Nejste přihlášen/a.
Dobrý den chtěla jsem se zeptat jaká je velká šance.Prestoupit do druhaku na jiné gympl? Momentálně jsem nespokojená s učiteli tak i s kolektivem.Take jestli bych musela dělat srovnávačky.Děkuji předem za Vaši odpovědi
Přestup musí schválit ředitel na novém gymplu. Šance spíše menší. Záleží i na tom, kolik studentů odešlo z prváku jinam, kolik volných míst se jim vytvořilo. Srovnávačky ano, pokud je rozdíl v předmětech, na gymplech nebývá moc rozdíl. Předměty bývají shodné, třeba ale vyučované cizí jazyky mohou být různé. Jiné rozdíly nejspíš moc nebudou
Z. č. 561/2004 Sb. školský zákon
§ 66
(2) V průběhu středního vzdělávání se žákovi umožňuje přestup do jiné střední školy, změna oboru vzdělání, přerušení vzdělávání, opakování ročníku a uznání předchozího vzdělání podle § 70, a to na základě písemné žádosti. Součástí žádosti zákonného zástupce nezletilého žáka je souhlas žáka.
(4) O přestupu žáka střední školy do jiné střední školy rozhoduje ředitel školy, do které se žák hlásí. V rámci rozhodování o přestupu žáka, zejména pokud má při přestupu dojít ke změně oboru vzdělání, může ředitel školy stanovit rozdílovou zkoušku a určit její obsah, rozsah, termín a kritéria jejího hodnocení. Žák přestává být žákem školy, z níž přestoupil, dnem předcházejícím dni přijetí na jinou školu. O přijetí žáka informuje ředitel školy bez zbytečného odkladu ředitele školy, z níž žák přestoupil. Ředitel školy, z níž žák přestupuje, zašle do pěti pracovních dnů poté, co se dozvěděl o přijetí žáka na jinou školu, řediteli této školy kopii dokumentace žáka ze školní matriky.