Nejste přihlášen/a.
Prosím, ze školy jsem dostala následující úkol, nevím odkud začít, přemět zcela nový, vzhledem k distanční výuce a bez online hodin, fakt masakr, prosím o pomoc.
Z evidence prodejů byly zjištěny tyto údaje o prodeji tabletu Asus v ks za jednotlivé měsíce.
Místo 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Jihlava 147 152 144 156 149 158 42 114 159 121 109 97
Zlín 203 211 209 214 206 211 147 139 212 174 151 132
Brno 289 301 294 303 288 307 231 219 307 242 217 199
Na základě těchto údajů zvýrazněte významné odchylky v prodeji a uveďte pravděpodobné příčiny, které mohly k těmto odchylkám vézt.
Postupovala jsem:
Průměrný prodej MĚSÍČNĚ - tabletu Asus v jednotlivých městech (celkový počet prodaných ks za město/ počet měsíců):
Jihlava: 1 548/12 = 129 ks měsíčně
Zlín: 2 209/12 = 184,08 ks měsíčně
Brno: 3 197/12 = 266,42 ks měsíčně
Z tabulky je patrné a z výpočtu průměrného prodeje tabletu v jednotlivých městech, že nejvíce tabletu Asus se prodalo v Brně, následoval Zlín a nejméně se prodalo v Jihlavě.
Významné odchylky v prodeji:
KRAJVYSOČINA
Jihlava
největší prodej ks v 9. měsíci:159 ks
nejmenší prodej ks v 7. měsíci:42 ks
ZLÍNSKÝ KRAJ
Zlín
největší prodej ks ve 4. měsíci:214 ks
nejmenší prodej ks ve 12. měsíci:132 ks
JIHOMORAVSKÝKRAJ
Brno
největší prodej ks v 6. a 9. měsíci: 307 a307 ks
nejmenší prodej ks ve 12. měsíci prosinci:199 ks
Teď nevím, co se vlastně po mně chce, děkuji za rady předem.
Nejprve je potřeba zmínit charakteristiku oboru marketing.
Postačí definování z wikipedie. Tady je odkaz na stránku wikipedie:
Za docela výstižnou považuju tu Světlíkovu definici.
Tedy zjednodušeně a vlastními slovy : marketing je "souhrn"metod, kterými lze zjišťovat příčiny změn v poptávce po určitém zboží (výrobku).
Je potřeba spočítat celoroční průměrné měsíční množství prodaného zboží , jak v Jihlavě, tak ve Zlíně tak v Brně.
Jestli je ta tabulka správně překopírovaná, tak v Jihlavě,ve Zlíně i v Brně červencové a srpnové množství je evidentně výrazně podprůměrné množství prodaných kusů, a patrné je to i v prosincovém množství.
V těchto měsícíh jsou výrazné odchylky.Myslím si, že to máte uděláno správně (tedy porovnání s průměrným měsíčním množstvím za celý rok).
Možná byste to měla doplnit ještě tak, že byste vypočítala průměrné množství měsíčně prodaných kusů za dané tři měsíce a průměrné množství měsíčně prodaných kusů za ostatních devět měsíců.
Pravděpodobnými příčinami může být to, že v období vánoc lidé kupují různé dárky a neinvestují tolik do elektroniky, a že období prázdnin lidé jezdí na dovolené a tedy méně nakupují. To je samozřejmě domněnka.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.