Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém s paní učitelkou

Od: zoufalamaminka odpovědí: 40 změna:
Dobrý den,jsem zoufalá máma 8 letého chlapce ve 2.třídě.Byla bych moc vděčná všem,kteří mi budou ochotni poradit.Zpočátku první třídy bylo naše dítě podle paní učitelky "bezproblémové" a "šikovné..."Až začal syn chodit ze školy s pláčem,že mu paní učitelka říká "Pleško"(jeho příjmení je Plešinger).Původně jsem myslela,že ho tak oslovuje v zápalu hry(třeba při Tv-jako Pleško dotoho!..apod.),ale trvalo to celkem dlouho a oslovovala jej tak v opačném případě.Pleško dělej,když si pomalu zavazoval tkaničky i při klasických vyuč.hodinách.Tím,že mi každý den 6 leté dítě hlásilo kolikrát jej tak p.uč.oslovila,mi bylo jasné,že je to pro něj velký problém,že když už si to takhle počítá,musí mu to vadit docela dost.Šla jsem tedy POŽÁDAT paní uč.jestli by mu tak nemohla přestat říkat,Argumentovala tím,že je jediný ve třídě komu komolí jméno,že nevěděla,že mu to vadí a že si to s ním další den vyřídí-byla jsem v šoku.Již přísně jsem jí řekla,že si nepřeji,aby synovi vůbec sdělovala,že jsem s ní o tom mluvila,že o tom nemusí vědět.Ptala se,jak to tedy má vyřešit,má rada zněla: "Prostě mu tak jen neříkejte".Od té doby se ještě několikrát prý přeřekla,ale začali nám chodit domů v žákovské knížce poznámky o nevhodném chování-typu:Napomínám za nepořádnost při VV a Pč.Napomínám za nevhodné chování o přestávkách-to si házel látkovým míčkem,který jim do třídy přinesla p. uč.apod.Při koltoulu vzad jej více strčila,že mu ruplo v zádech a měsíc jsme docházeli na rehabilitaci,nebo dostal VELKOU ránu míčem od p. uč.do čelisti,že mu natekla celá tvář a trávili jsme spoustu času při bolestivých zákrocích u zubaře,říká mu,aby půjčil své boty na Tv spolužákovi a sám pak cvičí v bačkorách,které kloužou...Denně dopisuje v každém sešitě stránku,že je pomalý.Na poslední třídní schůzce jsme se s manželem snažili v klidu s p. uč.dohodnout,jelikož je najednou náš syn prý nesoustředěný,co navrhuje-ona nic:Syn říká,že o přestávce všechny p.uč.koukají jen na něj a hubují a poznámkují jen jeho at udělá cokoli.Každý kdo jej zná,tomu nemůže uvěřit,nemáme žádné problémové dítě,zákeřné...Poprvé se stalo,že mu po něm spolužák házel nějaké kostky-má modřinu na noze,tak jej kopl do zadku a bude mít třídní důtku-náš syn.Jsme pozvaní s manželem do školy.Mrzí mě,že když si o nás myslí,že jsme problémoví rodiče-jen,že jmse požádali o to,aby mu neříkala Pleško,převádí nesympatie k nám na dítě,neoceňuje ani to,že jsme ještě žádný problém nevyvolali-nebyli jsme si stěžovat u ředitleky,snažili jsme si to s ní vyříkat z očí do očí.Bezvýsledně.Při těch úrazech nám ani nezavolala,ani nedala vědět,že se něco takového stalo.Když se ptám syna,zda když jeho někdo kopne nebo tak jde to oznámit paní uč,tak řekne že ne,ale že dvakrát byl a ona mu stejně nevěří.Jsem zoufalá,divím se,že se mu do školy ještě chce-kvůli kamarádům-to je ten důvod proč nechce na jinou školu,má zde své kamarády a myslím,že bychom byli "potrestaní "my všichni_je to daleko,cizí prostředí a p.uč by z toho vlasně vyvázla záchranou,že nemusí nic řešit.Moc děkuji všem,kteří poradí.

 

 

40 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

al bunda*
hodnocení

2x
Řeště to s řiditelem/řiditelkou školy a pokud to nepomůže, duševně se připravte na to, že bude rozumnější dítě dát na jinou školu. Není nic horšího, než srážka s blbcem, který má moc.
Hezký den.
zoufalamaminka
hodnocení

Moc děkuji.Asi jste to vystihl přesně.:)Uvidíme,jak další rozhovor dopadne a jsme s amnželem rozhodnutí,že za p.řed.zajdem,ale myslím si,že to bude k ničemu.Tatínek naší p.uč.byl ještě loňského roku"hlavní na městském úřadě přes školství",takže*zed*Pak mě napadla ČŠI,ale komu se chce se popotahovat...mrzí mě to hlavně kvůli dítěti,jak je neprofesionální paní učitelka...a podle mého neni na svém místě.
al bunda*
Něco o aktuálním stavu ČŠI jsem nedávno četl na www.virtually.cz a tak si nějak vnitřně myslím, že tam pomoc nenajdete. Souhlasím s tím, že učitelka je úlet, ale nejsem si jist, zda máte dost síly na boj s "mafií". Tohle si musíte vnitřně srovnat a spočítat škody, které by to mohlo přinést. Ale jestli je otec učitelky "bývalý"možná máte šanci.
Hodně zdaru.
zoufalamaminka
hodnocení

