Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mám se nechat vyzkoušet?

Od: anonymnil odpovědí: 7 změna:
Dobrý den,
mohu si vybrat, zda mohu být ve škole zkoušen a opravit si to na lepší známku, kterou opravdu nutně potřebuji
Je jeden předem daný termín, takže času na rozhodování moc není
Téma je poměrně obsáhlé, je to vše, co jsme brali
Je to velký risk - protože pokud se nechám vyzkoušet a dopadne to výborně mohu mít až o 3 stupně lepší známku, z toho lze vyvodit co mi teď vychází :)
Pokud však neuspěji... psát to asi ani nemusím
Ve všem mám samé jedničky, jen tento předmět mi to velmi, opravdu velmi kazí
Co mi poradíte? Nechat se vyzkoušet nebo to nechat být ale s tím, že známka nebude žádná sláva ale o "nic" nepřijdu (beru to tak, že pokud by zkouška dopadla špatně, průměr by byl ještě horší)
Předem děkuji!

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vimk
hodnocení

0x

Tobě vychází čtyřka, jednou se necháš vyzkoušet a budeš mít na vysvědčení jedničku? Tak to je plivnutí do ksichtu všem, kteří celý pololetí - narozdíl od tebe (protože kdybys něco dělal, nevycházela by ti čtyřka) - něco dělají.

Pokud potřebuješ dobrý známky, máš se snažit od září a ne se vtírat dva týdny před uzavíráním známek. Být v roli tvých spolužáků a nechal by ses vyzkoušet, dala bych ti to pěkně sežrat. Vtěrky jako seš ty nikdy nikdo nebude mít rád.

blábol... (pokud vím, primárně se hraje na znalosti, dovednosti, nikoliv snahu (ano, je to svym způsobem nespravedlivý, což je ovšem běžný - nespravedlivý sou už rozdílný výchozí podmínky - genetická výbava, sociální působení od narození, jiný materiální podmínky...); možná to bohužel není blábol v popisu reakce spoužáků, i když i ta mi přijde dost podivná - v rámci svejch školních kolektivů sem se s ní myslim nesetkal (a spíš mi přijde, že by měl bejt za frajera jedinec, co na věc sere, ale na poslední chvíli dokáže blbý hodnocení zvrátit, což ostatně asi beztak neni tazatelův případ, pokud z dalších předmětů má mít jedničky...); a samozřejmě podobnej přístup ze strany vyučujícího se může zdát spornej, protože rychle nabytý znalosti se opět nejspíš velmi rychle vytratí, soustavný osvojvání dává lepší záruku trvalejšího upevnění, no ale pokud to dotyčnej vyučující pojímá takhle (ala vysokoškolskej přístup), je to halt jeho pojetí a boj, tj. zodpovědnost);
jenže otázku nelze zodpovědět pro nedostatek vstupních informací - nikdo tady nemůže tušit, jaká je pravděpodobnost, že tazatel uspěje, nebo si naopak známku dokonce eště pohorší, to se pak nedá seriózně radit, nabízí se sice úvaha, že pokud neni tazatel blbec, což snad dle ostatních známek neni, a pokud na přezkoušení věnoval (věnuje) dostatečný úsilí (o čemž případný odpovídající opět nic nevědí), měl by spíš uspět, ale to je bez znalosti konkrétní situace jen prázdná nepodložená spekulace (už jen propastnej rozdíl v klasifikaci předmětů je značně netypickej a dá se vykládat na různý způsoby), jedinej, kdo by moh na otázku relevantnějc odpověděl, je samotnej tazatel, jen ten t.č. má jakousi představu o svejch vyhlídkách...

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Vymýšlíš si. Po jednom úspěšném vyzkoušení si NIKDY nemůžeš zlepšit konečnou známku o 3 stupně. Stejně tak by sis nemohl jedním nemilým kiksem známku o 3 stupně zhoršit. Máš to nějaké pomýlené.

