Nejste přihlášen/a.
Zdravím, dcera dostala příklad. 1. Vypočítej povrch trojbokého hranolu s podstavou tvaru trojúhelníku o rozměrech: a = 3 cm , b = 4 cm , c = 5 cm, vc = 4 cm a výškou hranolu vh = 10 cm. Výpočet není problém. Ale když se pozastavíte nad podstavou tak takový trojúhelník nelze sestrojit a tím pádem je to nesmysl. Myslíte, že by děti měly dostávat takové příklady? Mimichodem povrch by byl 140cm2. Podstava má obsah 10cm2 když počítám c=5cm a vc=4cm. Ale když spočítám obsah že a=3cm, b=4cm, c=5cm tak výjde obsah 6cm2.Samozřejmě tohle děti 7.třídy ještě neumí pokud neznají aspoň jednu výšku.
Ano, je tam pro jednoznačný výpočet moc údajů. Možná to původně byly dva různé příklady s podobným zadáním a učitel(ka) je při zadávání špatně zkombinoval(a). Samozřejmě by se to stávat nemělo...
Zdravím.
Ve Vašem příspěvku je pouze otázka, zda by měly děti dostávat takové příklady. Myslím si, že ne. Zadání je zajímavé tím, že údaje o podstavě si odporují. Kdyby Vaše dcera chodila do 8.roč. nebyla by jí neznámá Pythagorova věta a možná by poznala, že trojúhelník se stranami 3, 4, 5 je pravoúhlý. Pro výpočet jeho obsahu není nutno znát vc , protože obsah pomocí odvěsen 3 cm a 4 cm je 3 krát 4 děleno dvěma. A to je 6 cm2. I Vy uvádíte ve svém příspěvku nemožné, totiž dva různé obsahy (10 cm2 a 6 cm2). Tak mě napadá, kde možná je problém: Protože v tomto trojúhelníku je vc ve skutečnosti 2,4 cm, nevypadla v zadání této úlohy z tohoto údaje ta dvojka, že by z 2,4 zůstalo jen 4?
Ano hlavně se ptám jestli děcka můžou dostávat za úkol nesmysly. Učetelka na dotaz odpověděla, že má počítat povrch a né sestrojovat trojúhelník. Trošku mě tento přístup zaráží.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.