Děkuji vám

 

mil®
hodnocení

2x
avatar mil
Jednoznačně řešit s ředitelstvím školy a při problémech písemnou formou. Někteří to chtějí zahrát do autu, takto se to musí vyřídit a projít podací knihou.
zoufalamaminka
hodnocení

Děkuji za radu.Zítra uvidíme jak dopadne rozhovor s paní uč.Jsem rozhodnutá si s ní o všem v klidu popovídat a pokud opět bezvýsledně,půjdeme za p.ředitelkou.Pokud i tam bezvýsledně,pokusím se to nějak sesmolit písemnou formou,dle vaší rady.Moc vám za ní děkuji:)

 

jabraka*
hodnocení

2x

Když vás tak pročítám a sleduji ty problémy s učitelkou,blesknou mi hlavou vzpomínky na pěkný český film-My všichni školou povinní.

Ty charaktery různých učitelů a to,jak si vytvářejí autoritu.Skvělá odpověď na vaše problémy.

JABRAKA-

zoufalamaminka
hodnocení

Také mi to tak chvílemi připadá,ale tam malého Jirku přeřadili do jiné třídy a natrefil na perfektní uč.-to se nám stát nemůže,druhá p.uč.už zná verzi té naší,tak tam na nás pohlíží obdobně-ve sborovně si to řeknou.A to jim je oběma kolem 30let ,takže by ještě nemusely být tak znechucené...
midloch*

Dobrý den,

vystudování pedagogické fakulty není rovno jistotě,že daný člověk bude správný učitel.Někdo může učit 20 let a učitel z něj nikdy nebude...Bohužel...

Je mi opravdu líto,že několik takových "učitelek" kazí renomé jiným,kterým na jejich práci záleží,snaží se,aby "jejich" děti byly spokojené,měly pocit,že je o ně zájem,měly možnost diskuze,prostě chodily do své třídy rády...Já víceméně o svém zaměstnání nemluvím - pokud někomu řeknu,že učím na škole,reakci si jistě dokážete představit...Natož si psát titul před jménem..to bych se hanbou propadla..Jak už jsem psala,každá práce má své - učitel je však více rozebírán.Když se např.opije pan Novák,lidé to přejdou,pokud by se něco takového, nedejbože,stalo učitelovi,byl by rozcupován.Ale s tím každý člověk do zaměstnání přichází.Mě také nikdo nenutil jít učit-bylo to mé svobodné rozhodnutí.Doufám,že neklesnu na samé učitelské dno...

midloch*
Ještě jsem chtěla poradit...pokud vaše děti "přinesou" domů poznámku nebo speciální úkol,snažte se co nejdřív do školy přijít a hned to řešit - informovat se,co se vlastně stalo.Pokud bude učitel psát denodenně poznámky a vy tam budete denodenně chodit, uvidíte,že ho přestane bavit psát poznámky i za malichernosti,které si může -a měl by- vyřídit sám ve třídě.Ze zákona máte právo na informace - učitel vás nemůže "vyhodit",odbýt...samozřejmě vám může určit dobu - konzultační hodiny..Dokonce má rodič právo přijít do vyučování a zúčastnit se samotné výuky - to moc rodičů neví...
midloch*
Velice se omlouvám za překlep - to je ale vizitka..pardon - pochopitelně jsem chtěla napsat dennodenně*bzum*
zoufalamaminka
hodnocení

O tom vím,že na to máme právo jako rodiče,také jsem měla připraveno p.uč.včera sdělit,že nevěřim a že jediný způsob jak se přesvědčit je-vzít si třeba týd.dovču a"sledovat jej",že týden by určitě nevydržel-pokud je o přestávkách tak strašně zlobivý.Ale nakonec jsem jí to neřekla.
Vy určitě na učitelské dno nespadnete!Už první důvod je to,že jste se vůbec podívala na tuto stránku,že vás zajímá co se ve školách může dít.Ty co padají na dno jsou lhostejní a hlavně si o sobě myslí,že jsou bezchybní!A taková vy určitě nejste.;)
midloch*
Děkuji za chválu,úplně se červenám..největší odměna pro mě bude,když si na mě po letech děti i rodiče vzpomenou - v dobrém.

 

hodnocení

2x
avatar clayman
učitelka je jednoznačně dotčená a tak vidí chyby, které tam ani nejsou. Je to smůla, že takhle nevhodně zareagovala...
al bunda*
Ani ne tak smůla, je to spíš o nevyzrálosti osobnosti učitelky. Budu Ti vyprávět - mám jednu v rodině. Naštěstí je už v důchodu. Díky ní poznám jak vypadá v praxi syndrom vyhoření osobnosti a že vtip o tom, že "učitel" je povolání a "učitelka" diagnóza - není tak úplně vtip. Ale na druhou stranu obdivuju učitele (obého pohlaví). Já bych tu práci dneska mezi těmi spratky, co na školách často jsou, prostě nedělal.

