Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Potřebuji typ, jak to vyřešit, ale typem pro žáka ZŠ

Od: bert odpovědí: 13 změna:

Ahoj naví někdo jak to vyřešit a zjisti ale nijax přes sínusy, či kosínusy, ale stylem pro ZDŠ?

NÁPOVĚDY /pro trojúhelníky v deltoidu/ TROJÚHELNÍK BCD jest ROVNOSTRANNÝ...

TROJÚHELNÍK BED jest PRAVOÚHLÝ.

Díky za rady a typy,

Bert.


Potřebuji typ, jak to vyřešit, ale typem pro žáka ZŠ

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Aha :)

Máš obrázek? Ještě jsem si označil průsečík úhlopříček S. Úhel BCS = 1/2 úhlu BCD = 30°.

Trojúhelník CBS je pravoúhlý. Proto úhel CBS = 90° – 30° = 60°. AC je osa souměrnosti, proto také úhel CDS = 60°.

Trojúhelník BCD má všechny úhly 60°, je tedy rovnostranný. Pak DF je výška v rovnostranném trojúhelníku, tedy bod F leží v polovině úsečky BC.

Z trojúhelníku FCD spočítáme stranu DF (Pythagorova věta).

Dále vedeme kolmici BE ke straně AD. Ta rozdělí trojúhelník ABD na dva pravoúhlé trojúhelníky. Označím BE = e, AE = r, DE = s. Platí r + s = 5 (cm).

Trojúhelník BED je pravoúhlý (BD = 3 cm) a podle Pythagora

e2 + s2 = 32

Trojúhelník ABE je také pravoúhlý a platí

e2 + r2 = 52

Obě rovnice odečtu, dostanu r2 – s2 = 16. Z rovnice r + s = 5 vyjádřím r nebo s, dosadím do předchozí rovnice a vypočítám r, s.

Dál už by to mělo jít snadno.

Je to vidět, nebo mám nakreslit obrázek?

bert
hodnocení

Nacrtek je uz pak jasny, dekuju.

 

hodnocení

2x

Zdravím. Řešení této úlohy (jedná se o úlohu I. kola letošní MO kategorie Z9) jsem nabízel jako radu dne 17.11. - pomocí Pythagorovy věty, vzorce pro obsah trojúhelníka a funkcí sinus a cosis úhlu, ale úlohu lze řešit i bez užití goniometrických funkcí...

To jsem pěkně naletěl, úlohy MO za nikoho neřeším... *alene*

bert
hodnocení

To je v pořádku, do školy už nechodím. Pro vaše info mám z matematických olympiád své sbírky už od roku 1985/86, ale někdy si potřebuji zistit jak jít na výpočet.

Ale i tak se omlouvám, jestli jsem teď někomu udělal zjednodušení. Ale ono se to stejně projeví samo na okrese nebo na známce ve škole.

B.

To může být pěkná sbírka :)

 

liska5
hodnocení

1x

Ještě češtinu oprašte. Typ /auta/ x tip /návrh/. Vy chcete tip.

Abychom tipovali, jak řešit příklad tohoto typu.

 

hodnocení

0x

Zdravím, v tom případě asi jedině narýsovat a změřit potřebné délky.

Stačí takto, nebo to mám rozvést?

bert
hodnocení

Jasně, ale to vám neuznaj...chtějí to bez nárysu, což je docela podfuk na lidi

Pro jakou je to třídu?

bert
hodnocení

Nemýlím-li se, tak 8.-9. a ty v tématických plánech nemají Sinx, Cosinx atp.

Když je tam Z9, je to pro 9. třídu. A je to asi olympiáda či co.

xx*

To je pro 9. třídu, úloha školního kola MO. V 9. ročníku již probírají goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku.

Tuta úloha se tu již řešila.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]