Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Individuální vzdělávací plán (IVP)

Od: lubombar® odpovědí: 6 změna:

Dobrý den.
Vnučka požádala školu od září o IVP ze zdravotních důvodů (psychické potíže).
Chtěli bychom vědět víco o tom jak výuka probíhá. Z pohledu učitele je dostatek informací
ale z pohledu žáka už málo.
Znáte někoho kdo IVP z tohoto důvodu má nebo měl a chtěl by nám o tom říci více podrobností
či odpovědět na otázky naší vnučky?
Děkuji za odpovědi. Navrhněte způsob komunikace.

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

Jsem učitelka a několik žáků s IVP z důvodu podobných potíží jsem zažila. Bohužel Vám ale ani já nedám závazné informace - přesné možná trochu ano, ale nelze se na ně spolehnout. Jde totiž o to, že každý případ je jiný - od toho je to INDIVIDUÁLNÍ vzdělávací plán.

Většinou to ale probíhá tak, že pokud má žák deprese, úzkosti, těžkou sociální fobii a nemůže tedy chodit do školy, protože by nezvládl ruch, hluk a velká množství různých a neznámých lidí, chodí prostě do školy ve dny, kdy je mu lépe a kdy se domnívá, že to zvládne. Je ale 100% třeba neustále komunikovat s učiteli, plnit zadaný obsah vzdělávání a zasílat práci nebo si práci kontrolovat s nějakým spolužákem. U těch dětí jsme většinou vyžadovali, aby aspoň jednou za týden do školy dorazili, u některých, aby dorazili na písemky. Je potřeba, aby neztratily úplně návyk ráno vstát a něco dělat (v tom musí pak fungovat rodina), a aby taky občas měly možnost zjistit, jestli mají v daném prostředí stále problém fungovat.

Zažila jsem žáky, na které jsme byli ohleduplní, protože se fakt snažili, doma pracovali a byla s nimi snadná komunikace, ale taky škola IVP neprodloužila, protože to takto neprobíhalo a žák se doma flákal.

Klidně mi napište (sem), pokud máte detailnější otázky. Neporadím bohužel s formální stránkou, nejsem výchovný poradce.

hodnocení

Děkuji za Vaši odpověď, nějaké otázky se jistě najdou
lubombar

hodnocení

2x