Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Propadnutí z tělocviku + problémy s tělocvikářkou

Od: toupalik odpovědí: 11 změna:
Dobrý den,
Tělocvik mi nikdy nešel, a mám strach že kvůli němu propadnu protože poslední dva roky mám fakt učitelku na nic. Mám taky problémy s motorikou (se kterými nejspíš nic nebudu moc dělat kvůli to že jsem se s nima narodila)
Má učitelka tohle ví a nejspíš mě kvůli tomu nemá ráda ještě víc.
Vždycky když někomu něco nejde tak ho nemá ráda a chová se k němu jako že to je chyba světa.
Taky pořád vyhrožuje že z tělocviku se může propadnout ale má babička vždycky říká že se nedá.
Takhle bych shrnula část s propadnutím ale problémy s tělocvikářkou jsou ještě horší. Jednou jsem si při tělocviku zvrtla kotník. Ale vůbec ji to nezajímalo. Spíš vypadala jako že mám na to moc velkou reakci i když jsem skoro nic nedělala. Pouze trochu stěžovala, ale jinak nic.
Jednou jsme měli spojenou hodinu s klukama. A málem jednou jeden žák si mohl zlomit záda pokud by ho jinej učitel nechytil. Jediný co udělala bylo že se koukla od mobilu. Řekla mu že takhle se to nedělá jinak si může zlomit záda. Ať to udělá zase a koukla se zpátky do mobilu. Vůbec ji to nezajímalo
Párkrát jsme skákali přes kozu. Když někdo udělal menší chybu tak jim to řekla v pohodě a nechala je jít zpátky do řady.
Když já jsem udělala chybu tak mě seřvala a řekla mi. Ať si sednu než se uklidním (nic jsem neříkala ani nedělala zatím co na mě řvala jako konec světa)
Jendou jsme měli sportovní hry proti dalším školám (na který jsem nešla) a dvě moje spolužačky (budeme jim říkat V a N) se zeptali jestli by mohli jít spolu na florbal (dohromady jim to nesmírně šlo, jako fakt hodně)
Vzala tam pouze V protože bylo jasný že je její favorit (protože jí šel tělocvik) a N nevzala. Já a N jsme zaslechli jak tam jeden učitel mluvil s naší učitelkou o tom. Že by potřebovali ještě jednu holku na florbal. Právě v naší věkové kategorii a N by tam byla jedna z těch nejlepších co přidat. Řekla mu ať tam zkrátka přidá jednoho z kluků i když on argumentoval že právě V a N to dohromady jde fakt dobře.
N nakonec nešla i když měla celé právo k tomu, aby tam šla.
Taky jednou tělocvikářka na florbalu dala N roli chytače když jsme byly na poli a ne na metě protože ji vyměnila s jinou holkou (také bezdůvodně) a nutila N chytat s pravou rukou i když je levák a pravá ruka byla právě úplně na nic. Řekla jí ať se vzbudí, že nemůže být tak těžké chytat.
Jednou to nechytla a učitelku míč omylem urazil do kolena.
Nebylo to velký a bylo jasný že tam nebude ani modřina protože to byla fakt malá síla kterou to bylo hozeno. Byla, ale fakt hodně naštvaná na ni a když se jí N zeptala jestli je v pořádku, tak ji fakt agresivně řekla "hraj" a chovala se jakože se stal konec světa. Hlavně když můj spolužák si málem zlomil záda a já si zvrtla kotník tak se nic nedělo a koukala se pouze do svého mobilu
(Omlouvám se jestli tady budou gramatické chyby. Píšu rychle, ale zároveň dělám dost chyb)
S tímhle vám děkuji za odpověď napřed a přeju vám hezký zbytek dne.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar bimbam

Děvče, předkládáš nám zde dlouhý text plný zbytečných informací. A na konci se sice omlouváš, ale přece jen sděluješ, že víš, že je to plné chyb, že tomu nedáváš patřičnou péči. Zřejmě se takhle nějak chováš i v tělocvicku. A stejně jako tělocvikářka necítím k tobě ani já nějaké sympatie. Není to mezi námi konec světa, ale uvědom si, že tento přístup je docela urážlivý. Když teda po někom něco chceš... Jedna věc je dělat chyby, protože to správně neumím, jiná věc je napsat něco stylem "kašlu na to", ale vy se snažte.

