Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Může učitel dát na vysvědčení 5?

Od: blabla* odpovědí: 14 změna:
Zdravím,
mám otázku ohledně toho, jestli může učitel dát na vysvědčení 5 když mám průměr 4,02?
A ještě otázka… může vyhrožovat studentům, že je nepustí k maturitě pokud budou mít na vysvědčení 4?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

24x
avatar axus

Popravde na svych detech vidim problem v dnesnim vzdelavacim sytemu.

Kluk ve 4. tride a nejhorsi znamka z pisemky je 2-. To je znamka pro ty, kteri by zaslouzili suverene za 5. Aby se deticky nahodou necitili ublizene. WTF.

Misto toho, aby se natvrdo dozvedeli, jak na hovno na tom jsou a dostali tak po cuni a donutilo je to maknout.

Pak prijdu k uciteli nebo na skolu, kde se takoveto moderni metody nepraktikuji a tam sakra tvrde narazi.

A to mi prijde, ze presne tohle bude mozna i problem vasi tridy a one zdanlive zasedlosti ucitele. Proste vyzaduje znalosti. A bohuzel moderni precitlively system pristupu ke vzdelavani vam neumoznil se setkat s realitou, ze vase znalosti stoji za prd.

Vytesat do kamene a pozlatit.
Pak ten kámen dovést na ministerstvo školství a zabudovat do vstupní haly.
Poté udělat kopie a rozvést povinně do všech škol.

 

hodnocení

18x
avatar babkazov

Na obě otázky: Ano, může. *hej*Pedagogova práce je vzdělávat. A když je někdo, díky svému chování nevzdělatelný, prostě ho z procesu vyřadí. Ať už známkou nebo nepřipuštěním k závěrečnému vysvědčení, k maturitě.

 

makk
hodnocení

14x

Může. Když to vezmu do extrému, můžeš mít např. 5, 5, 1, přičemž ty dvě pětky jsou z písemek a jednička z domácího úkolu. Průměr máš 3,7, ale je logické, že propadneš, protože známka z domácího úkolu je přecijen něco jiného než známka z písemky. Takže řídit se jen průměrem nejde.

 

liska5
hodnocení

6x

Učitel nechce dávat pětky! Chce, abyste to uměli! Na VŠ je nejhorší trojka. A v jednom předmětu jsme šli téměř všichni na tu zkoušku víc jak třikrát.*stop* Nechtěl nám dát trojku a pustit nás dál polovzdělané.Tak jsme dřeli opakovaně, byli vyhazováni a vraceli se, až většina dostala za 1.*uf* Dodnes, po 50 letech, ten předmět ovládám.

 

itdo
hodnocení

3x
Ano a ano. Dnešní studenti jsou samý právo a žádná povinnost. Známky nejsou jenom o průměru, ale i o aktivitě v hodině a pravidelný docházce. A systém "4=nepřípuštění k maturitě" měla jedna z mých učitelek taky, maturovala jsem před pár lety. Nakonec pustila k maturitě všechny.
Koukej máknout a neoháněj se tím, že jsou učitelé zlí. Fňukáním ničeho nedosáhneš.
blabla*
hodnocení

Děkuji, ale jen pro upřesnění… já nefňukám… jde mi o to, že je na mě zřejmě zasedlý (a ne jen na mě ale na minimálně polovinu třídy), jelikož vždy, když jsem se chtěla nechat přezkoušet a řekla jsem mu tam snad více než 90 % z toho vseho tak mi dal za 4 nebo 5. Když jsem se nechala jen tak orientačně vyzkoušet od jiného učitele, který nás učil tento předmět první 2 roky tak mi řekl, že to umím na krásnou 2. Proto se ptám. Jinak děkuji za odpovědi.
itdo

Tak si všichni vyžádejte přezkoušení před komisí. Každý učitel má jiné požadavky, liší se to škola od školy, učitel od učitele. Já jsem studovala na gymplu, který byl v rámci města považovaný za ten "prestižnější" v porovnání s druhým gymplem a prý i sami učitelé uznávali, že za co u nás byly trojky, v té druhé škole byly hodnocené jedna mínus. A obě školy měly status gymnázia, jely podle stejným osnov, ale učitelé na nás byli tvrdší. Vyžádejte si (když je vás údajně víc) přezkoušení a předveďte se ;)

 

sparcoo*
hodnocení

3x
Normálně bych to řešil přes třídního ale raději rovnou přes ředitele, případně pedagogicko psychologického pracovníka.
Je škoda aby Vás kvůli jednomu nepřejícímu nepustily k maturitě.
Určitě si vyjednat přezkoušení.

