Nejste přihlášen/a.
Dnes to tam chodí jinak než za nás.Ale svědomitě se učit a připravovat se na studium je základ.I kdybys šanci tam se dostat měla a dostala si se tam,gympl je vlastně příprava na studium na vysoké škole.Absolvováním nezískáš odborné vzdělání. Takže jestli neplánuješ pokračovat dál na výšku,nebude to pro tebe dobrá volba.Studium vyžaduje systematickou přípravu a zodpovědnost.Někdo si přečte učivo jednou, dvakrát a zapamatuje si ho,jiný se musí drtit víc.Možná, kdyby si se snažila jen trochu víc, studium bys zvládla.Pro mně bylo studium gymplu těžší nez samotné studium na VŠ.
Náročnost je gympl od gymplu. Já jsem z města, kde jsou gymply dva, chodila jsem na ten "prestižnější" a byli jsme - co aspoň vím od lidí - mnohem víc drilovaní, než studenti na tom druhým gymplu, takové ty učící předměty (dějepis, zeměpis, biologie) jsme se učili víc dopodrobna, z fyziky jsme každou chvilku psali přepadový testy, takže jsme si nemohli dovolit látku - aspoň trochu - neovládat. Jestli se budeš muset učit ti nikdo neřekne, já se musela učit dost - nikdy mi moc nešla matika, fyzika a chemie - ale třeba holka, se kterou jsem celý čtyři roky seděla, se prý nikdy moc neučila. Rozhodně bych ale neřekla, že na gympl chodí šprti a studijní typy, přišlo mi, že jsme využívali ani ne tak "času na rozmyšlenou" co chceme dělat, jako že jsme těžili z toho všeobecného vzdělání - moji spolužáci šli třeba na medicínu, ČVUT, VŠCHT, různý druhy pedagogiky - a třeba konkrétně u medicíny ti dá kvalitní gympl lepší základy, než zdrávka. A často se říká, že je dobře, pokud už na střední musíš trochu makat, pro lidi, co se poprvý učili až na maturitu je potom vejška poměrně vystřízlivění. Takže bych se nebála a zkusila to, ale konkrétně třeba na matiku (pokud ti moc nejde) si radši sežeň doučování - protože ty teď spadáš do tzv. silných ročníků - je hodně dětí a málo míst a fakt bude záležet na každým bodu.
Výuka probíhá stejně jako na základce, učitel vykládá, vy si zapisujete - v češtině je kladen hlavně důraz na literaturu, která se potom promítá u maturity. My jsme měli češtinu tuším 3x v týdnu a z toho mluvnici jsme měli jenom jednou v týdnu. Ve třeťáku jsme potom z chemie a biologie měli laborky. Měli jsme dva jazyky - všichni angličtinu - ta je už dlouho povinná - a potom další jazyk podle toho, co jsme se učili na ZŠ - němčinu, francouzštinu a ruštinu. Spolužačky, který na ZŠ žádný jazyk neměly, byly ve třídě s ruštinářema, já jsem měla čtyři roky na ZŠ němčinu, takže jsem byla ve třídě s lidma, kde se všichni učili německy a spolužačka, která se učila na ZŠ francouzsky potom ve francouzštině pokračovala. Ale vím, že ročníky po nás už byly jazykově namíchaný, půlka třeba němčinářů a půlka francouzštinářů. Na gymplu se s druhým jazykem začínalo od nuly. Končili jsme cca na jazykový úrovni B1.
A být tebou, ještě jednou si projdu podmínky - protože pokud vím, tak na přihlášky se píšou známky z obou pololetí osmičky + první pololetí devítky. Zkus to, ale být tebou, určitě si podám přihlášku ještě někam jinam, konkurence je teď silná a mezi lidma s jednou dvojkou neobstojíš.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.