 

hodnocení

2x
avatar amper

A otázka je jaká?

 

hodnocení

1x
Ale my prece nevime,zda ma nadvahu,jak se zde nekdo z radcu domniva
Kdyby za neco ucitelka stala,vybere disciplinu ,kterou ta holka zvladne,muze to byt treba sila neco zvednout,i to je fyzicka zdatnost.
To,ze ji necha propadnout ji asi nenakopne k lepsimu snazeni,ale muze srazit dolu...
Co se zyka nadvahy deti, za to nese odpovednost cela spolecnost,vcetnw dnesnich 50,60. 70 ti letych. Ponevadz z tyhle zeme se stala potravinova popelnice Evropy.
@babkazov
@liska5
Dekujte a vaztensi toho,ze jste vyrustali ve state,kde potraviny vyrabeli statni podniky a ne korporace,vcetne odrud psenice,chov prasat,kravy na polich JZD...

Je pravdou, že kvalita některých potravin je skutečně mizerná, nicméně, kdo se chce stravovat zdravě, ten může. U nás v rodině se o to snažíme a vedeme k tomu i mládež. A co se týká státních podniků - stát nemá podnikat. Není horšího hospodáře, než je stát. A ty podniky taky podle toho vypadaly. Stát má pouze zajistit, aby se zde podnikalo dobře a jednoduše a aby zde byla vymahatelnost práva. I přes to všechno závidím těm, co vyrůstají teď. Mají možnosti, o kterých se nám ani nesnilo. Ale musí pro to něco udělat. Ne sedět na prdeli a čekat, že to udělá někdo za ně.

 

hodnocení

0x

Myslím,že ze sebe děláš neschopnou buchtu . Začni se snažit, vše se změní...Není třeba vypisovat nějaké rtomány- stejně to nikdo celé nebude číst...

Holka, která se neumí hýbat... je tak trochu ostuda, měla by ses nad sebou zamyslet.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Nevím co si vybrat. Nevím jak vypadáš, jak se chováš. Nechci tě podezírat z obezity a lenosti. Vím, že bývají děti, které opravdu mají problémy s koordinací. Ono se to nějak i jmenuje. Není to jen při pohybu v tělocvičně, ale je problém běžném životě. Říká se tomu snad dispraxe? Nebývá to často, ale setkala jsem se s tím u předškolních dětí. A toto přetrvávalo až do dospělosti. *hej*jestli stojíš o mou radu, pak ti řeknu: nestarej se o to, co ostatní děti a už vůbec ne o to, co pedagog udělal špatně. Starej se o to, že s takovým tělěm budeš muset žít celý život. A celý život budeš zakomplexovaná, nejistá, budeš trpět. Snaž se na sobě zapracovat. Běhej, pohybuj se, cvič. Zredukuj váhu a staň se šikovnou, pohyblivou a krásnou, sebevědomou dívkou. Na nikoho neházej své neúspěchy!

liska5
04.10.23 11:15

*palec*

 

ml
hodnocení

0x

Tyhle výhrůžky jsem si taky užil. Rodina a vůbec kdokoliv se děsně smál při představě reparátu z tělocviku (jak někdo dělá kotrmelce před komisí) nebo dokonce propadnutí.

Fakt je, že to teoreticky lze, ale neslyšel jsem, že by k tomu někdy u někoho došlo (naopak bylo běžné, že lidi nemohli nějakou dobu cvičit třeba po nemoci a žádné rozdílové zkoušky dělat nemuseli). Cokoliv má v názvu výchova by měla být spíš taková relaxace (hudební výchova, občanská výchova a podobně), z toho by se propadat nemělo.

V mém případě pomohlo sovobození od tělocviku (doktoři nějaký důvod najdou), což je podle mě dost špatné řešení, ale problém s "blbým" učitelem a hrozbou propadnutí z tělocviku to vyřešilo. Samozřejmě předtím u učitele intervenovala třídní učitelka, ředitel, rodiče, nic nepomohlo.

