Nejste přihlášen/a.
Určitě chytrá, vzdělaná, empatická s hlubokým porozuměním všem možným problémům, vyrovnaná a to je asi to nejvíce důležité. Měla by být přirozenou autoritou, ale to dky právě tem vlastnostem, o kterých jsem psal. Měla by být spravedlivá. Přísnost, pokud je kombinovaná se spravedlivostí a zároveň empatií, nemůže být škodlivá, naopak. A musí mít tu práci ráda, to znamená mít takový v ztah i k lidem a to každý nemá. Dalo by se toho napsat více, ale to je asi ten základ.
Vzpomínám na jednoho správného učitele ze základky, byl hodně přísný a zároveň dobrý kamarád. Učil češtinu a TV, za jednu chybu v díktátu byla pětka. Od jara do podzimu jsme s ním neustále hráli českou házenou.
Také jsme měli jednoho učitele, který nás nutil o přestávkách pochodovat po chodbě a běda mít ruce v kapsách. Ihned poznámka a žádost o zašití kapes. Tak mu rodiče odpověděli, že takovou pitomost nikdy neudělají a bylo po problému. Pak začal nechutně tahat za kotlety na hlavě. Co jako žáci na ZŠ jsme mohli dělat? Dnes by mu někteří dali přes hubu. Tehdy to nešlo. I dnes tvrdím, že to byl idiot. Zpaměti se učit celé pasáže z učebnice také nebyl vrchol pedagogiky.
Škola je fabrika, která má za úkol narvat do hlav spoustu nepotřebných věcí a ty, které by se v pozdějším životě hodily v učebnicích nejsou. Tehdejší způsob výuky matematiky byl ale vhodnější než dnes. Vývoj nejde ku prospěchu žáka aale naopak. A výsledek je znát minimálně jednu generaci.
Co doporučit? Hledat informace i jinde v knihách.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.