 

hodnocení

2x
avatar babajaga

Ano, může se to. Do konečné známky přece nespadají jeno ty jednotlivé známky, které vypotíš ve škole. Patří sem něco víc. Třeba zájem o předmět, aktivita v hodinách /zda se hlásíš/, různé doplňující dotazy, aby učitel viděl, že Tě to učivo skutečně zajímá. Dále nezapomínat domácí úkoly ani pomůcky na hodinu. /chybí sešit, učebnice, kružítko, nebo jeden žák občas zapomněl i celý penál!/ Z toho je vidět /ne/zájem o školu. A taky férové chování. Když Tě každou písemku nachytá učitel opisovat, co si o Tobě má myslet?

Pokud máš průměr 4,02 a sedíš v hodinách jako cibule na záhoně, ruku nezvedneš, jak je rok dlouhý, pochopila bych, že k tomu učitel přihlédne a známka bude pak horší. Chtělo by to se začít učit a jinak se zapojovat do výuky. Ještě je nějaký čas, jistě se Ti povede uhrát opravdu "čistou" čtyřku. *smich* Jaga.

Nemám ráda výraz "učitel si na mě zasedl." Ano, může se stát, že má některé žáky oblíbenější, než jiné. Což by neměl. Ale je to podle toho, jak se chovají, zapojují do výkuky, jak se projevují. Pokud bude mít učitel ve třídě polovinu pitomců, nedá se říct, že si na ně zasedl. Spíš je z nich na Chocholouška, chtěl by je něco naučit - a ono to nejde. A já ho lituju.

krtek6

zrovna zájem o předmět a aktivitu v hodině bych nedával jako měřítko pro hodnocení, to je ten nejblbější argument co učitel může mít...když mě prostě ten předmět nezajímá a nebaví, tak se nebudu tvářit, že ano jen proto, abych dostal lepší známku...budu dělat pouze vše nezbytné, abych splnil a prošel...když jsem byl na stávárně tak spolužačka odpověděla profesorovi, když jí hlásil, že na vysvědčení dostane mezi 2-3, že jí to je jedno. Ji dějepis nezajímá a těžkou hlavu si z toho nedělá...na to se profesor zprčil, vyvolal ji na zkoušení a samozřejmě dostala za 5...ona se zas nenechala, šla si stěžovat, že to bylo konstruktivní zkoušení s cílem, aby opravdu dostala za 5 a uspěla...stejně jako s tím co řekla profesorovi...*nevi*

Samozřejmě tohle se nedá praktikovat na 100% předmětů ve škole a za každé situace...Ale třeba stavařovi jsou nějaké dějiny bůh ví čeho a případně nějakej Nitze a další rádoby myslitelé k prdu...

Jinak souhlasím s tím co tu bylo napsáno dříve a výše...:)

 

justme
hodnocení

2x
Jen bych se chtěla vyjádřit k některým, co si tu hrají na chytráky, jak je dnešní doba přecitlivělá a vše je chyba žáků, nikoliv učitele.
Toto je kec. Máme učitelku, kterou se již třídy před námi (v roce 2019) pokusily vyhodit, teď s ní máme problém celá třída, protože náhle všichni máme čtyřky či pětky. Učitelka mluví sprostě, dělá z nás hlupáky, látku nikdo nepobírá, ale stále učí, protože prý z nějakého důvodu nejde vyhodit. Jak je možné, že několik dalších tříd mají podobný problém, ale nikdo s tím nic nedělá?
Neházejte všechnu špínu na žáky, co se skutečně učí, na základce vyšli s vyznamenáním a náhle jim je řečeno, že je dál nepustí. Není snadné být učitelka, to chápu, ale nechápu přístup některých kantorů, když jiní s námi mají úžasný vztah a na jejich předmět se všichni těšíme, i když toho učení je dost, a někteří ani neocení naší snahu a ponižují nás.

 

milann*
hodnocení

1x

chlapce, chlapce, ty mas stesti ze je na tebe ucitel jeste hodny! Za me bys sel makat na sachtu nebo na vojnu! Bud si vytrznik nebo lajdak a jeste mas tu drzost si vyskakovat!

 

hodnocení

1x

Ano, může.

Každá známka má svoji váhu. Jakou, to si určí učitel. Jinou váhu má známka z domácího úkolu, jinou ze čtvrtletní prověrky, jinou z pětiminutovky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]