Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsem student vysoké školy, čtyři měsíce pracuju v gastronomickém podniku, minulý měsíc mi skončila DPP smlouva a já plynule podepsal novou smlouvu na DPČ. Práce v tomto podniku se příliš neshoduje s mým školním rozvrhem, mám omezené možnosti, kdy mohu chodit do práce a spíše mi vyhovuje chodit do toho podniku o víkendech, což ale nestačí mým výdajům (především nájem a jídlo). Proto jsem přijal druhou práci, kde bych měl začít tento pátek a kde mám podepsat smlouvu na DPP. Vím, co obě smlouvy znamenají, můj dotaz se proto týká hlavně toho, že obě tyto smlouvy budou existovat současně a že mám status studenta, který výrazně ovlivňuje odvádění daní, proto mě zajímá, jak bych měl v tuto chvíli postupovat, abych se nedostal do zbytečných problémů ohledně daní. Ptal jsem se na tento problém spousty známých, ale mate mě to, že každý má jinou možnost řešení a doporučuje mi jiný postup. Bohužel však daním příliš nerozumím.
Moc Vám děkuju za všechny odpovědi a přeji hezký den
PS: nadřízený v podniku, kde pracuju, je velmi laxní a na dotaz ohledně růžového formuláře mávl rukou, v nové práci mi zase řekli, abych při podepsání smlouvy růžový formulář neřešil.
Růžový papír můžete podepsat jen u jednoho zaměstnavatele, tam budete uplatňovat slevy na poplatníka. Nepíšete jak vysoké jsou Vaše výdělky, ale pokud za práci na DPČ platíte odvody na zdravotní a sociální pojištění a daň(zálohovou nebo srážkovou)? Tak nechápu proč byste nevyužíval slevy na poplatníka, aby jste platil sníženou zálohu daně. U DPP bych to také neřešil, tam neplatíte zdravotní a sociální pojištění, a daň je tam srážková (nikoliv zálohová). Ale záleží podle výše výdělku.
Koukněte na výplatní pásku u DPČ jaké tam máte odvody. Ale nad růžovým papírem "PROHLÁŠENÍ poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a funkčních požitků", bych určitě rukou nemával. Výhoda je, že platíte pouze zálohu daně sníženou už o všechny slevy v daném měsíci.