Nejste přihlášen/a.
tak jako všude. Strašně záleží na konkrétním jedinci, školákovi, rodiči a hlavně učiteli. Nikdo to nemáme snadné. I většina školáků není ráda co se děje. Chybí jim kontakt.
Máme edookit, Teams (videokonference), kvízi po internetu. Celkem to funguje. Ale jak a kde... Hele popravdě spousta dětí (ale i dospělých) neodloží mobil z ruky, ale přitom pořádně neumí s internetem, nebo s počítačem pracovat. Většina učitelů chodila ráno do školy, tam si odučila a šli domu. Samozřejmě spoustu k tomu - opravy písemek, příprava na hodinu atd. Ale nelze nyní po nich chtít, aby všichni byli vynalézaví a sběhlí uživatelé PC, internetu a moderních komunikačních prostředků. To bychom po nich chtěli moc. Jsou to také jen lidé. Nemyslím to nijak zle.
Ale to nic nemění na tom, že rodiče nemohou suplovat neschopnost učitele.
Nemuohu souhlasit, chtit to po nich lze. Meli cas na Jare se to naucit. Vetsina / cast skol to ale nevyuzila, vcetne te nasi. TEAMS obsahuji vse vcetne kalendare, to same ma google. Neni velky problem to nastavit jednotne, aby jsem nehledal ukoly v chatu, ale byly pekne v zadani i s datem, do kdy ma byt vypracovano. Na druhou stranu se to stale zlepsuje, nastesti.
Stejne jako Dakon si myslim, ze by ucitele/skoly meli vzdalenou vyuku zajistit. Kazda zakladka dnes vyucuje informatiku, kde by snad mel byt kantor schopny vybrat vhodny nastroj a ucitele zasvetit. Dcera jedne zname (8let) chodi na jakysi krouzek a tam se pani, ktera vede krouzek adaptovala rychle - aby o prijem z krouzku neprisla tak s detmi pracuje online.
Tahle situace preci neni na tyden, jak deti budou dohanet dalsi mesice? Jak jsem psal, u syna to online funguje a dekuji tem ucitelum, kteri do toho sli. Co dela cely den ucitel ktery rano odesle emailem ukoly a ani je nesbira zpet? Naucit se pouzivat Teamsy nebo ucebnu od google je otazka pul hodiny, i kdyby jednoho dne. Chapu ze to je nemozne s detmi 1. tridy ale treti trida?
2. třída ZŠ - U nás to funguje výborně, ale chápu, že výuka není tak náročná, jako vyšší ročníky. Nejsme on-line, ale ze záznamu na YouTube. I sama pí učitelka, radí, kdo nestačí /diktát/, tak ať si záznam zastaví, nebo kdo nepochopil, ať si vrátí přehrávání. Večer chodí na e-mail celý postup, co se bude probírat, takže si sešity a pomůcky připravíme dopředu.
Asi máme štěstí, u paní učitelky je někdo zdatný a ochotný, který všechno natáčí na kameru a potom to dá na YT. Nejsme tedy závislí na výuku dopoledne. A paní učitelka má možnost používat a prezentovat výuku s pomůckami tak, jak je zvyklá ve třídě.
Vnučka 5tř. 4h denně s přestávkami, stejně jako ve škole, sama u PC komunikuje s učitelkou, dostane úkoly a ty do druhého dne odesílá. Pohoda to tedy není, několikrát za výuku to celé spadne, problém se připojit, je mnoho přihlášených a připojení je přetížené.
Vnučka 1tř. 2h. denně, učitelka píše na interaktivní tabuli (pokud se ji povede připojit el> pero) výuka pro tyto děti absolutně nedostatečná,učitele supluje rodič. Na druhou stranu ale tyto malé děti mají problém udržet pozornost a komunikovat přes PC, techniku pokud funguje zvládají v tomto věku lépe než já v 60 letech. Vydaná jsou doporučení a je na učiteli jaký způsob zvolí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.