Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Slovní úloha - kdy se potkají

Od: lojza15* odpovědí: 6 změna:

Dobrý večer potřeboval bych poradit s tímto příkladem.Jestli byste mi mohli napsat i postup jak se dopracovat k výsledku.Už jsem z toho zničený.Předem děkuji.

Vzdálenost mezi vlakovým nádražím a letištěm je 11 km.Přesně v 15.00h vyjel od letiště k nádraží taxi průměrnou rychlostí 50km/h.O 2 minuty později vyjel v opačném směru jiný taxi průměrnou rychlostí 30km/h.V kolik hodin a jak daleko od letiště se setkají?

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x
V 15.08hod, 7km od letiště...
lojza15*
hodnocení

Děkuji Vám,ale jestli byste mi mohl napsat i postup.Ve výsledkách je 15.09h a 7,5km.Asi někde dělám chybu a nevím kde.Děkuji.
Aha, omlouvám se, zapomněl jsem na rozdílný čas výjezdů. Nejsem učitel, pokusím se vysvětlit jak umím. Řešení ve výsledcích je opravdu správné.
První 2min. jelo jen jedno auto a ujelo 50km rychlostí 1,666km z celkové vzdálenosti. Zbývajících 9,333km již jedou auta současně proti sobě součtem svých rychlostí 80km. Potkají se tak za 7 minut. První auto vyjelo o dvě minuty dříve a tak se setkání posune na 15.09hod. Nyní už je jen třeba přepočítat kolik které auto svou rychlostí ujede za 7 minut (1.= 5,833 a 2. 3,5km) a prvnímu ještě přičíst vzdálenost za dvě minuty, o které vyjel dříve (5,833+1,666) a dozvíme se, že se obě auta potkala na 7,499km od letiště. :)
moc hezky vysvetleno, najednou nechapu proc jsem tyto priklady nikdy neumel spocitat... brnkacka *palec*

dusatka*
hodnocení

0x
Řeším to jako rovnici, neznámá je čas v minutách, za který se potkají, pak vypočítám čas setkání a vzdálenost.
50*(t/60) 30*((t-2)/60)=11 (vzdálenost v km, kterou do setkán ujede první auto plus vzdálenost, kterou do setkání ujede druhé auto)
po úpravách t=9 minut
čas setkání =15:09 h
s1=7,5 km
dusatka*
Omlouvám se, nevím proč mi vypadlo znaménko plus před číslem 30.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: