Nejste přihlášen/a.
Vy byste šel k doktorovi (třeba zubaři), kterému exne 50% pacientů? Vždyť mu 50% přežije, tak vlastně dobrý, ne?
Vy byste byl spokojený v krámu, kde vám prodavačka namarkuje 50% nákupu blbě? Vždyť 50% udělala vlastně správně, takže dobrý, ne?
Vy byste chtěl chtěl auto, které při startování v 50% chcípne? Vždyť v 50% nějak nastartuje, takže dobrý ne?
Vy byste chtěl brzdy, co v 50% nebrzdí? Vždyť v 50% nakonec zastavíte včas, takže dobrý, ne?
Vy byste chtěl syna, který v 50% mateřštiny udělá chybu? No, to už vlastně víme ...
Za 3 rozhodně ne. Spíš za 4 (pokud se teda známkuje od 1 do 5, přecejenom do školy dávno nechodím a vše se reformuje, za mé docházky na VŠ se známkovalo od 1 do 4 a teď najednou od A do F). Ale je otázka, jestli od 50% včetně nebo nevčetně (tady zjevně nevčetně).
A to tu máme ještě systém, kdy se za každou chybu jde se známkou dolů, pak by musel mít šestku, ještě že stupnice končí na pětce.
Jistě jde o to jaké "příklady" (přecejenom slovo příklad mám spojený spíš s matematikou) jestli byly všechny rovnocenné nebo některé jednodušší a jiné obtížnější (a tudíž mohly mít rozdílnou váhu).
Co si pamatuju ze základky, abych pravdu řekl, známkování v češtině jsem nikdy nechápal, tam žádná logika (z mého pohledu) nikdy nebyla a ani se nám to nikdo nesnažil odůvodňovat, soudružky a později paní učitelky to asi braly jako součást svého know-how.
A to jsem zažil zkoušky, kde minimum bylo 61% bodů (snížené ze 75% to by z nás fakt nedal nikdo). Samozřejmě paní učitelka to dokázala náležitě prodat jako benevolenci. Spíš myslím, že si příslušná katedra nemohla dovolit vyházet tak velké procento studentů, tak prostě šoupli laťku níž.
Víte ono nejde jen o chybu jako takovou, ta je výsledkem zvládnutí učiva. Takže problém bude hlubší. Jaké nosí známky na ústní zkošení? Typuji, že to nebude také nic moc.Jestli ty chyby jsou ve shodě podmětu a přísudku, tak dostal 5 správně. Jestli je to ve vybraných slovech. tak je to 5 také správně. Jestli je to o psaní vělkých písmen tak to taé probírali dávno a měl by to umět. Takže si syna prověřte, diktátů se na netu najde dost. A pak si stěžujte.
Vybavuji si projekt, kdy bylo jedné třídě nespecifikovaného oboru při jisté zkoušce rozdány půlmetrové plachty papíru s 50 otázkami. Nikdo z přítomných dosud nic takového neviděl, nezažil a pravděpodobně nezažije.
Samozřejmostí byl časový limit a zkoušející prozradil, že prvních deset , kteří u sebe zjistí 1 chybu, se po přihlášení mohou opravit. A tak bylo, více dalších žádajících opravu později, nedostalo šanci. Zkoušející si vždy pečlivě zaznamenal chybu u přihlášených. Pár osob vyletělo.
A po tomto následovala další část ústní zkoušky. Kde se hned u vstupu do místností společností z několika osob zamávalo archem, kterým vzhledem k velikosti se mávalo velice pěkně. Pro slabší povahy,
které zahlédly červená pole a neobvykle velkou známku asi proto byl ten papír tak obrovský
tzv. infarktová situace. Zkoušející měl
obhájit výsledky svých znalostí na patřičném archu. A pro upevnění vážnosti situace si ještě losoval další 2 dotazy.
Výsledným produktem byl arch daleko menšího formátum než-li prvotní.
S polovinou by Váš syn zcela jistě neobstál. Už je to dlouho, ale mám takový dojem , že stačilo šest chyb a úsilí bylo zbytečné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.