Měkka sádra

Od: Datum: 05.11.12 08:51 odpovědí: 6 změna: 06.11.12 09:52

Zdravím, věděl byste prosím někdo, jak připravit sádru, aby byla ve finále po uschnutí méně tvrdá? Potřebuji ji totiž po odlití v určitých místech vydloubat a pokud je hodně tvrdá, tak se mi pak celá rozpadá a není snadné ji vydloubávat, děkuji! :)


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.11.12 09:05
 
avatar

Když jsme vyráběli kachle, které jsme později upravovali rytím, do vody, ve které jsme rozdělávali sádru, jsme přidávali lepidlo nebo mýdlo. Ale už nevím, jestli to lepidlo byla klovatina nebo disperzní Herkules. Neporadí-li někdo jinak, vyzkoušejte po troškách obojí. *jasne*

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mowla*
Datum: 05.11.12 09:09
 

Můžeš do sádry namíchat třeba perlit - bude méně soudržná...

Ale spíš ti doporučím na "dloubání" použít kvalitní nástroj - ostrý nůž (dlátko - např. na linoryt) nebo frézu a hodně trpělivosti...

;)

doplněno 05.11.12 09:16:

To Babkazov: Přidání klihu zpomalí tuhnutí sádry (dá se s ní déle pracovat), ale že by ztuhlá byla měkčí? - možné to je, jen jsem si nikdy nevšiml... ;)

 
Od: lego®
Datum: 05.11.12 19:43
 
avatar

Zkus sedivou sadru misto bile.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: hop®
Datum: 06.11.12 00:07
 
avatar

Zkuste Uniflot od Knaufu, je to sádra na tmelení sádrokartonů a i po vytvrdnutí ji lze brousit daleko lépe než klasickou sádru...

 
Datum: 06.11.12 07:49
 
avatar

Odlitek bych spíše řešil vložením dutinového jádra z materiálu,který se dá snadno odstranit po úplném ztuhnutí sádry.Tmelicí sádrové tmely jsou na odlévání málo pevné,.Používá se na příklad parafín,který ohřátím z dutiny vyteče.

JABRAKA

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jujik
Datum: 06.11.12 09:52
 

Já právě potřebuji vytvořit dutiny v odlitku z neželezného kovu - licí teplota 310 C. Přičemž vosk by se mi okamžitě roztekl :)

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.