Jak člověk pozná, kdy učení nejde kvůli lenosti, a kdy už dosáhl svých limitů?
Od:elsipodpovědí:8změna:
Ahoj, mám problém, že se nedovedu na nic moc dlouho soustředit, a to vadí logicky nejvíc při učení. Říkám si, do jaké míry je to ovlivnitelné, tedy do jaké míry je to například o lenosti, nevhodné denní době a dalších ovlivnitelných věcech? Jak má člověk vědět, že dál už se nedovede učit kvůli těmto ovlivnitelným věcem, anebo že to nejde zkrátka proto, že dosáhl svých psychických limitací? Ale nejsou i ty dané, psychické limitace píli a vůli ovlivnitelné? Snad jsem se vyjádřil srozumitelně. Pěknou neděli.
ale to nejdůležitější, jak a jak dlouho se učíš tady není...jaký máš dosavadní systém?
elsip
Co tím prosím přesně myslíte? Dříve jsem měl ve zvyku začínat tím nejtěžším a jít postupně na lehčí. A ve většině případů to šlo takřka samo. Případně jsem si řekl nějaké motivační věty a pak to už zase šlo dobře. Postupně ale takový přirozený elán, motivace zesláblá z neznámého důvodu a teď... tedy nemyslím dnes, je to dlouhodobá záležitost, ačkoli mezi jednotlivými dny mohou být markantní rozdíly, v dlouhodobém horizontu se to zhoršuje. Nyní se nemohu donutit ani k tomu nejsnazšímu úkolu, případně jen na krátkou dobu. Ale hold asi je to nějaká má osobní, psychická, "hluboká" záležitost, se kterou mi možná nedovede zde nikdo poradit.
A jak dlouho to trvá? Možná tě časem učení tolik nebaví (koho baví, že), pak to chce jednoduše vytrvat. To asi platí o všem, co může zevšednět a stojí to za to. Možná podzimní splín či slabá deprese. V dnešní době hypoteticky i následek covidu. Já jsem většinou začínal tím nejlehčím - bylo to brzy hotové.
No, já se pokusím o pár postřehů jako pán po 50. 1. Na sš jsem se "uzamykal" k židli a klíček mi spadl na stůl podle nařízeného časovače, cca dvě hodiny. Bylo to funkční prakticky i psychologicky. 2. Nesnesl jsem kolem sebe pozornost rozptylující předměty. A nebyl internet. 3. Zapomenout na čas a myšlenku, že po učení ještě "musím " udělat tohle a tamto, dojít nakoupit... 5. Mezi 2 hodinami učení jen krátké protahující přestávky- špatně se vrací do znovusoustředění. 6. Ztráta motivace. Snad by pomohl návyk, že se každý den budu učit třeba tři hodiny a pak mám volno. 7. A, nezvládání studia může způsobit nastupující depresivní onemocnění- ale nestraším. Tak asi vše.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.