 

justyna*
hodnocení

1x

Dobrý den, když jsem to četla ani jsem nevěřila že je to pravda.Za tohle chování bych pani učitelku snad udala...tohle si vůbec nesmí dovolit.Na Vašem místě bych syna hned přendala do jiné školy...Hodně štěstí!:)

 

dalsizoufala
hodnocení

0x
Dobrý den, po přečtení Vašeho příspěvku mi vyhrkly slzy do očí. Máme podobný problém se synem (8 let, 2. třída). Máme dvojčata, chodí spolu do stejné třídy. Holka snáší školu lépe a jen tak jí nic nerozhází, ale kluk je po psychické stránce na tom špatně, začal i koktat. A teď vysvětlím proč. Paní učitelka na své žáky neustále křičí (to je ještě slabé slovo) přímo řve. A to za každou maličkost. Kluk se už bojí i odpovědět na co se ho zeptá, co kdyby odpověděl špatně? Tak bude seřván. Bojí se jí, i když zrovna nekřičí na něj, ale na jiného spolužáka. Bojíme se dělat domácí úlohy, pokaždé je něco špatně, pak následuje zvlášní úkol, nebo je kluk po vyučování po škole. Tím taky nestihne vlak a musím pro děti neustále dojíždět (máme školu 2,5 km od místa bydliště, a nechci, aby chodili domů pěšky po dost frekventované silnici (kamiony). Už mě samotnou tato situace nebaví, byli jsme i za ředitelem, ale ten se učitelky zastává (má v té třídě svojí dceru). Už 2x jsme uvažovali o přesunu do školy do vedlejší vesnice, ale vždy jsme s manželem couvli. Mimo jiné si za každý přestupek, nebo zapomenutí něčeho musí dát sami sobě výchovnou facku. Takže :"pokud nechceš dostat poznámku do žákovské knížky, musíš se zfackovat" Což se mi ale vůbec nelíbí. Nutí tím děti aby se sebepoškozovali. Ovšem poslední kapka byla, kdy mi kluk s pláčem povídá : "Maminko, já si připadám ve škole jak v polepšovně". V tu chvíli jsem věděla, že od 3 třídy půjde jinam! Jen mám další problém, dcera z té třídy nechce pryč kvůli kamarádkám. A teď mi prosím poraďte, co máme dělat. Děkuji přede všem za rady.
al bunda*
Přesunout syna v každém případě a dceru k přesunu motivovat, nebo ji nechat, kde je. nebo dát syna "do vedlejší třídy" tak, aby s tou učitelkou nepřišel do styku. Hledejte způsoby. Přitlačte na řiditele, pokud kluk začíná koktat, asi opravdu něco není v pořádku.
Hezký den.
dalsizoufala
Děkuji, budeme se snažit dceru přes prázdniny přesvědčit, mimochodem z té třídy už kvůli paní učitelce odešli 2 spolužáci a další dochodí druhou třídu a od třetí jde jinam, takže s našimi dětmi už jich odejde celkem 5. Bohužel na té škole je jen jedna druhá třída, není možnost kluka pouze přesunout "vedle". Tato paní třídní učitelka jim byla přidělena až do 5 třídy. Vůbec si nedovedu představit trápit se s ní ještě další 3 roky. A co jsem ještě slyšela, že kdysi nastal i případ (u téhle pí učitelky), že rodiče požádali, aby bylo jejich dítě "necháno propadnouti" a tím vyřešili kontakt dítěte s poněkud zvláštně přísnou paní učitelkou.
zoufalamaminka
hodnocení

Dobrý den,to snad ani nemůže být možné.Úplně si dovedu představit co cítíte!Řekla bych,že na malých školách právě zneužívají toho,že nemají konkurenci,že pro rodiče neni zase taková možnost dítě přeřadit.My sice konkurenci máme,ale...Zkouším siny pomalu připravovat na tto,že pravděpodobně školu změní(v nutném případě-také by musel chodit po frekvent.silnici,kdyby to bylo nevyhnutelné),ale stále doufám,že se v klidu ještě domluvíme s p.uč.Ale asi jsem naivní.Jste na tom hůř než my.Váš syn už do školy nechce-to je hrozné pro mámu,která ví,že tam denně musí syna posílat.Každopádně jsem sem psala náš problém proto,zda by NÁM MÁMÁM nějaký právník poradil,jaké máme možnosti ubránit naše děti.Na vašem místě bych ale zcela určitě zašla do pedag.psychologické poradny,kde by museli napsat zprávu o stavu vašeho dítěte a na základě tohoto dokumentu(že se vlastně bojí p.uč.)také písemnou formou-jako nám radili-řešit to dále.Pokud né p.řed.,tak jsem si na internetu našla,že další možnost je ČŠI-česká školní inspekce,ale na všechno chtějí papíry.v tom já mám smůlu.Vy máte důkaz,že váš syn před vstupem do školy nezadrhával.Lituji vás i malého.Musí být přeci nějaká možnost jak se bránit!Nejhorší je,že si p.uč.ve sborovně vše povídají-samozřejmě jen jednu verzi a na nás se tam dívají skrz prsty všechny(tudíž přeřadit jej do druhé třídy,by asi bylo to samé).Přeji vám ať vše dobře dopadne!
midloch*

Dobrý den,

to, co tu píšte,je otřesné - pochopitelně ze strany učitelek! Já sama učím na I.stupni ZŠ a nedovedu si představit,že bych dětem něco takového dělala. Stydím se za takové "paní učitelky" - kolegyně! Děti zásadně oslovuji křestním jménem,často zdrobněle.Vždy je vyslechnu,i když na to člověk ne vždy má náladu. Z profesionálního hlediska se učitelka vždy musí zachovat správně - i když dotyčné dítě mu nemusí být vždy sympatické.Sama vím,že děti řeknou doma vše,co se ve škole děje - nedovedu si tudíž představit,že bych se zachovala podobně jako "vaše" učitelka. Sama jsem také "narazila" občas na rodiče,kteří neumí věci řešit slušně,ale z vašeho psaní mám pocit,že jste "rozumní,normální" rodiče,kteří si nepřejí nic jiného než spokojené,nevynervované dítě,které má pocit zastání.Jak může učitel (bez toho aby byl u problému) jen tak "hodit" vinu na jakéhokoliv žáka?Vždy jsem vyslechla obě strany,svědky problému,ze kterého je nutné vždy udělat závěr - vysvětlit si,jak se mám chovat,co jsem např. provedl kamarádovi,umět se omluvit,podat ruku..apod.

