Nejste přihlášen/a.
Těžko říci, uvedla jste málo informací.
Každopádně syn by se neměl nechat vykolejit.To, že se v prvním pololetí nebo i celkově na střední zhorší prospěch, je zcela normální a má to většina lidí. Upřímně vám mohu taky říct, že nejhorší vysvědčení jsem měl taky právě v prvním pololetí v prváku. Známky ze ZŠ nemusí moc znamenat. Já měl třeba z chemie na ZŠ jedničky a na střední jsem byl rád v prváku za odřenou trojku. Ale byl to předmět, který byl jen v prváku a když si pak člověk najde systém a nějak se adaptuje, tak v druhém pololetí jsem měl dvojku. Z matematiky podobně, v prvním pololetí jsem měl odřenou trojku, v druhém pak už jedničku. K odborným předmětům si musí taky člověk najít cestu, taky jsem měl zprvu horší známky.
Takže těžko radit, každopádně - Vy jako matka byste synovi měla uvést takové prostředí, aby to nějak dával, a nějak s rozumem. Nemějte na něj až moc velké nároky, jako jsem to měl občas já, že jsem bral ty horší známky jako selhání a někdy se bál až přijít domů, to je špatně. Na druhou stranu úplně nestarat se je taky špatně, prostě nějak s rozumem.
Co se týče syna, musí se nějak postupně adaptovat a zvážit možnosti. Na jednu stranu bych se určitě nenechal odradit prvákem, kde má možná předměty, které pak už ani mít nebude. K odborným si bude muset najít postupně cestu, ty bych nepodceňoval, bude z nich maturovat nebo skládat učňovské zkoušky. Pokud ho obor osloví a udělá si v tom systém, v dalších ročnících už snad nějak propluje. Není ale taky řešení, pokud ho to vyloženě bavit nebude, jej tam držet. Stále lepší přejít na jiný obor do druháku, než pak rupnout u maturity, k nám taky v druháku pár lidí přešlo, na tom není nic divného. Možná bude mít i nějaké předměty uznané. Taky holt bude muset počítat s tím, že se bude muset buď opravdu víc učit, jestli je na maturitním oboru, není to prostě základka a od věci nebude i nějaké to doučování, spousta lidí jej u nás taky měla, není to nic divného. Důraz bych ale spíš kladl mimo maturitní předměty na ty odborné, ze kterých bude maturovat či skládat zkoušku a hlavně se jimi pak bude i nějak živit...těmi všeobecnými, které jsou tam tak nějak do počtu, bych se nenechal moc rozhodit.
Dobrý den, přechodem na střední školu se většinou průměr zhorší, ale pokud je to tahle více tak nad změnou školy by jsem hned nepřemýšlel, ale jen pokud by nebyla jiná možnost. Zkusil bych doučování, klidně ho může učit někdo ze spolužáků, nebo na internetu se také najde spoustu vysvětlení, nebo dále je možné dojít za konkrétním učitelem/učitelkou a poprosit ji jestli by danou látku vysvětlila.
Zkuste to ještě nějak, ale kdyby se měl syn trápit tak bych tedy začal přemýšlel nad změnou.
Prvák bývá vždycky nejhorší. Ať to nevzdává! Všude by měl nějaké problémy. V dalších ročnících bude líp. Už bude vědět, jak to tam chodí, co se učit a jak. Učitelé ocení snahu a časem poznají, kdo je kdo. A děcka pochopí, o co kantorovi jde. Příjdou předměty, které ho mohou bavit. Přijme to, že 3 je dobrá, tak jsem dobrej. A nikdo se vlastně neptá, co jsme měli u maturity za známky, jen jestli ji máme.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.