Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Marketing-prodejní činnost

Od: simonides odpovědí: 4 změna:

Prosím, ze školy jsem dostala následující úkol, nevím odkud začít, přemět zcela nový, vzhledem k distanční výuce a bez online hodin, fakt masakr, prosím o pomoc.

Z evidence prodejů byly zjištěny tyto údaje o prodeji tabletu Asus v ks za jednotlivé měsíce.

Místo 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Jihlava 147 152 144 156 149 158 42 114 159 121 109 97

Zlín 203 211 209 214 206 211 147 139 212 174 151 132



Brno 289 301 294 303 288 307 231 219 307 242 217 199

Na základě těchto údajů zvýrazněte významné odchylky v prodeji a uveďte pravděpodobné příčiny, které mohly k těmto odchylkám vézt.

Postupovala jsem:

Průměrný prodej MĚSÍČNĚ - tabletu Asus v jednotlivých městech (celkový počet prodaných ks za město/ počet měsíců):

Jihlava: 1 548/12 = 129 ks měsíčně

Zlín: 2 209/12 = 184,08 ks měsíčně

Brno: 3 197/12 = 266,42 ks měsíčně

Z tabulky je patrné a z výpočtu průměrného prodeje tabletu v jednotlivých městech, že nejvíce tabletu Asus se prodalo v Brně, následoval Zlín a nejméně se prodalo v Jihlavě.

Významné odchylky v prodeji:

KRAJVYSOČINA

Jihlava

největší prodej ks v 9. měsíci:159 ks

nejmenší prodej ks v 7. měsíci:42 ks

ZLÍNSKÝ KRAJ

Zlín

největší prodej ks ve 4. měsíci:214 ks

nejmenší prodej ks ve 12. měsíci:132 ks

JIHOMORAVSKÝKRAJ

Brno

největší prodej ks v 6. a 9. měsíci: 307 a307 ks

nejmenší prodej ks ve 12. měsíci prosinci:199 ks

Teď nevím, co se vlastně po mně chce, děkuji za rady předem.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Nejprve je potřeba zmínit charakteristiku oboru marketing.

Postačí definování z wikipedie. Tady je odkaz na stránku wikipedie:

cs.wikipedia.org/...

Za docela výstižnou považuju tu Světlíkovu definici.

Tedy zjednodušeně a vlastními slovy : marketing je "souhrn"metod, kterými lze zjišťovat příčiny změn v poptávce po určitém zboží (výrobku).

 

hodnocení

0x

Je potřeba spočítat celoroční průměrné měsíční množství prodaného zboží , jak v Jihlavě, tak ve Zlíně tak v Brně.

Jestli je ta tabulka správně překopírovaná, tak v Jihlavě,ve Zlíně i v Brně červencové a srpnové množství je evidentně výrazně podprůměrné množství prodaných kusů, a patrné je to i v prosincovém množství.

V těchto měsícíh jsou výrazné odchylky.Myslím si, že to máte uděláno správně (tedy porovnání s průměrným měsíčním množstvím za celý rok).

Možná byste to měla doplnit ještě tak, že byste vypočítala průměrné množství měsíčně prodaných kusů za dané tři měsíce a průměrné množství měsíčně prodaných kusů za ostatních devět měsíců.

Pravděpodobnými příčinami může být to, že v období vánoc lidé kupují různé dárky a neinvestují tolik do elektroniky, a že období prázdnin lidé jezdí na dovolené a tedy méně nakupují. To je samozřejmě domněnka.

simonides
hodnocení

Dobrý den, moc děkuji za názor, ještě mě napadalo, zda se náhodou nejedná o rok 2020, důvody Covidu, ale rok není zmíněn. Pravděpodobně se jedná o modelový školní příklad.

 

simonides
hodnocení

Mockrát děkuji za informace.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]