Nejste přihlášen/a.
Dobrý den potřebují udělat postup prosím neumím to vyřešit je to moc težké.Hodně prosím.
2004 kuliček. Nečtu dál a začnu dělit.
Půlka je 1002 kuliček 1002+1002 =2004
Čtvrtina je 2004/4 = 501
Šestina je rozdělit koláč na šest dílů!
2004/6 = 334 kuliček
...
1002+501+334=1837
...
Otázka č. 2 je vyloženě pro debily. Si ten jehlan namaluj a pak si ty hrany označ!
2004 - 1837 = 167 kuliček jiné barvy!
...
To je matematika pro ty, co mají i v hlavě prejt a jsou hloupí jako já!
Si to maluj, když si to neumíš představit. Děti v první třídě měli ruské počitadlo na ty velký kole na tyčkách jako v mateřský školce...
Otázka č.2 stačí namalovat a hrany označit. Nemusíš nic počítat...
Kami... to je fakt gympl...? ach jo...
... Ten jehlan si Luboši namaluj jako koláč - PÚDORYS (ne jako 3D). Koláč ve tvaru sedmiúhelníku.
Budou se ti lépe počítat hrany
Zdravím. Ne, že bych to celé řádně pročetl, byť je těch úloh "jenom" 12, ale text úlohy č. 10 se tím, že v něm vypadlo slůvko jiným v závěru otázky ("...žádným jiným prvočíslem?"), stává "legračním"...
Zdravím,
př. 6
Časový interval od 14 do 17 hod. jsou 3 hodiny,
Koncový bod velké ručičky se otočí o 90 stupňů , protože 3 děleno 12 je 1/4 a
1/4 krát 360 je 90
Koncový bod malé ručičky se otočí o 1080 stupňů (tedy třikrát 360 stupňů)
Vzorec pro délku obvodu kružnice je
o = α/360 . π . 2 . r
α jsem označil velikost úhlu otočení
Délka trakektorie koncového bodu malé ručičky je:
o1 = α/360 . π . 2 . r = 3 . π . 2 . 4 = 24 . π
Délka trakektorie koncového bodu velké ručičky je:
o2 = α/360 . π . 2 . r = 1/4 . π . 8 = 2 . π
Poměr je:
24π ku 2π což je 12 ku 1
Př. 12
Možná, že součástí řešen je tento výpočet:
Velikost poloměru malé kružnice je r1
Velikost poloměru střední kružnice je r2
Velikost poloměru velké kružnice je r1 + r2
Velikost plochy malé kružnice je
S1 = π . (r1)2
Velikost plochy střední kružnice je
S2 = π . (r2)2
Velikost plochy velké kružnice je
S = π . (r1 + r2)2 = π . (r1)2 + π . (r2)2 + 2 . π . r1 . r2
S - S1 - S2 = 2π (to je velikost vybarvené plochy)
S - S1 - S2 = 2 . π . r1 . r2
2 . π . r1 . r2 = 2 . π
r1 . r2 = 1
r2 . = 1 / r1
Vyřešit pythagorovou větou to asi nelze
x označím délku tětivy
(x/2)2 + ( 1/2 . (r1 + r2 ) - 2 .r1 )2 = (r1 + r2 )2
(x/2)2 + 1/4 . (r1 + r2 )2 - 2 .r1 . (r1 + r2 ) + 4 . (r1 )2 = (r1 + r2 )2
Vzniknul složitější výraz, a možná neřešitelný
S - S1 - S2 = 2π (to je velikost vybarvené plochy)
S - S1 - S2 = 2 . π . r1 . r2
Kde se tam vzalo r1*r2?
Př. 5
Počet správných odpovědí ... x
Počet chybných odpovědí ... y
7x - 2y = 87
2y = 7x - 87
x + y je menší nebo rovno 20
Maximální možný počet bodů je 20 krát 7 tedy 140
Násobky 7 větší než 87 jsou
91, 98, 105, 112, 119, 126, 133, 140
Z těchto násobků stačí vyzkoušet lichá čísla, protože rozdíl sudého a lichého čísla je liché číslo, ale v rovnici je rozdílem sudé číslo (výraz 2y)
Řešení je asi 5, protože
91 : 7 = 13
91 - 87 = 4
4 : 2 = 2
13 + 2 = 15
20 - 15 = 5
Řešením př. 10 je 0 čísel (tedy žádné číslo), protože čísla 2 a 3 jsou prvočísla.
Pokud by v zadání bylo : ... žádným jiným prvočíslem ... ,
tak by řešením byly čísla, která nejsou dělitelná prvočísly 5 , 7, 11 , 13 , 17 , 19 , 23 , 27 , 29 , 31 , 37 , 41 , 43 , 47 atd.
Tedy je potřeba , vypsat násobky těchto prvočísel a vyškrtat tyto násobky z řady čísel větších jak 100 a menších jak 200
Moje teorie je, že líný učitel opsal příklady z odkazu co jsem tu dal. A aby to zkomplikoval vynachal možnosti.
Tam je přípustná jedna možnost.
Původně jsem to jen házel kvůli tomu, že obrázek zadání je dost nečitelný...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.