Zdravím, dostali jsme úkol z matematiky, já nad ním přemýšlím už asi hodinu a na nic nemohu přijít. Za každou radu budu moc rád. Do kruhové podložky byl vyvrtán kruhový otvor o průměru 20cm. Tím se obsah podložky zmenšil o 30%. Vypočítej obsah původní podložky.
Tak si spočítej plochu oné díry a když víš, že to je 30%, tudíž spočítat 70% snad není problém. Potom tedy přijde jedna zákeřnost, je třeba obě položky sečíst.
Z průměru kruhu 20cm si spočítej obsah toho kruhu, vzoreček bys měl znát. Obsah toho kruhu je 30 %, takže obsah velkého kruhu je 100 %, to lze jednoduše spočítat více způsoby...
Tipl bych, že k tomu budeš muset znát takzvanou trojčlenku. Nevím, jestli jste se tohle umění učili, z mých zkušeností to neznají ani mnozí maturanti hlásící se na techniku.
Podle času otázky i odpovědí asi z příkladu máte noční můry. Autor úlohy (učitel) neví jaký je rozdíl mezi vyvrtáním a vyříznutím. Vrták o průměru 20 cm je gigant tak do skály a ne do ploché podložky. U kovových nebo plastových podložek se otvor vysekne lisovacím nebo vysekávacím nástrojem. Ale vrtání?
Kdyby pan učitel alespoň použil míru v mm, pak by to bylo trošku realističtější. Jenomže škole nejde o proveditelnost, ale pouze o hru čísel a trochu geometrie. Tím jsem neodpověděl na původní otázku, jen se divím, jak škola učí pro život.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.