Problémy dětí typu:bolení břicha,ranní nevolnosti,bolesti hlavy,natož koktání jsou zcela evidentní,že se NĚCO děje.A to něco je ve velkém nepořádku.I pro mě je vizitka mé práce spokojenost dětí,jejich rodičů...

Pokud nezměnila nic domluva s učitelkou,řešila bych to v ředitelně.Klidně bych zašla i k dětskému psychologovi,který pomocí vhodných metod může zjistit mnohem více.Zprávu bych pak předala řediteli,ředitelce školy.

Přestupem na jinou školu se určitý problém vyřeší,ale viníkům se nestane nic...

Držím palce.

zoufalamaminka
hodnocení

Moc děkuji za reakci.Vnitřně vím,že bychom to měli již řešit s p.ředitelkou,ale máme obavy,že-BUDE HŮŘ!Zítřek rozhodne.Naposled se pokusíme o mírný rozhovor a záleží na reakci paní učitelky.No,na reakci spíše na ochotě něco řešit.Nikdy jsem na p.uč.nezvyšovala hlas,jen jsem žádala,lae její reakce je buď kývání ramenem nebo ihned sebeobrana útokem,jakého máme_hajzla.Vím,že to tak bývá,že se převážně zastávají rodiče těch sýgrů,ale každý kdo našeho syna zná,nemůže uvěřit.Má spoustu kamarádů,když je nemocný,chodí spolužáci s dotazem,kdy už konečně přijde do školy,když už tam je,tak sám říká,jak se třída raduje,že je tam.Tak to by snad nebylo,kdyby byl takový...sama p.uč na poslední tř.schůzce řešila,jak jsou děti ve třídě na sebe zlý,ale že se to našeho syna netýká,že je kamarádský a druhý den následuje poznámka.Možná spíš s námi nechce nic řešit.Ale na zítřek si nás pozvala-nahrál jí do noty.Spolužák po něm házel ty kostky(udělal mu modřinu) a náš syn ho kopl do zadku.Když jsem se ho tázala,proč to neřekl a neukázal modřinu p.uč.tak mi sdělil,že by mu nevěřila.A zítra jsme pozvaní,aby nám oznámila,že dostane třídní důtku-za tento jediný kopanec,první a poslední(doufám:)).Samozdřejmě jsme mu doma domlouvali.Neřešíme před ním tyto neshody nebo nekladné názory na p. uč. před synem.Svým způsobem ji má rád a snaží se,aby měla i ona ráda jeho.Kreslí jí doma obrázky,ale nakonec je donese domů,že jí je nedal,snaží se číst knihu,aby mohl ve třídě vyprávět o čem četl...Mrzí mě to.Asi jsem měla nechat,aby mu říkala Pleško...Jsem ráda,že jsou učitelé vašeho typu.Škoda,že takovou nemá náš syn.
dalsizoufala

Dobrý den, také děkuji všem za odpovědi. Dnes (vlastně už včera večer) měl kluk zase nervíky, že má jít v pondělí do školy. Prý co když jsme ten zvlášní úkol napsali špatně? Neměl totiž v pátek vygumovanou folii a dostal zvláštní úkol a to takový, že měl 3x napsat " Jsem nepořádný, nevyčistil jsem si fólii". My jsme napsaly 3x větu : "Zapoměl jsem si vyčistit fólii". Jsem zvědavá s čím příjde ze školy., ale jak znám paní učitelku, přinese kluk opět zvlášní úkol za jinak napsanou větu. A jak píšete, proč Váš kluk neřekl ohledně modřiny nic paní učitelce, tak u nás je to tak, že pokud žák přijde s problémem za paní účitelkou tak mu odsekne "nežaluj" a je vyřešeno. V pátek nastala zase situace, že prý dostal vynadáno, že mluví při hodině. Ptám se ho doma proč při hodině povídal něco spolužákovi? On opět s pláčem : "Matěj mě při hodině lochtal a píchal do žeber, tak jsem mu řekl ať mě nechá, a paní učitelka mě slyšela, začala na mě křičet a musel jsem jí přinést žákovskou knížku" (doma jsem v ní ale žádnou poznámku nenašla) A já na to : "proč si tedy paní učitelce neřekl co ti Matěj dělá?" a on " že by mu stejně nevěřila, protože mu to dělal, když byla otočená k tabuli a neviděla ho!"

