Nejste přihlášen/a.
Zdravim, chtěl bych se zeptat jaké jsou výhody a nevýhody studia na vysoké škole prý obecně slýchám z okolí, že je to v některých případech ztráta času.
Jakýkoliv zdravotnický obor. Ve zdravotnictví jdou vydělat prachy,o kterých se některým lidem ani nezdá. Znám rodiny, kde dělají ve zdravotnictví všichni a rozhodně v tom - podle těch, kteří s nimi přišli do styku při nemoci - není žádná láska k bližnímu.
Zadne studium VS neni k nicemu. Vyhody jsou ty, ze mate vzdelani, ktere Vam nikdo nikdy nevezme. Otazkou je pak pouze uplatneni absolventu nekterych oboru, ktere muze byt rekneme "problematicke"...
Ještě by chtělo specifikovat, kdo dal bod za to, že vzdělání člověku nikdo nevezme a kdo za to, že uplatnění je problematické. Já za to druhé. už teď je známo, že podle směrnic EU, kolik lidí má mít VŠ, tak do těchto počtů zasahují i lidé, kteří nemají na VŠ inteligenci. Prostě není možné donekonečna zvyšovat počty vysokoškoláků, jak to vypadá teď, zná každý, kdo jde něco vyřizovat někam na úřad. Co kdysi zvládly dvě úřednice se SŠ, tak na to je tam kupa VŠ, která má vzdělání, ovšem nemá potuchu o tom, co se tam děje. Proto taky pořád přibývá státních zaměstnanců - mají školy, ale po praktické stránce jsou nepoužitelní.
Muzu se zeptat, odkud berete udaje o tech polovinach (uzivi se vs. zivi je spolecnost)? Pokud tedy neberete za ty, co potrebuji uziveni od spolecnosti, i lekare, ucitele, lidi ve vyzkumu apod. (to by ale zase na tech 50% asi nevychazelo)
Lékaři, učitelé, výzkumníci ...to jsou právě ti, které živí stát! Jenže stát ty peníze za chvíli nebude mít kde brát! A vo tom to je! To s pořád přidává těmto a co ostatní? Není možné přece takto pokračovat do nekonečna! Já su stará baba a když si vzpomenu, jak na sraze z gymnázia každý říkal, co dělá, tak to bylo samé - učitel, doktorka, právník na kraji, sociální pracovnice... Z celé třídy nebylo placeno státem pár lidí. Kdo na tyto lidi bude zvláště po blbinci s viroušem dělat?
Obdivuji lidi,kteří mají ambice vysokou školu vystudovat,dokonce je to baví,ale nestačí to k uspokojení ambicí,tak se dají do studia ještě jiného oboru-Dokonce ještě stihnou začít třetí.Pak mají koníčka,třeba truhlařinu,k tomu si přiberou ještě stromolezectví a aarbotechniku ovšem přijde padesátka a infarkt.Já bych si představoval vysokoškoláka s ambicemi se zaměstnat ve vědě,postrčit lidskou vědomost kupředu.A přitom si nezničit zdraví.Lidi,kteří dokáží vymyslet lék na rakovinu,či na COVID19.Nesnáším typy,kteří vynalézají k dnešním už tak dokonalým chytrým telefonů,či hodinkám,ještě chytřejší bratry.Stojí to surovinové zdroje,ničí to životní prostředí a žene lidstvo do záhuby.Ja příjemné je slyšet,že mladý vědec dovede vymyslet aplikaci do telefonu,která určí druh houby,zda je konzumovatelná či nikoliv.
JABRAKA
Toto je pěkná odpověď. Ovšem kromě lidí, kteří přinesou něco pěkného pro ostatní, s rozvojem vzdělanosti přibývá "důležitých hovad" - omlouvám se všem zvířatům, kteří vymýšlejí ptákoviny, jen aby docílili pocitu důležitosti. Tyto trendy jsou čímdál znatelnější, setkává se s tím každý, kdo si chce třeba koupit něco, co funguje a posléze zjistí, jaké paskvily danou věc nahradily.
No jo, ale bez toho neustálého vymýšlení ještě lepšího by pokrok moc nepostupoval, či spíše, vůbec nepostupoval.
Kdyby si to řekli již před třiceti lety, že není třeba zlepšovat třeba telefony, tak by stále byl výstřelek milionářů a místo mobilu v kapse by se tahal kufřík.
Ale to se netýká jen telefonů, ale veškerého lidského snažení.