Otázky na chování jsou podle mě irelevantní. Jak se asi má chovat člověk, který vidí, že na limit pro čtyřku (známkovali nás podle tabulek) nedosáhne, ani kdyby se rozkrájel, a ani se k němu nepřiblíží. Tak je víc možností, třeba psychycky se zhroutit, ale to nebyl můj případ (ostatně školní známky mi nikdy vrásky na čele nedělaly, propadnutí by asi bylo něco jiného), jen jsem prostě vypnul snahu (opravdu pokud nevidím blížící se cíl, tak neztrácím čas a síly zbytečně; znám několik lidí, co nemají problém bojovat s větrnými mlýny, já mezi ně nepatřím) takže jsem si odnesl několik poznámek typu, že chováním jako šasek narušuju hodinu tělocviku. Od rodičů jsem byl pochválený, že konečně mám nějaké rozumné poznámky a ne že nemám domácí úkol nebo toaletní papír nebo za co všechno se dávaly poznámky.

Zajmavé, že ani na učňáku, ani na střední, ani na vysoké jsem žádné takové problémy s tělocvikem neměl. (Co si pamatuju, s doktorem se to tehdy řešilo, jestli zase nežádat o osvobození, ale ukázalo se, že to nebude potřeba.) Pan učitel ocenil mojí snahu, navíc nepatřím mezi lidi, co před vším utíkají, takže jsem měl skoro stoprocentní docházku a to se taky cenilo (zvlᡚť na tom učňáku, kde si každý vymýšlel a nechození na tělocvik bylo běžnou praxí). Jistě že jsem nepatřil mezi nejlepší sportovce, ale nebyl s tím takový problém.

Na téma tělocvik a já by se asi dalo vyprávět delší dobu. Ale prostě každému jde něco jiného. Něco se dá naučit, a něco prostě se ani učením (tréninkem) zlepšit nedá. Já třeba na té základce si pamatuju, že nás vlastně jen zkoušeli, nikdy nás nic neučili. Ono by mi to nepřišlo divné. Třeba ale na učňáku jsme několik tělocviků (ne celých) strávili tím, jak se trefovat do koše, než jsme si zahráli košíkovou. Něco podoného bylo s bejzbolem (tehdy velice moderní sport, ono v devadesátých letech bylo všechno americké děsně cool, i když slovo cool se používalo až pozdějí). Na průmce zase byl hlavním sportem volejbal, opět jsme několik tělocviků strávili učením se, jak házet míč než jsme opravdu pořádně hráli. Učitel by měl umět využít to, co člověku jde a to, co mu nejde se ho snažit v rámci možností naučit. Nicméně na základce se prostě jede podle tabulek a tělocvik není příležitostí k pohybu, ale jen způsobem, jak rozdat známky. Jistě je to objektivní, nezaběhneš stovku (možná se běhala šedesátka) pod 10 sekund, máš pětku (podobně šplh a další měřené disciplíny). Pětka z jakékoliv školy pak má stejný význam. Je ale otázkou, jestli se takto má známkovat zrovna tělocvik (matika nebo čeština klidně, ale tělocvik by se takto známkovat neměl).

 