Prostě naší paní učitelce nesedí vůbec nic, vadí jí i to, že jsem dětem koupila dražší voskovky, takové vysouvací, a ona tvdila holce, že to nejsou voskovky (asi takové ještě nikde neviděla), že to do školy nebude nosit, ať si koupí obyčejné. Bylo by toho na vyprávění o naší paní učitelce hodně a na dlouho. Jsem ráda, že jsem to mohla tady ze sebe vypustit, trošku se mi tím ulevilo. Hlavně jsem si jistá, že p.učitelka se ve svém věku už určitě nezmění a proto jsme rozhodnuti dát syna do jiné školy. Dcera si to zatím rozmyslí, ale byli bychom rádi, kdyby chodili spolu. Děkuji zatím všem, přeju hezký den a zoufalámaminko nedejte se!

kacaba*
dobrý den,
nás potkalo to samé, ale v první třídě. Mám syna sice čertíka, ale né nějakého zákeřného surovce a ,,grázla,,. Paní učitelka hledala mouchy úplně všude. Začalo to tím, že si dnesky 1cm dlouhý kousek křídy a už z něho byl zloděj. Tak jsem ho bránila a bylo to o hodně horší. Pokračovalo to celý školní rok.
Ve druhé třídě dostali novou paní učitelku a je všechno v pohodě.
Ty problémy dětí bohužel z větší části způsobují sami učitelé. Což je fakt síla.
Tak hodně síly Katka
midloch*

Dobrý den,

je mi smutno,co tu píšete.Ano,každá mince má dvě strany.I mě "vytáčeli" někteří žáci.Většinou to musel být ale extrém - sprostě vykřikoval,kradl,absolutně ve škole nic nedělal,nikoho nerespektoval.Pak člověk viděl rodiče - a bylo vše jasné.Ale to mluvím o EXTRÉMECH,kde je problém v rodině.Dítě za to vlastně nemůže,není vedeno.Třeba mu hrozně zapáchalo učení,šaty kouřem,ale za to nemůže dítě,ale prostředí,které mu zprostředkují rodiče.

Vaše příběhy jsou běžné - myslím tím chování vašich dětí.Pokud dítě "vyrušuje",je to často tím,že se nudí.Učitel musí být i herec (v dobrém slova smyslu),aby děti zabavil,nalákal na program.Nechápu,že někdo z učitelů za problém považuje jiný typ voskovek,či uzmutý kousek křídy (mmch,zbytky kříd jsme s dětmi využily společně při hře venku).Vím,jak děti těžce nesou křivdu.Pokud tam,kde hledají "útočiště" při problému ,slyší strohé "NEŽALUJ",je to katastrofa.Přitom stačí pár minut k rozebrání situace a je klid.Výsledkem šetření nemusí být nutně poznámka,kolikrát je efektivnější omluva žáků mezi sebou.to je podle mě řešení problému.

A ještě k tomu trestu - forma psaní vět o čemsi je nesmysl,zažitý z dob pravěku.Nestyděla bych se paní učitelce nabídnout namísto ničím neříkající opisování vět,že jste namísto toho doma "za trest",pro ponaučení napsali raději několik příkladů z matematiky,či pravopisné cvičení z učebnice,které dítě nakonec obohatí mnohem víc!

Přeji hodně sil!

dalsizoufala

Milá paní učitelko, je veliká škoda, že není více takových jako Vy . Nevím kde naše paní učitelka vystudovala, jen podotknu, že má před jménem titul. Mgr. -magistra, takže se vůbec divím jak tento titul mohla získat. A teď proč se vlastně ozývám znovu. Samozřejmě paní učitelka opět nezklamala. Zvláštní úkol - 3 věty, měl být napsán místo na papíře v domácím sešitě a chyběly tam ty slůvka "jsem nepořádný", domácí sešit má paní uč. u sebe, takže doma si větu má znovu promyslet a zítra tyto 3 věty bude znovu přepisovat před paní učitelkou do domácího sešitu. Takže u nás opět nervíky na pochodu (samozřejmě ve třídě opět plakal, ale aby ho neviděla, zakrýval si tvář dlaněmi).

Zatím moc děkuji za podporu a určitě dám vědět jak se věci vyvíjejí dál

puboskavph

Já bych tu učitelku úplně seřvala. Nechápu tohle chování. Pěstovala bych u syna větší sebevědomí. At není tak vydeprimovaný. Řekla bybch mu, at si toho pokud možno moc nevšímá a že to je blbost co ta učitelka dělá. Ředitel se nehodí na pozici jestliže se jí zastává, když tohleto dělá.

 