Pokud celý rok na učení kašleš a na poslední chvíli se nadrtíš, učitel stejně vidí, jak k předmětu přistupuješ průběžně. Proto na Tvůj případný úspěch sice bere zřetel, ale třeba ze čtyřky, která Ti hrozí, Ti může nakonec dát trojku. Nikdy ne jedničku! *ee* Nekul nás tady.

Dobře se nauč a své vědomosti prodej. Pokud se zadaří, výslednou známku si opravdu můžeš O STUPEŇ opravit. Ale příští pololetí už pracuj průběžně, jev o předmět zájem, dělej sám domácí úkoly /ne od kamarádků na záchodku/ a uvidíš, že si známku vylepšíš. Jedním nadrčením to ale nepůjde, to je jasné. Takhle se rozumný člověk na život nepřipravuje. Jaga.

podle mě to klidně možný je, vyučující (asi spíš na střední než ZŠ) to prostě pojme tak, že kdo mu před závěrečnou klasifikací ukáže (asi v rámci nějakýho náročnějšího přezkoušení), jak látku ovládá, dostane adekvátní konečnou známku, možná by se proti tomu dalo úspěšně namítat, že to porušuje zásady klasifikace, ale to neznamená, že to takhle vyučující nemusí praktikovat, já sem za totality (kdy by člověk očekával striktní dodržování předpisů, který tušim požadovaly několik průběžnejch známek) na střední zažil u jednoho předmětu značně podobnej přístup - během výuky se co si pamatuju vůbec žádný známky nedávaly, před vysvědčenim byl písemnej test, ke kterýmu se vydaly tematický okruhy, což byla samozřejmě celá probíraná látka, a na základě testu následovalka jediná známka; jak jsem už psal, takovej vysokoškolskej přístup, jedinej rozdíl nejspíš byl, že samotnou klasifikaci pak ale asi dotyčnej bral dost schovívavě, pochybuju, že někdy padla čtyřka, natož nedostatečná, možná ani trojek nebylo moc, nesledoval sem to

 

hodnocení

0x

Pokud jsi na střední v nějakém rozhodném ročníku, kde bude tvůj průměr posuzován pro přijetí na VŠ, určitě bych si známku opravil. Pokud ne, vykváknul bych se na to :)

Osobně jsem vždycky střední školu bral jako nutnost a na VŠ jsem se vykvákl (Dělám v IT, kde záleží na schopnostech a o tom, jak se umíš prodat u pohovoru). Dodnes ničeho nelituji.

"Bereš to tak, že pokud by zkouška dopadla špatně, průměr by byl ještě horší"? Jinými slovy bys nepropadl, ale zhoršilo by ti to výsledný průměr z toho daného předmětu, a tím pádem nezhoršilo celkovou známku? Pak bych to zkusil v každém případě :)

(hm, na IT odborníka poněkud znepokojivě chybný uvažování - z textu myslim jasně plyne, že by mohlo dojít ke zhoršení situace, konkrétně teda místo čtyřky za pět... (kdyby nehrozilo riziko zhoršení, tazatel by se neměl na co ptát, resp. kdyžtak by se musel ptát jinak, tj. jestli má riskovat zbytečný ztrapnění (a nasrání vyučujícího)), ale možná je nedostatečná schopnost vyvodit celkem jasný závěry z textu naopak obecným rysem IT odborníků? -:) )

Vidím zde spíš Vaši neschopnost pochopit můj komentář, který jsem uzpůsobil tazateli.

I přes Váš komentář necítím potřebu vysvětlovat svůj myšlenkový pochod, už jen kvůli Vašemu urážlivému stylu psaní, který je také znepokojující. Nemluvě o tom, že nechápete smysl otazníku.

Nemusíte mi odpovídat, spíš se zamyslete. Nepřišel jsem se sem hádat, ale vyjádřit svůj názor/radu a případně dále diskutovat s tazatelem, nikoliv odpovídat na rýpavé komentáře.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]