Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Úkol pro třetí třídu

Od: jkjk odpovědí: 11 změna:

A jsem na konci sil, milí rádcové. Jak vysvětlit žákovi třetí třídy postup řešení těchto příkladů. Já výsledek spočítám, ale za pomoci zlomků (jedna polovina, jedna třetina) sečíst a je to... Ale ve třetí třídě neumí sčítat zlomky... Neumí dělit se zbytkem, neumí procenta. Jojo - matematika podle Frause

1) Jak dlouho jsme byli na hřišti, když víme, že rozcvička trvala 10 minut, třetinu času jsme trénovali přihrávky a polovinu času hráli kopanou?

2) Myslím si číslo. Jeho polovina je o 7 větší než jeho třetina. Které číslo si myslím?

Moc všem děkuji za pomoc. Já už nevím, jak mu to nějak srozumitelně, úměrně jejich učivu vysvětlit.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

13x

Zdravím. Třeba by při vysvětlování pomohlo tohle:

Úkol pro třetí třídu
jkjk
hodnocení

Ámos *srdce* Učitel národů *palec*. To je ono.

Zdravím. Rád pomohu, když mohu...

111®

super tak akhle mne to ani nenapadlo a myslím že i pro dítě je to trochu na budku...jednou to dělit na 1/2 podruhé na 1/3.
hodnotím 2 body

 

111®
hodnocení

2x

na číselné ose...úsečka je celek, polovina je kopaná atd.

jkjk
hodnocení

já už se asi do toho zamotala tak, že nechápu. Namaluju si úsečku. Vyznačím polovinu. Vyznačím i třetinu a jsem stejně v koncích. Fakt nevím, jak mu to vysvětlit. Pro mě je jednoduché sečíst polovinu plus třetinu plus 10 minut ˇ= X . A mám výsledk.Ale to na mě kouká jako na zjevení *ee*

 

zdenka*
hodnocení

2x

A nemůže se třeba vycházet z toho, že vyučovací hodina má 45 minut?

třetina ze 45 je 15 - to trénovali přihrávky

zbývá 30 - polovina je 15 - to hráli kopanou

10 min. se rozcvičovali, takže by strávili na hřišti celkem 15+15+10 tj. 40 minut...

Ale je to jen úvaha...*poctar*

jkjk
hodnocení

Nojo, Zdeni.Ale oni hráli polovinu času kopanou. Pochopila jsem celého času. Pak jsem teda radila, ať to zkouší -prostě at zkusí, jak to bude vypadat, když budou na hřišti třeba 40 minut, pak 50 minut... No a to se zase zasekl, protože neumi třeba 20 vydělit třema.

 

hodnocení

2x
avatar bimbam

Neznám učivo 3. třídy, ale pro dítě bych narýsovala úsečku dlouhou nejraději 6 nebo 12 cm. Červeně bych obtáhla polovinu. Modře bych úsečku rozdělila na tři stejné dílky (nebo možná zná slovo třetina? ) a modře na konci úsečky obtáhla jeden z těch tří dílků. Uprostřed zůstane nebarevný dílek. Označuje 10 minut. Kolik těchto stejných dílků se vejde do celé úsečky?

jkjk
hodnocení

tohle zní logicky. Ale zase narazím na to, že on se zeptá, jak jsem přišla na těch 12. Jasně, mě je to pochopitelné, Ale on když se dívá na příklad, tak prostě *ee*.

Ale jak jsem zjišťovala, u spolužáků jsou na tom stejně. To u nás jsem to spočítala alespoň já *smich* jinde už praštili s učebnicí do kouta *cert* No, distanční výuka - ještě tak půl roku a mnoho se nás sejde u Chocholouška.

Jo a děkuji ;)

 

111®
hodnocení

0x

no možná kdyby mi bylo o 50 méně že bych poradil více, ale už nevím jak se omladina učí, tak snad někdo mladší...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]