zoufalamaminka
hodnocení

Dnes jsme s manželem byli tedy na pozvání za p.uč.ve škole.Nejdříve ji zaskočilo,že jdeme dva.Byla na nás pěkně připravená.Posadili jsme se a nechali p.uč.mluvit.Měla před sebou A4 papír a na něm poznámky.Co který den dělal,př.v po-běhal,út-běhal a pral se,st.-honil se...Minulý týden byli tř.schůzky ,na kterých nám trvrdila,že našeho syna se agresivita ve třídě netýká...a nyní nám sdělila,že jeho chování je nejhorší ve třídě a jestli se s námi na ničem nedohodne,už je domluvená s paní ředitelkou...Že jí teda naštvalo,když jsem na třídní schůzce řekla,že klukoviny už nebudu řešit,ale jen opravdové problémy(jako,že někomu ublíží,zničí majetek školy,něco ukradne apod) nebo,že asi začnu odepisovat..Že na to nebyla připravená a co si to jako dovoluji.Přitom jsem s ní opravdu mluvila úplně v klidu,nikdy jsem na ní nezvyšovala hlas,dokonce jsem se u toho mírně usmívala..Jako naschvál-takto jsme to s manželem vnímali,přinesl další poznámku-opakovaná nekázeň o přestávce,tak jsme odepsali,ať jej zkusí přilepit k židli..a vzkázali nám po synovi,že jsme hloupí a drzí a nechali ho tedy o přestávkách sedět.Tak tuto odpověď(naší(nám dnes několikrát vyčetla,jako,že je to urážka,že jsme se snížili k tomu nejhoršímu apod...vysvětlovali jsme jí,že to nebyla odpověď jen tak na jednu,ale i na ty ostatní,že jsme opravdu mysleli,že dělají věci natruc!Když p.uč.domluvila,požádala jsem jí o slovo a začala vyprávět náš pohled na věc již od první třídy,samozdřejmě,že oponovala,tak jsem vždy odpověděla,že jsem ráda,že tomu tedy tak nebylo...že jí syn má rád a mrzí nás,že ona jeho ne a dává mu to najevo,že bychom se s ní už konečně chtěli dohodnout a "usmířit se",aby náš syn byl ve škole rád.Navrhla nám šetření v PPP(někdo jí poradil),tak jsme s tím souhlasili.Dala nám podepsat jen papír,že zbytek vyplní potom a pošle do PPP,tak jsem si pak uvědomila-bůh ví,co tam napíše.No je pozdě.Při odchodu jsme paní uč.podali ruku se ssdělením,že snad už vše bude jern s přátelským pokračováním.Čas ukáže.Jsem moc zvědavá co v PPP.
midloch*

Dobrý večer,

tak sleduji,jak se vaše příběhy vyvíjí...A jak staré jsou vaše paní učitelky?Mně je "zatím" 29,tudíž jsem pravděpodobně nepostižená syndromem vyhoření...Práce ve školství má své výhody i nevýhody - ostatně jako každé jiné zaměstnání.Každý má možnost svou práci změnit.Pravděpodobně jsou na tom ty "vaše" paní učitelky tak,že jsou otrávené z práce,dětí..už je květen,sil ubývá.

I já mám negativní zkušenosti s rodiči (tudíž možná i oni o mně mluví po svém..).Např. mi ve druhé třídě přišla maminka holčičky,přivítala jsem ji - ona hned spustila,že holka měla 2- ze cvičení,že manžel řek´,že tam vlítne,že to nemohly umět...V té chvíli je člověk šokován podáním i obsahem slov...V klidu (i když to ve mně bublalo) jsem mamince vysvětlila,že cvičení jsme dvakrát doplňovali a děti si chybějící písmenko obyčejnou tužkou dopisovaly..Načež mi bylo odpovězeno:"Ale Denisa to tam nemá?!?!"Opět jsem zachovala klid a ukázala cvičení jiné holčičky,aby viděla,že děti si to opravdu dopisovaly a cvičení pak bylo hodnoceno jako opis.Nejdřív koukala jak blázen, já prohlásila,že mě to moc mrzí,ale že Deniska pravděpodobně nedávala pozor a tím si nadělala zbytečné chyby...maminka odešla,jak přišla..já v sobě měla pocit křivdy,že nemohla přijít normálně slušně-nebo stačilo říct,promiňte...Jiný tatínek,když jsem chlapci psala úkoly domů (byl nemocný) mi řekl:"A není toho nějak málo?"Pak přišla maminka chlapce,který se přistěhoval,že má kluk v Písance dvojky,že "tam" byl premiant.Přitom hodnotím opravdu mírně - obzvlášť psaní...Moje slabost je,že chci být se všemi zadobře a pak se mě dotýká i tón řeči..pak myju doma nádobí a řeším,co- kdo- a jak řekl,jednou jsem i brečela a nespala...Ale člověk zkušenostmi zesílí,ví,jak zareagovat.Pořád mám pocit,že se najde mnohem ví spokojených rodičů a žáčků,kteří na mě budou v dobrém vzpomínat...

Kolikrát jsem přemýšlela,co bych jiného dělala - jak s nadsázkou říkám:"Nic jiného než "kecat" neumím"...takže nevím,kde bych se uchytila...Obor jsem studovala dálkově při práci,bylo to občas obtížné zvládat práci,školu i syna.Teď jsem s druhým synem na RD,do práce nastoupím od příštího roku v září.Starší syn chodí do první třídy,takže vím,jaké to je zažít si to i z té druhé stránky - jako matka.Učí ho můj kolega a musím říct,že je v mnoha věcech přísnější než jsem byla já.

Vystudování VŠ pedagogické ještě nezaručuje,že absolvent má "patent na rozum".Co si budeme povídat,učivo I.st. by zvládl učit středoškolsky vzdělaný člověk.Jde však především o vztah s dětmi,o komunikaci,o zajímavé trávení času.Můžu dětem dát psát celou hodinu cvičení a prohlížet si katalog z Avonu - a nikdo to nezjistí.Problém je v neprůhlednosti práce.Je to jen na mém nejlepším vědomí a svědomí,abych byla spokojená s výsledky mé práce - a viděla znalosti u "mých " dětí...

