Nejste přihlášen/a.
Tak to je něco jiného.
Obecně: seriově zapojené odpory se sčítají, paralelně se sčítají vodivosti (převrácené hodnoty odporu)
Napětí se na vodiči rozloží úměrně odporu.
proud je přímo úměrný napětí a nepřímo úměrný odporu (Ohmův zákon) Takže ten úsek obvodu s jednou žárovkou má odpor dvojnásobný oproti tomu druhému úseku. Je na něm tedy dvojnásobné napětí a proud je dvojnásobný než v každé z žárovek 1 a 2 a svítí nejvíc. (Kirchhofovy zákony.) Na víc teď nemám čas, podrobné rozmyšlení a zdůvodnění zkuste. (Nebo poradí někdo jiný, vím, že tohle je stručné.)
doplněno 15.11.10 09:35:Psal jsem to včera stručně; pravda to je, ale možná to může někoho zmást, jakoby třeba tím úsekem se dvěma žárovkami, na kterém je poloviční napětí, protékal taky poloviční proud. Tak to samozřejmě není, protože i odpor je o poloviční, takže úsekem jako celek protéká stejný proud, ten, co je na ampérmetru (kam bu se taky poděl, že?). Ale každá z těch větví má odpor jako žárovka 3 a tedy jí protéká to poloviční napětí. To je Ohm, respektive Kirchhoff (součet proudů v každém uzlu je nulový, nebo ekvivalentně, ale názorněji, co do uzlu přiteče, to z něj taky odteče). Takže ten proud se rozdělí napůl a na konce se zase "slije". Když si to uvědomíte takhle, tak by vám vlastně měl stačit selský rozum - i když obecně jsem vůči němu poněkud skeptický".
NO A STEJNĚ SNADNO ODPOVÍME DALŠÍ OTÁZKY:, a to případně i kvantitativně (kolikrát se zvětší/zmenší proud atd.) K poslední otázce bych snad jen připomněl, že voltmetr neodebírá žádný měřitelný proud, takže "odpor vyšroubované žárovky" je vlastně nekonečný (i tak to lze říci)
Ježíšku, podívej se co to je za odkaz, na vlastní PC! A co synek dělá ve škole při výuce?
Ať se laskavě podívá na zákon pana Ohma a Kirhochovy zákony, osvěží seriové, paralelní a serioparalelní zapojení.
Nemáte doma něco na měření U I R? Když chodí do školy, měl by mít a ne jen teoretizovat, ať si ten obvod vytvoří a udělá si laboratorní ýbung.
Dobrý večer , já potřebuju radu jak na to a ne chytrolínské kecy tak se prosím zdržte
jakýchkoli poznámek pokud to sám nevíte.
Já mám ale obavu, že s těmito údaji v zadání je to nejlepší rada, kterou lze dát.
Až se tu objjeví fungující odkaz, může přijít lepší rada.
Ano, jsem chytrolín protože vím a proto jsem napsal, co je k tomu třeba znát. Kdyby mi tak přišlo děcko, tak by muselo zasednout, projet si poznámky, učebnici, zapojit mozek a jinak ať jde na doučování. Co bude znát, když mu to vypočítám a pod.? No ale takových škoních dotazů tady je, udělejte, vypočítejte, napište. Je třeba se divit, jak dopadly zkušební maturity?
Pan (správně) G F Kirhoff to vyřešil pomocí vzorečku Ohma, jak tečou proudy ve větvích obvodu. Jde v podstatě o nejjednodušší serioparalelní zapojení. Absolutních hodnot zde není třeba, jen logika podle uvedených pánů.
Představte si to třeba jako vodovodní potrubí. Nebo jako naložené náklaďáky... (co se stane, když vypadne NA # 3?), nebo to co znáte, aanalogicky na to.
A jak to děláte? V jakém formátu je to schéma a kde je uložené? Je to obrázek, dokument wordu, ...?
doplněno 14.11.10 18:22:Podle toho vstupního pseudoodkazu jde zřejmě bitmapový obrázek. Tak nejdřív ze všeho ho musíte převést na jpg (to by měl umět snad každý grafický editor, doufám že včetně malování, které nějak nepoužívám), no a pak už ho sem dostanete.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.