Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jaká slova užívají středoškoláci?

Od: lubos* odpovědí: 16 změna:
Ahoj,jsem budoucí učitel.Zajima me - jaká moderní slova používají dnes středoškoláci?Třeba cheknout,fight,support atd.Chystam se učit češtinu.Prominte překlepy z mobilu,má poruch klavesnice.Dekuji.

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x
Těžko prominout ty "překlepy"! Při patnáctém prohřešku proti češtině jsem je přestal počítat. Připadá mi to jako záměrná ignorace gramatiky českého jazyka. Chudáci žáci, kteří od Vás budou čerpat vědomosti. Jste na štíru s českým jazykem. Zdá se, že je Vám lhostejný.
Bude kozel zahradníkem?

Každému se může stát, že většími prsty na klávesnici mobilu klikne vedle. Mnozí ale klidně napíší omluvu, místo toho, aby překlepy, diakritiku a interpunkci opravili.
lubos*

Vážemý pane,

včera jsem psal z mobilu s PORUCHOU klávesnice. Za to jsem se omluvil - jinak to nešlo. Dnes píši ze stolního počítače. Doufám, že jste již spokojen.

Mimochodem, porucha klávesnice může znamenat to, že některá písmena mobilní teleon nedokáže napsat nebo je napíše jako zcela jiná - to nemohu ovlivnit.

Rozumní diskutující snad pochopili a omluvu přijali.

Budu vděčný za příspěvky k tématu. Děkuji.

kami123

Hrubka hned v prvním slově? Co ten hrozný sloh?

:)

Já tu gramatiku moc neřeším. Včera jsem tu napsal "myslýš".

lubos*

Snad si tedy "nejtři" ulevili a můžeme k tématu. Je tu prosím někdo, kdo aktivně používá anglicismy - a byl by ochoten napsat příklady? Stránky typu Čeština 2.0 znám. Děkuji.

Klávesnice mobilu s poruchou dokázala napsat:
Správně 2x dlouhé á, ve třech dalších případech ovšem jen krátké a!
Správně 10x u, to jedenácté už vůbec ne!
Sabotovala i měkké n...
Také měkké e. Češtinář by měl umět nahradit slovo me slovem mne, příp. mě.
Klávesnice i v jiných Vašich příspěvcích, starších pár měsíců, ignorovala mezery po čárce ve větě, také po tečce na konci věty. Také háčky a čárky v některých slovech.