Koukám,že jsme se nějak rozpovídala o sobě..a to je teď nedůležité...kromě PPP bych stejně zašla i k dětskému psychologovi.V PPP vás nejprve čeká popis těhotenství,porodu.Bude se zjišťovat stupeň inteligence dítěte.Jeho emoční zralost...popř. zjišťování nějké "vady" - dys..porucha chování,LMD,DMO,apod. Dětský psycholog se zaměří více na duši,dítě se mu může svěřit..

No,uvidíte..držím palce a myslím na vás!

Ano, toto jsou slova kantora *hej*... kdybych mohl psát jedna s hvězdičkou, učinil bych tak. Takové hodnocení zde však není. A tak jen za jedna... :)
dalsizoufala

Hezký večer, z Vaší reakce cítím, že jste a určitě i budete dobrá ,vyrovnaná i citlivá paní učitelka. To je moc dobře. Umím i kantory pochopit, vždyť já sama bych toto řemeslo nemohla dělat, stačí mi, když si jdu pro děti do školy, a vidím a hlavně slyším vřískající žáky. Říkám si jak tohle můžou učitelé vydržet, já bych skončila hned první den v blázinci.

Jinak v jednání p.učitelky našeho syna (i dcery) nevidím žádný rozdíl mezi koncem května a začátkem září. Jelikož pracuji jako OSVČ s manželem ve firmě, mám možnost si pro děti do školy dojet. Někdo nemá tu možnost, chodí do práce, kde musí být a nemohou z ní odejít, a tak se mi většinou pokaždé naskytla možnost být u třídy mých dětí ještě před zazvoněním. To co se ozývá za dveřmi třídy se nadá ani popsat. Za úplnou hloupost (např. že si žák nezvedl tužku ze země a zapoměl si jí dát do penálu) paní učitelka neskutečně hlasitě na děti křičí. A když služba na šatnu otevře dveře a jde jí otevřít, p. uč. si všimne, že tam stojím, najednou decibely jejího křiku nápadně klesnou. Jen je mi divné, že ostatní kantoři si toho nevšimnou, vždyť chodí po chodbě kolikrát i ve vyučovací hodině a musí to slyšet i kdyby si zacpávaly uši. Nebo to dávno vědí, ale dělat s tím nic nemohou. Z nějakého záhadného důvodu nad ní p. ředitel drží ochrannou ruku. Mě mrzí, že se spory mezi touto paní učitelkou, rodiči a žáky (kteří už dnes do školy nechodí a jsou už taky rodiče dětí) táhnou už několik let a tím kazí pověst školy. Původně pracovala jako učitelka v místě svého bydliště, odkud musela odejít (důvod neznám) a našla si místo ve škole v naší obci. Opravdu nevím o nikom, kdo by o ní hovořil kladně, stačí říct jen její jméno a každý otáčí oči v sloup.

Ještě pohovořím trošku o sobě. Nejsem maminka, která stojí ve všem za svými dětmi, vím co dokažou, že to jsou čertíci a jak já říkám, "mají v zadečku vrtulku". Občas jim i po zásluze jednu "lísknu" (nejsem zastánce paní Džamily Stehlíkové), i často musím zvýšit hlas,... ale...i přes toto všechno je umím za chvíli pohladit a obejmout, proto mé zvýšení hlasu berou jinak ,a v tom bude kámen úrazu. Toho se od paní učitelky nedočkají (snad to nemá ani v náplni práce, nevím).

Všimla jsem si také, jak mají rádi žáci svojí třídní učitelku v jiné třídě. Čekají až dorazí autem do školy, děcka vyjdou ven a pomáhají jí s taškama a opravenýma sešitama. Paní učitelka si v klidu zavře auto a diskutujíc se svými žáky odchází do školy. Řeknu Vám, že je na to příjemný pohled, jen si tak povzdechnu, proč tato paní učitelka neučí zrovna moje děti.

Zatím se mějte a děkuji

zoufalamaminka
hodnocení

Plně s vámi souhlasím.Zcela určitě to s rodiči také není jednoduché.Ale určitě je dobré,že se tím zabýváte i doma,že vám žádný problém není lhostejný.Nikdy bych si nedovolila přijít a ihned být v útoku-alespoň kvůli dítěti ne a hlavně -po zlém se nic nevyřeší.Doufám,že snad už bude mít malej klid.Dnes si napakoval tašku stolními hrami a autíčky a snad nebude o přestávce "zlobit".Uvidíme,jak dlouho to vydrží.Říká se,že dítě zlobí,když se nudí.Když se mě syn ptá,co může o přestávce dělat..je to docela těžké odpovědět-SEDĚT a hrát třeba pexeso nebo jinou stolní hru nebo si číst-to jsou představy naší p.uč.Takže nevím jak mu to dlouho vydrží.
Myslela jsem,že v PPP je to spojené-pedagogika i psychologie,že si s ním popovídají o všem.Sama jsem hodně zvědavá,jak tam dopadneme,zda nějakou poruchu učení nebo chování má(i když má doposud samé 1 ,popř. 2).nezdá se mi to,ale budiž.Alespoň nám vše ujasní.Jen nevím co se bude dít,když tedy žádnou poruchu nezjistí-kde je tedy chyba?Necháme se překvapit.
Děkuji za vaši reakci.Člověku se opravdu moc uleví,když to ze sebe dostane ven a že je tu také někdo,koho to(krom manžela) také zajímá.MOC VŠEM DĚKUJI.Psala jsem svůj problém na internet poprvé a nečekala jsem takovou reakci.Je to milé.Děkuji,děkuji,děkuji.
renataholc*

