Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nerovnice s neznamou ve jmenovateli

Od: kikinka* odpovědí: 7 změna:

Prosim potrebuji poradit s postupem u tohoto prikladu tykajiciho se:Nerovnice s neznamou ve jmenovateli a nerovnice s absolutni hodnotou. Dekuji moc Daniela


x +1 >0

x - 2

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Vidím pouze nerovnici se zlomkem a jednou neznámou ve jmenovateli a čitateli.
Nerovnice se nás ptá pro která x je zlomek kladné číslo.
Zlomek je kladné číslo pokud je zároveň čitatel i jmenovatel kladné číslo nebo obráceně oba jsou záporné číslo.
Tedy x +1>0 a zároveň x-2>0 to nastane pro x>2
x+1<0 a zároveň x-2<0 to nastane pro x<2
pro x=2 nemá nerovnost řešení
Koukám na to ještě jednou a vidím, že jsem se trochu zmýlil.
Nerovnice se nás ptá pro která x je zlomek kladné číslo.
Zlomek je kladné číslo pokud je zároveň čitatel i jmenovatel kladné číslo nebo obráceně oba jsou záporné číslo.
Tedy x +1>0 a zároveň x-2>0 to nastane pro x>2
x+1<0 a zároveň x-2<0 to nastane pro- a zde je oprava -*smich* na x<-1
Pro x=2 nemá nerovnice řešení
matmat
Jdete na to trochu blbě. Ta nerovnice se má řešit v intervalech a né pro daná x. To by muselo být místo znaménka větší rovná se.
Obrázek ukazuje řešení. Je sice trochu neohrabaný ale k vysvětlení to snad postačí.
Nějak jsem nepochopil co chcete říct, protože řešení je pro x< nebo x> než něco a tím je ten interval dán.
dsgsd
No ten příklad se rozdělí na tři podmnožiny(intervaly) : (- nekončno, -1) (-1, 2) (2, + nekonečno)
Samozřejmě 2 se nesmí počítat, protože by výraz neměl smysl.
No a teď zkoumám v jakém intervalu je nerovnice větší než nula:
(- nekončno, -1) (-1, 2) (2, + nekonečno)
x+1 - + +
x-2 - - +
výraz větší menší větší než 0
Takže výraz má smysl pouze pro intervaly (- nekonečno, -1) sjednoceno s (2, + nekonečno).
Toť vše.
zdebal*

No nerovnice byl můj koníček vždycky a jak tak na Vás oba koukám, tak si každý melete svojí a vůbec Vás nenapadlo, že to máte oba dobře! Oba dva způsoby jsou totiž možné, protože pokud se podíváte oba na to, co vyšlo druhému, zjistíte, že Vám vyšlo totéž!

Tedy rada pro autora dotazu: Udělej to dle jednoho z popsaných způsobů!

 

starena*
hodnocení

0x

Byť vychází totéž, současné střední školství uznává postup s intervaly.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]