc to, že Ti domácí situace neumožňuje se učit. Proč? Pokud rodiče uznali, že by jejich dítě mělo SŠ zvládnout a poslali jej studovat, měli by mu umožnit i vhodné podmínky k učení. Ty podmínky nemáš? Pokud Tě třeba obtěžují křikem mladší sourozenci, jdi se učit na zahradu nebo třeba na půdu. Na půdě u vikýře jsem se kdysi připravovala k maturitě. Měla jsem tam klid a zvláštně to tam vonělo. Asi senem a bylinkami, které tam babička sušila.
Opravdu mi připadá, že hledáš chyby na celém svém okolí, jen na sobě ne. Uč se, uč se, to jediné Tě dovede k maturitě. Jednou mi dáš za pravdu. Jaga.
TOTO učitelka nesmí říkat, pokud je to pravda... žáky je třeba chválit a nic než chválit... frustrace z domova do třídy nepatří... Druhá věc je, že dnes žáci na domácí přípravu kašlou...
Ano, je potřeba chválit. Ve školce se třeba řekne: Jé, ty jsi nakreslil krásného koníka. Ten se ti povedl. Jsi šikovný. Jenom maličkost, až ho budeš kreslit příště, tak ho nakresli třeba hnědého nebo černého. Ne zeleného. Ve školce, ale rozhodně ne dospělému člověku, který buď chce nebo nechce.
Proč? Protože žijeme v lidské společnosti, kde jsou pravidla a nepsané i psané zákony, zvyklosti, realita. Je dobře, když se dětem nenásilně stanoví včas. Nejlépe od tří let. Pohledej si výraz "Sněhové vločky" Generace Sněhových vloček. Právě takto to začíná. Proč by nemohl být koník zelený, proč bys nemohl, nesměl . . .?
Stále nechápu, jak barva koníka na obrázku souvisí s pravidlama v lidské společnosti.
cs.wikipedia.org/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.