Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem, jak se efektivně naučit na maturitu, případně jestli máte nějaké tipy co fungovalo Vám?
Doplním, že studuji SŠ jako IVP, celou střední jsem bez problému prošel "dálkově"
Třeba maturitní otázky v jednom odborném předmětu jsme psali od začátku října jako písemku v hodině, každý týden jednu. Skončili jsme někdy po novém roce. I když jsme se vždy tu otázku naučil na jedničku, tak jsem pozoroval, že umím tu otázku, ale tu předešlou nebo přespředešlou už nevím, respektive bych o ní nedokázal mluvit. A představa umět 40 otázek, 20 knížek do ČJ, masakr.
Je mi jasné, že tím, jak jsme otázky opakovali přes podzim, tak teď když si je budu znovu číst tak to pro mě nebude novinka a půjde mi to líp do hlavy, navíc některé otázky se prostě učí samy. Ale ve finále mi příjde, že nejjednodušší bude odmaturovat z angličtiny.
Děkuji za rady a jestli si to čte někdo, kdo také bude letos maturovat, tak mu přeji hodně štěstí.
Co se týlá učení na maturitu, tak vám asi nezbyde nic jiného, než se ty jednotlivé maturitní otázky znovu nadrtit. U vás zafungovala krátkodobá pamět. Na písemku jste to uměl, pak zapomněl. A berte to tak, že 40 otázek nic není. Jen o rok starší medici v 1. ročníku medicíny musejí zvládnout se naučit na zkoušku z anatomie necelé 2 000 stránek (tři knihy profesora Čiháka)...Tu maturitu máte jako brnkačku. A jinak klobouk dolů, že jste jako dálkař jedničkář. Bravo. Maturitu určitě dáte. Prostě si pořád otázky opakujte.
Opakovaný poslech se mi neosvědčil.. Mám vizuální a motorickou paměť, tak mi pomáhalo dělat si výpisky, schemata, sloupečky, barevné šipky...zakreslovat, někde i do časové osy..Dodnes si některé archy s vypracovanýma otázkama vybavuju, a to mám od maturity 55 let. Taky pomáhá vysvětlovat to druhému, učit ho. To si utvrdíš ty souvislosti. Záleží na předmětu..
Čeština, on to je spíše dějepis byl masakr, to dodneška nevím, jak jsem odmaturoval. Navíc když učitel ještě týden před svaťákem opuštěl 19. století a to dvacáté sfouknul za týden (bral veškeré odpadlé hodiny, ale furt to byl rychlokurz, poslední hodina byla od roku 45 do roku 89 a možná trochu dál). A prakticky vzato vůbec nevím, k čemu mi jsou takové znalosti, nebo spíš neznalosti.
Odborné předměty a matematika byly naprosto v pohodě, tím jak to do sebe hezky zapadalo. Byl to spíš takový pokec před komisí. Ještě teda byla písemka, to bylo asi na úrovni toho, co jsme předtím dělali domácí samostatné práce (akorát tady na to bylo jen několik hodi a ne 14 dnů).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.