Zdravím, vystudovala jsem obalového technika (zaměření grafika a design) a Nyni hledám práci což je sakra velký oříšek..protože škola nás na to moc nepřipravila. Za celé 4 roky (maturitní obor) jsme měli dohromady pouze měsíc praxe. V ilustratoru a Photoshopu nás škola nenaučila, že prý je to zbytečně a učili jsme se dělat vektorovou grafiku v CorelDraw což žádná firma ani nepoužívá protože je to příšerný program. Teď když najdu (někde na druhé straně ČR ) práci tak buď chtějí 3+ let praxe v oboru a hlavně perfektní znalost Adobe programu (zmíněný ilustrátor a Photoshop) a hlavně byl to technický obor, takže já umím od každého trošičku a ne nic pořádně (technický výkres, fotografování, ovládání tiskového stroje, grafiku atd. Připadá mi jak kdybych promarnila 4 roky života. Chci zůstat v oboru a najít si práci ale vůbec nevím jak se s tímhle poprat. Jít hned po maturitě s tímhle podnikat se obávám že nezvládnu už jen protože je tu spousta konkurentů.