Obecne odpovedet nelze. Jsou obory, u kterych VS k vykonu zamestnani jednoznacne potrebujes - lekar, pravnik, ucitel, stavebni statik atd. Pak jsou obory, kde VS k tomu aby jsoi v oboru mohl pracovat nutne nepotrebujes a zalezi na tobe co si z te skoly vezmes. Ja se leta zivim programovanim, pro beznou, prumernou programatorskou praci VS nepotrebujes. Pokud jsi ale hodne sikovny a nadany, muze ti VS pomoci se dostat ke znalostem a k lidem, ke kterym by jsi se jinak nedostal.
Takze zpet k tve otazce - ztrata casu je to pro ty prumerne, pro ty nadane a sikovne je to prilezitost dozvedet se neco vice. Bohuzel dnes remeslem lide casto pohrdaji, mit maturitu neznamena nic a VS chce mit kazdy. Ja technicou VS mam, ale sve povolani bych mohl delat i bez ni. Co bych hodne doporucil je najit si praci V OBORU uz behem VS.
I s vysokou školou můžeš jít házet lopatou, ale borec "jen" od lopaty nemůže třeba pracovat na kvalifikovanějších místech..
A o finančním ohodnocení se už ani nemusíme bavit...
Tak bych se na Tvém místě snažil, pokud Ti učení trochu jde a neomlouval bych si to tím, že mi to nanic není... V dnešní době se vybírají mnohdy lidé podle vzdělání i na obyčejná pracovní místa a proč ne...
Ve státním sektoru to je hlavní kritérium. Čím víc škol, tím lépe.
V soukromým sektoru to funguje úplně jinak. Máš nějaký titul, dobrý. Ale napřed ukaž co umíš a až potom titul.
On soukromý sektor není jen nějakej soukromníček, tam třeba ano, ale jsou velké firmy a tam je zajímá třeba hlavně vzdělání a pak ještě co umíš, ikdyž to tak ani někdy nevypadá... Mnoho VŠ co nejsou technické obory, medicína, práva jsou jenom v podstatě jen odkladiště lidí... Stát je pak povinně třeba zaměstnává, takové obory jako genderové, filozofické, migrační či mediální někdy nic kloudného nevyprodukují, naopak se vezou a snejvětší pravděpodobností brzdí i rozvoj společnosti... Nemluvím o tom, že zatěžují společnost... A teď mi tu bude někdo vysvětlovat jak jsou genderové obory na světě důležité...
On soukromý sektor není jen nějakej soukromníček, tam třeba ano, ale jsou velké firmy a tam je zajímá třeba hlavně vzdělání a pak ještě co umíš, ikdyž to tak ani někdy nevypadá... Mnoho VŠ co nejsou technické obory, medicína, práva , ekonomie jsou jenom v podstatě jen odkladiště lidí... Stát je pak povinně třeba zaměstnává, takové obory jako genderové, filozofické, migrační či mediální někdy nic kloudného nevyprodukují, naopak se vezou a snejvětší pravděpodobností brzdí i rozvoj společnosti... Nemluvím o tom, že zatěžují společnost... A teď mi tu bude někdo vysvětlovat jak jsou genderové obory na světě důležité...
Současné obory VŠ jsou celkem k ničemu. Strojařství není příliš oblíbené, zato obory k ničemu jako všechny sociálí vědy aj. by se mohly klidně zrušit. VŠ ještě nikomu inteligenci nedala. V současnosti jsou lidé z VŠ pro život nepoužitelní ale oni sami vyžadují nejvyšší příjmy právě proto, že absolvovali VŠ. Ale kdo bude na ně vydělávat začíná být nejisté. Nikdo nechce dřít ve fabrikách za 15000 čistého, aby učitelé měli 45000, včetně vojáků, policistů aj. Začíná obludná separace výrobní sféry - plebs a inteligence. Možná by nebyla špatná opětovná změna protože donekonečna to nemůže vydržet. Co znali naši předci dnes málokdo uznává a Amerika šla objevit jen jednou...
Nevýhodou studia na VŠ je samozřejmě nutnost se učit a chodit do školy a tedy z toho vyplývající nutnost omezit čas vynaložený na vlastní záliby nebo na zábavu a také nemožnost vydělávat větší mzdu v nějakém zaměstnání.
Výhodou je samozřejmě možnost určitého uplatnění v nějakém zaměstnání, kde by někdo bez vysokoškolského titulu pracovat nemohl. Výhodou může být taky např. určitá tzv. společenská prestiž.
Ale samozřejmě je možné na některých vysokých školách studovat tak, aby si student přizpůsobil školní rozvrh výuky svým potřebám a mohl při studiu být zaměstnaný např. na poloviční úvazek.
Už asi není ta správná doba. Ovšem byla doba, kdy se nechalo studovat v Plzni a ani nebyla nutná docházka. Stačilo dojít pro zápočty. Někteří sfoukli Vysokou školu přes prázdniny
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.