Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pořádek v učebnicích a sešitech

Od: mamk odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, ráda bych věděla, jak rodiče vedou děti k lepší organizaci učebních pomůcek. Dcera v sedmé třídě toto neřeší a já občas šílím, v jakém stavu sešity a učebnice má. Je v sedmé třídě a už je jich docela dost. Při chystání do školy se tedy musí prohrabávat dvěma kupy. Jak to, prosím, řešíte vy? Napadly mě pořadače nebo třeba jen vyhradit poličky a udělat stejný počet hromádek, co má předmětů a pod každou nalepit označení např. ZEMĚPIS. Já v jejím věku jsem měla jen jednu hromadu, ale přijde mi dnes těch učebnic víc než za nás. Určitě by jí to usnadnilo chystání a taky by sešity/učebnice spíše nezapomínala. Děkuji předem za vaše zkušenosti!

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vilik*
hodnocení

9x
Chcete říct moje zkušenosti?
Návštěvu dětského pokoje bych musel řešit prohrnovačem na sníh, kdybych chtěl udělat více než 2 kroky dovnitř.
Přesto moje děti vyrostly v moc šikovné lidi, o které nemám strach, že by snad v životě neobstáli.
Pokud to funguje, zbytečně nestresujte, ona si poradí.

 

musehe
hodnocení

2x

Zdravím,

osobně jsem měla skříňku - na jedné straně sešity, na druhé učebnice. Ale jiné další rozdělení ne, jenom na ty sešity a učebnice, vždycky jsem tu danou hromádu prohrábla a bylo, žádný drama.

Dcera už je v sedmé třídě, je myslím dost velká, aby tohle zvládala sama, věďte ji k tomu, ať se stará sama, ne vy. Ale pokud to nezvládá, rozdělení na poličky zní dobře, možná by šlo učení rozdělit do nějakých krabic, nebo tak. Ale pokud je dcera nezodpovědná, vaše nápady ji nepomohou.

 

hodnocení

2x

V sedmé třídě by si dcera měla umět nachystat vše sama bez vaší pomoci. Pokud něco zapomene a dostane poznámku, pak by si pro příště měla dát pozor a sama si vše uhlídat.

 

hodnocení

2x

Dobrý den,

záleží na Vašich prostorových možnostech. Osobně jsem toto řešil tak, že věci do školy byly rozdělené po předmětu na hromádkách, a bylo to buď v nějaké běžné skříni s policemi, kde ta skříň byla zavřená, a nebo normálně volně položené na kovovém regálu, pro představu třeba tady: ceskeregaly.cz/...

Regál měl asi tři ty police, na každé té poličce byly tři předměty, celkem tedy 9 předmětů, to by sedmákovi mohlo stačit. Ještě se dá případně využít místo pod regálem, třeba na vak na tělocvik (který ale nyní asi děti stejně nemají), nebo na pracovní činnosti kufřík a podobně. Takže buď regál, nebo normálně škříň, pokud je větší, mohou být třeba 4 police, takže na 12 předmětů, v každém patře po třech. Vyžaduje to samozřejmě mít v tom pořádek a vždy si dané věci roztřídit tak, aby bylo na nich vše z daného předmětu. Na dané kopičce tedy bude učebnice daného předmětu, sešit na poznámky, pracovní sešit, atd. Na to si ještě můžete dát třeba štítky, nebo je nalepit na obaly s těmi učebnicemi, kde se vyznačí nějaký úkol, aby se nezapomnělo.

Pokud to funguje a dcera se orientuje i v chaosu, tak to asi nechte na ní. Znám i lidi, jak píší i výše, který mají v děcáku neskutečný binec, ale mají v tom svůj systém a vyznají se v tom, tak proč ne.

 

hodnocení

2x

@mamk - Jak to, prosím, řešíte vy?
Zaplaťpanbůh už neřeším, ovšem se škodolibým potěšením občas sleduju, jak jsou rodiči "řešena" má vnoučata *smich*

Jestli se dcera v chaosu orientuje, nechte ji být - v tomhle věku už její učení, její starost. Pro vás doporučuju dobré kafe, dortík nebo vodku v mrazáku *zdravi*

 

mamk
hodnocení

Děkuji VŠEM mnohokrát za vaše skvělé postřehy, osobní zkušenosti! Beru vše v potaz a ještě popřemýšlím, co z toho vzejde ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]