Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, ráda bych věděla, jak rodiče vedou děti k lepší organizaci učebních pomůcek. Dcera v sedmé třídě toto neřeší a já občas šílím, v jakém stavu sešity a učebnice má. Je v sedmé třídě a už je jich docela dost. Při chystání do školy se tedy musí prohrabávat dvěma kupy. Jak to, prosím, řešíte vy? Napadly mě pořadače nebo třeba jen vyhradit poličky a udělat stejný počet hromádek, co má předmětů a pod každou nalepit označení např. ZEMĚPIS. Já v jejím věku jsem měla jen jednu hromadu, ale přijde mi dnes těch učebnic víc než za nás. Určitě by jí to usnadnilo chystání a taky by sešity/učebnice spíše nezapomínala. Děkuji předem za vaše zkušenosti!
Zdravím,
osobně jsem měla skříňku - na jedné straně sešity, na druhé učebnice. Ale jiné další rozdělení ne, jenom na ty sešity a učebnice, vždycky jsem tu danou hromádu prohrábla a bylo, žádný drama.
Dcera už je v sedmé třídě, je myslím dost velká, aby tohle zvládala sama, věďte ji k tomu, ať se stará sama, ne vy. Ale pokud to nezvládá, rozdělení na poličky zní dobře, možná by šlo učení rozdělit do nějakých krabic, nebo tak. Ale pokud je dcera nezodpovědná, vaše nápady ji nepomohou.
Dobrý den,
záleží na Vašich prostorových možnostech. Osobně jsem toto řešil tak, že věci do školy byly rozdělené po předmětu na hromádkách, a bylo to buď v nějaké běžné skříni s policemi, kde ta skříň byla zavřená, a nebo normálně volně položené na kovovém regálu, pro představu třeba tady: ceskeregaly.cz/...
Regál měl asi tři ty police, na každé té poličce byly tři předměty, celkem tedy 9 předmětů, to by sedmákovi mohlo stačit. Ještě se dá případně využít místo pod regálem, třeba na vak na tělocvik (který ale nyní asi děti stejně nemají), nebo na pracovní činnosti kufřík a podobně. Takže buď regál, nebo normálně škříň, pokud je větší, mohou být třeba 4 police, takže na 12 předmětů, v každém patře po třech. Vyžaduje to samozřejmě mít v tom pořádek a vždy si dané věci roztřídit tak, aby bylo na nich vše z daného předmětu. Na dané kopičce tedy bude učebnice daného předmětu, sešit na poznámky, pracovní sešit, atd. Na to si ještě můžete dát třeba štítky, nebo je nalepit na obaly s těmi učebnicemi, kde se vyznačí nějaký úkol, aby se nezapomnělo.
Pokud to funguje a dcera se orientuje i v chaosu, tak to asi nechte na ní. Znám i lidi, jak píší i výše, který mají v děcáku neskutečný binec, ale mají v tom svůj systém a vyznají se v tom, tak proč ne.
@mamk - Jak to, prosím, řešíte vy?
Zaplaťpanbůh už neřeším, ovšem se škodolibým potěšením občas sleduju, jak jsou rodiči "řešena" má vnoučata
Jestli se dcera v chaosu orientuje, nechte ji být - v tomhle věku už její učení, její starost. Pro vás doporučuju dobré kafe, dortík nebo vodku v mrazáku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.