Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Chování školy a učitelů

Od: zuhud® odpovědí: 33 změna:

Dobrý den,

Prosím vás, stala se taková věc:

Syn přišel ze školy s tím, že má počítat za trest příklady z matematiky. Když jsem se zeptala proč, tak mi řekl, že spolužák Aleš sedící před ním, mu neustále schovává během vyučování věci do lavice. Syn už to nevydržel, a tomu spolužákovi Alešovi zezadu kopl do židle. Přičemž paní učitelka řekla, že můj syn vyrušuje. Když se můj syn snažil vše vysvětlit, paní učitelka řekla, že to nebude řešit a dala trest i mému synovi a to i přesto, že jiný spolužák, sám od sebe řekl, jak to bylo, protože to viděl. (dělo se opakovaně) Když jsem toto slyšela, napsala jsem paní učitelce ostrý dopis, že když to nebude řešit ona, že si to můj syn vyřeší sám s dotyčným pár fackama a že tedy očekáváme její stejnou reakci - tj. nebude nic řešit. Došla nám doslova arogantní odpověď, že paní učitelka bude - nebo nebude řešit věci, jak ona chce, a jak ona uzná za vhodné. A ještě i dodala, že pokud se můj syn ohradí - tj. vyřídí si to s tím spolužákem sám, tak mne udá na OSPOD, který to bude řešit nejenom na půdě školy, ale i mimo ni.

Načež jsem psala řediteli škody, že jestli mu připadne toto vše normální - nic neřešit, nevyšetřit, potrestat oba stejně, a dokonce vyhrožovat sociálkou rodičům. Na můj podnět ředitel tedy si hlavní aktéry zavolal do ředitelny - kde svědek řekl, jak to bylo, syn také, viník celé události mlčel. Bohužel, výsledkem celého jednání bylo, že to vlastně šikana není, a že šikana pouze je, když by někdo mému synovi bral peníze nebo svačinu. A také synovi řekl, že můj syn jednal neadekvátně, a měl spolužáka požádat, aby svého chování zanechal a ne mu kopat do židle. A ještě mému synovi řekl, že když ho u čehokoli chytnou - bude potrestaný; když ho nechytnou - nebude potrestaný.