Nejste přihlášen/a.
Zkuste třeba něco o krevních skupinách a přeneseně o trasfůži krve z hlediska biologie, kompatibilty, atd.
Nebo zkuste napsat něco o vitamínech a jejich návaznosti na stravu (rozpusttně ve vodě nebo které v tucích a s jakou potravou se mají brát).
Nebo o trávení mléka, snášenlivosti nebo nesnášenlivosti mléčných výrobků v civilizaci, jejich prospěšnosti nebo naopak ohrožení životního prostředí.
atd
Nejspíš narazíš tam, kde budeš chtít od spolužáků na škole nějaké údaje, a to i anonymní. Zaprvé je třeba si s každým vyučujícím v té třídě domluvit vstup na 5-10min, ideálně v biologii nebo ZSV. Jsou rodiče, kteří kvůli tomu volají řediteli, že co je komu do toho a jsou schopni si stěžovat, ač dotazníček byl anonymní. Např.výzkum typu: dívka, chlapec, kdo prodělal covid těžký, lehký, žádný. Očkován: vůbec, 1x,2x,3x, 4x. Z toho pak nadělat diagramy a procentuální vyjádření. To i kdybys zkoumala velikost chodidla /bot/ v rámci antropometrie, tak se najde někdo, komu vadí poskytnout údaj.
Proto bych navrhla spíš zmapovat nějaký kousek přírody ohledně stromů, keřů, bylinného patra, travin, mechů, lišejníků. Ale na to zrovna podzim není ideální. Existuje knížka David Haskell Utajený les, kde si autor délá sám výzkum po dobu jednoho roku na 1 m2 lesa. Pozorování všeho živého. Sice mimo Evropu, takže některé exempláře jsou nám neznámé, ale nemusíš se nikoho doprošovat.
Jsou lidi, kteří do takové práce měří vysetý hrášek, jak vyroste při stejné půdě a zálivce, teplotě jen v místech, která se liší délkou slunečnho svitu.
K tomu vývoji člověka, jak navrhuje Ben, existuje 70 let stará kniha: Jan Bělehrádek: Člověk v číslech. Bude nejspíš v antikvariátech, ale kniha je to úžasná. Já ji zdědila a celé dny v ní ležela. Z toho se dá hodně vybrat.
Nebo si udělat nějaký minivýzkum v TV. To by tělocvikář pochopil. Třeba za jak dlouho se srdce vrátí do klidového tepu po běhu na 50 metrů.
Pokud tady ten výzkum, tak třeba každodenní měření bazální teploty těsně po probuzení /vagina n.konečník/ a zapisování hodnot do milimetrového papíru. Určitě po dobu aspoň tří měsíců. Z toho lze vyhodnotit okamžik ovulace, když zhruba v půli cyklu nízká hladina teplot ještě víc klesne a následný den vyjede výš a pak setrvává v té zvýšené hladině do doby před menses, kdy nastane pokles teploty. Křivky nanášet nad sebou pro porovnání. Začátek cyklu je 1. den menses. / Jsou ty menses- mn.č. měsíčky/. Super by bylo, kdyby si taková /velmi užitečná!/ měření zaznamenávalo více nejmenovaných spolužaček, které ale neberou žádnou HA /hormonální antikoncepci/. Ty dostanou jen označení pokusná osoba A, B, C...Jak moc se grafy shodují nebo liší. Holkám se to bude hodit. Né každá má stejně dlouhý cyklus a ovulaci přesně. Je třeba zaznamenávat i nachlazení a enormní zátěž, které mají na graf cyklu vliv. Ty bys měla zhodnotit "výzkum", žes dokázala pomocí záznamů z měření bazálních teplot, stanovit dobu ovulace, kdy se inkriminovaný den projeví na grafu jako zub /dolů-nahoru/. V jakém dni cyklu u kontrolních osob. Obecný text na téma se dá jít v mnoha učebnicích a publikacích pro dívky.
Taky si oprav češtinu:... jedno téma , více témat, děkuji za témata...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.