hodnocení

0x
V tělocviku jsem byla nejhorší ze třídy a učitelka mi jednou přiznala, že mi asi bude muset dát trojku na výzo, kterou ještě nikomu nedala, ona ji považovala jakoby za pětku. Byla zklamaná. Byla dobrá, vždycky sama ukázala, co po nás chce. Jen hrazdu předvedla spolužačka. Kozu jsem místo přeskoku porazila i s touto učitelkou, ta nás jistila. Měla jsem pocit těžkého těla. To mívají lidé s psychickou bolestí. Nechtěla jsem si to spojit. Věřila jsem, že žena se rodí, jako boxovací pytel pro muže. Cítila jsem se jako oběť, i když jsem to jen viděla ve třídě. Nevěřila jsem si. Věděla jsem, že nic nezvládnu. Byla jsem asi nejlehčí ve třídě a štíhlá. Úplně zdravá, ale běh jsem neudýchala. Pro takový neúspěch jsem neměla ráda pohyb.
Jednou toho bylo na mne moc a okamžitě se všechno změnilo. Pochopila jsem, že já vládnu ve svém životě a strach ze sebe sama i sebenenávist jsem zahodila. Intuice mi ukázala, že jsem chtěla zvládnout svůj strach z násilí, s ním jsem se už narodila. Všechno, co jsem zažila, jsem si předtím zažít přála, abych mohla na něčem pracovat. Připadalo mi to jako velký osobní úspěch, někam se posunout, z oběti na toho, komu se přání plní. Tělo mne přestalo bolet. Bylo lehké a běh jsem najednou snadno udýchala a únava nohou při běhu skoro nevznikala. Ale ani špatnou náladou učitelky bych se nenechala nakazit nebo rušit. Tělocvik je o vás, ne o ní.
V té době jsem se seznámila s jogou a asi dva cviky denně jsem cvičila vždycky. Ale já jsem se do jógy zamilovala, to je jiný vztah, nejde mi o cvičení. Cviky byly protahování napnutých nohou v předklonu a relaxační předklon v kleku - jóga mudra, úplně mi srovnal psychiku. To, že jsem se cítila šťastná mi dávalo jinou energii při tělocviku. Na učňáku učitel viděl pohyblivost, okamžitě za jedna. Běh na 1,5 km jsme si s kámoškou užívaly a smály se při něm, běžely jsme pro radost.
Trenér florbalu nám, rodičům, vysvětloval, že nenechává hráčky na stejné pozici, osvědčilo se to, jsou pak všestranné a naučí se víc. I když učitelka se nad tím možná nechtěla ani zamýšlet. Nenechte se ale nikým zranit. To, jak danou situaci člověk vnímá a jestli mu ublíží nebo ne, je jen na něm samotném. Nikdo neumí protlačit svůj negativismus do druhého člověka, i případné cizí hlouposti se jde zasmát a ne se jí nechat zdrtit. Ať jde o jakoukoli situaci.
Holky ať chodí na kroužek florbalu a užijí si radost z něj tam. Ale to asi dělají.
Když s něčím nejde pohnout přímo, obvykle to může jít takhle nějak oklikou. Najít cvik na zkrácené svaly nohou a trošku jim pomoci. Víc si věřit, ale to musí člověk chtít, přát si to. Touha po něčem je síla, která už umí s něčím pomoci pohnout. A taky pro změnu situace něco udělat. Ale co je nejpříjemnější udělat, to už musí člověk najít sám podle svých pocitů a přání.
V tělocviku na základce nás učitelka i naučila sestavu Pozdrav slunci. Ta je úžasná na rozcvičení a milé probuzení už po ránu. Vždycky mi nastavila dobrou náladu. A právě krásně protáhne tělo pro běh. Stačila mi i jen 3x za sebou. Když by sis zlepšila kondici, kondice se sama hned nezhorší a moc by to pomohlo. Nejdříve zabrat a pak se dá i polevit, cvičit jen měsíc, ale vzorně každý den. Už to by stačilo.

 

mou
hodnocení

0x
Je to poněkud zmatený příspěvek, vlastně ani ne dotaz. Mám jen dva postřehy 1) z tělocviku propadnout opravdu nejde. Pokud to tělocvikářka říká, chce tě jen víc motivovat makat. 2) píšeš o florbalu a zároveň o chytači a metách, takže to zcela jistě není florbal, ale nějaký pálkovací sport, zřejmě softball.

 

hodnocení

0x
Pěkný den,taky jsem měla problémy s telocvikem,nešly mi ani ty míčové hry. Užila jsem si kvůli tomu hodně posměchu. Každý holt nemá pohybové nadání. Jediný sport,který mi jde a baví mě,je plavání. Tělocvik jsem nesnášela. Tlustá atd jsem nebyla,ale prostě jsem motoricky neobratna,nejde mi ani většina ručních praci

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]