Také jsem to zažila se synem,nechci o tom moc mluvit,protože co zažíval syn v 1.třídě bych nikomu nepřála.Došlo to málem ,tak daleko,že chtěl spáchat sebevraždu.Začal se počůrávat,neustále rozkousané oblečení atd.Jen doufám,že na tu dobu zapomněl,snad.Nechce o tom období mluvit.Dnes je štastný.snad.*uf*

 

 

r*
hodnocení

0x
Dobrý den obrattě se na ministerstvo školství nechte se přepojit na stížnosti tam jim vše vysvětlete a oni vás odkážou na jejich pobočku v Praze která to sváma vyřeší.R
zoufalamaminka
hodnocení

Děkuji za radu.Jsme objednaní do PPP 23.6.08,tak uvidíme CO ZJISTĚJ.Děkuji

 

puboskavph
hodnocení

0x

já bych si na ni stěžovala u ředitelky at ji vyhodí. Takové chování se přece nedá tolerovat. Proč by na to měl doplácet syn. Vždyt to je cizí děcko nechápu, jak se k němu takhle může chovat. Tohle chce drastičtější přístup. určitě si na ní stěžujte :)

 

mata*
hodnocení

0x

Tak na mě si v první a druhé třídě učitelka taky zasedla :). Naštěstí jsem byl dost moudrý a drzý na to, abych si toho nevšímal xD.

 

lopop
hodnocení

0x

Dobrý den,když jsem četla váš problém tak jsem si vzpoměla na jednu učitelku na ZŠ.Byla taky taková...ale co nadělat.Musíte jednat za každou cenu.Zkuste zajít za ředitelkou a jestli i ona je taková tak ji udejte! Toť není možný aby se takhle chovala učitelka a ještě ke všemu k tak malým dětem! Když vidíte,že se s ní nejde usmířit,tak na ní nebudte milá,nebudte trpělivá,nenechte si od ní radit nějáké žvásty,atd.Budte ráznější a zvyšte i hlas.Taková učitelka si to zaslouží.No ale myslím že kdybyste dala syna na jinou školu,tak by trpěl kvuli svým kamarádům.Jestliže je učitelka stará tak počkejte až odejde do důchodu,ale není zase dobrý abyste třeba čekala další rok.A s tou důdkou to už je moc.To přehnala.Musíte jednat proti té učitelce.A není dobré aby syn dostal dúdka.Hned jednejte!

 

jarmik*
hodnocení

0x

Strašné, strašné. Radu nemám, jenom jsem z toho v depresi. Bojovat nebo utéct? Asi zdokumentovat, informovat ostatní a utéct jinam.

 

jezinka*
hodnocení

0x

Jo jo...Toto jsou zlé problémy :(Měl jsem dříve podobný problém. V 8. třídě jsme dostali novou třídní učitelku, s kterou jsem si ale vůbec nepadl do oka. Už ze začaátku jsme spolu válčili.Nejdříve to byla každý den domluva, že si na mě ostatní vyučující stěžují, že vyrušuji, házím různé předměty po třídě...Když mi "údajně" nestačily domluvy, přišlo na poznámky. Byly to poznámky, že se tomu doma smály. Napsal mi třeba, že házím po spolužačce házím mrtvou mouchou...Jedna taková pro zasmání...Další byla třeba ta, že jsem rozsypal koš s papírem. Velké části jsem posbíral, ale ty malé? Takové ty odstrižky? Tak ty jsem tedy sebrat nedovedl. Takže další poznámka byla ta, že " Rozsypal koš se tříděným odpadem a neposbíral to." Díky tomu, že si rodiče přišli ztěžovat na poznámky, které byly poněkud trapné,tak přišli telefonáty domů. Na štěstí jich nebylo tolik, ale takové 4 do pololetí byly.Byly to takové telefonáty, jako že se neumím chovat při hodině, že vyrušuji, že se špatně chovám k dívkách, že se rvu...Taky volala po školním výletě, že jsem na ni byl drzí... Jenže polovina všeho nebyla až tak pravda. Vysokoškolsky vzdělaná paní učitelka si něco občas domyslela, něco upravila a hned udělala z komára velblouda. Když ani telefonáty nepomáhaly(podle ostatním učitelů jsem se zklidnil, ale podle paní třídní ne.) došlo na zasednutí mé osoby. Začal se ke mě chovat trošku hůře, než k ostatním. Když se něco stalo, hned jsem byl já hlavním aktérem. Na konec to skončilo tím, že mi začala přihoršovat v klasifikaci. Výtvarka, ve které jsem byl dobrý jsem měl rázem z 1 na 3...Poněkud zajímávé pohoršení.O matice ani nemluvě. Když jednou kamarád nakreslil při výtvarce obrázek, za který dostal 1, řekl jsem mu, aby mi ho pujčil. Když jsem došel k učitelce s kamarádovým obrázkem, nestačil jsem se divit... Dostal jsem 4..Jaké to překvapení...Když si rodiče šli ztěžovat k ředitelce, vylítla na ně stím, že je to věc paní učitelky aže nebude nic řešit. Tím to skončilo jak pro nás, tak pro školu. Přešel jsem na jinou školy a tam problémy nebyly... Chytl jsem pěknou mladou paní učiteku, se kterou jsem neměl vůbec žádné problémy...

Tak to je můj příběh ze školních lavic.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]