Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny,
ráda bych zjistila, co všechno obnáší ukončení studia na vš v průběhu roku, jinými slovy, do kdy jsem brána jako student. V září jsem totiž dostala několik potvrzení o studiu, na kterých je napsaná platnost do října 2021. Krom toho mám zaplacený roční ISIC a studentský roční kupón na dopravu. To všechno by tedy mělo platit až do toho října, ne? Ale jak je to třeba se zdravotním pojištěním? Jak dlouho mi ho bude platit stát? A co finanční úlevy, které mají rodiče na studující dítě?
Díky za odpovědi a mějte se fajn!
Pro ukončení VŠ stačí zaslat oznámení na studijní oddělení Vaší fakulty. Mívají na to formuláře s předepsanými formalitami.
Studentský status zaniká dnem ukončení studia na VŠ. Pošlou Vám zpět papír s oznámením, kdy jste byla studentem a jaké jste získala kredity (dá se využít při dalším studiu, stejné či podobné předměty se uznávají do několika let).
Všechny výhody končí tím dnem ukončení studia - potvrzení o studiu do října 2021 je neplatné, roční ISIC neplatný, kupón na dopravu - nic. Někteří tyto výhody využívají i po ukončení studia, ale není to správné.
Finanční úlevy rodičů a případné alimenty - určitě ne! Zdravotní pojištení - poslední "studentský" měsíc je ten, kdy končíte studium, pak již zdravotní pojištění hrazené nemáte. Musíte jít na ÚP anebo si sama platit 2051kč/měsíc, případně si najít zaměstnání.
Z VŠ by Vás vyhodili až po kontrole studijních záležitostí (někdy bývá po semestrech, většinou až po celém akademickém roce). Pokud až po roce, pak můžete být studentem až do října, vyhodili by Vás sami kvůli nesplnění studijních požadavků, což je min. nasbíraných 40kr za akademický rok.
Kdybyste se ale v budoucnu rozhodla pro další studium, neúspěšné studium se odpočítává od doby, kterou máte od státu k dispozici zdarma. Příklad - na Bc. je celkem 5 let (4 zdarma + 1 placený). Při neúspěšném 1 semestru by Vám zbylo 3,5 zdarma, při 2 neúspěšných semestrech 3 roky zdarma.