Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
studuji VŠ, jen tak orientačně jsem se dívala na nějáké bakalářské a diplomové práce. V některých bylo tak 300 zdrojů z různých knih. To opravdu někdo shání knihy a vyhledává v nich informace do prací? Zdá se mi, že mnohdy jsou aktuálnější zdroje na internetu, hlavně rychlejší atd. Vážně mě to zajímá, jak moc se tyhle věci berou vážně, nepřipadá mi, že by byl každý svědomitý a každou větičku musel hned citovat ve zdrojích. Zajímají mě vaše zkušenosti s tímhle.
Myslím si, že použít jako zdroje tři stovky publikací je přehnané.Myslím si, že bohatě stačí tři desítky publikací.
Lepší je opravdu pečlivě všechny opsané věty citovat, aby z toho nebyl nějaký problém. Lepší je používat převážně tištěné publikace, pokud možno neuložené v elektronické podobě na internetu. Nevylučuju, že při obhajobě práce se nějaký zkoušející může na konkrétní zdroj dívat na internetu, a pokud práce není dostatečně dobře zpracovaná, tak takto zkoušející snadno zjistí nedostatky.
Pokud někdo uvedl (uvede), že použil tři stovky publikací jako zdroje, tak je buď podezdřelej, že si to vymyslel, nebo se od něj čeká excelentní obhajoba, protože to vypadá, že má velký zájem o dané téma. POkud při obhajobě daný zkoušený neví, nebo je vidět, že problematice nedostatečně rozumí, tak v takovém případě to působí trapně.
Je možné, že dotyčný použil ve své práci něco z nějaké knihy, a aby "zabodoval", tak opsal do své použité literatury některá díla, co autor oné knihy uvedl jako svoji použitou literaturu.