Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ekvivalentní úprava rovnic

Od: antonin* odpovědí: 7 změna:
Zdravím,
potřeboval bych poradit, jak se počítá ekvivalentní úprava rovnic. Zkoušel jsem to počítat, ale prý mi to vůbec nevychází.
Tak každou radu budu moc rád.

Ekvivalentní úprava rovnic

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Zdravím.

Možná by bylo vhodnější:"...jak se provádí ekvivalentní úprava rovnic..." Ekvivalentní úpravy jsou takové úpravy, při kterých se stejným způsobem mění levá i pravá strana rovnice. Kořen rovnice se nemění... Ekvivalentní úpravy:

- k oběma stranám rovnice přičíst stejné číslo (výraz)

- od obou stran rovnice odečíst stejné číslo (výraz)

- obě strany rovnice násobit stejným číslem (výrazem) různým od nuly

- obě strany rovnice vydělit stejným číslem (výrazem) různým od nuly

- zaměnit levou a pravou stranu rovnice

Cílem užití ekvivalentních úprav je zjistit kořen rovnice. Takže úprava u 1) je -16 , u 2) je to +16 , u 3) pak -22 atd.

Nejčastější hrubou chybou začínajících je, že provedou úpravu jen na jedné straně...

anronin

Děkuji

A mohl bych se ještě jenom zeptat jak bych provedl zkoušku?

Zdravím.

Ověření správnosti výpočtu kořene rovnice se provádí zkouškou tak, že se do původního znění rovnice (tedy do její "první řádky") dosadí za neznámou (za ono písmeno) vypočtený kořen. Zvlášť se vypočte levá (L) a zvlášť pravá (P) strana rovnice. Oba výsledky se porovnají. Při správnosti výpočtu musí vyjít L=P . Vzhledem k jednoduchosti uvedených rovnic je zkouška velice snadnou záležitostí, což ovšem u všech rovnic tak nebývá. Někdy je zkouška obtížnější než řešení rovnice...

 

hodnocení

0x

Když přesouneme tzv. člen rovnice z jedné strany rovnice na druhou stranu rovnice, tak se změní znaménko před tímto členem

Např.

e - 33 = 99

Před členem 33 je znaménko mínus a po přesunutí na pravou stranu rovnice bude znaménko opačné, tedy plus

e = 99 + 33

xx*

Ovšem zde se jedná o úpravu: - k oběma stranám rovnice přičíst stejné číslo.

Před "tisíci" lety říkával pracovník KPÚ (krajský pedagogický ústav) ČB Alois Terš v souvislosti s řešením rovnic: Na druhou stranu převádíme babičku přes ulici, při řešení rovnic přičítáme, odčítáme atd. ...

priklad1*

Jenom dotaz. To už opravdu to školství dospělo tak daleko, že vás takovýmito příklady zatěžují v mateřské školce?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]