Nejste přihlášen/a.
A jakou postavu jste si vybral? Vložte sem Vámi vypracovanou slohovou práci a pak se Vám již dá případně pomoci a poradit.
Tak nám ukažte co už jste napsal.Abychom se neopakovali..
Nejjednodušší je podívat se, kdo to byl Karel Kryl, Jiří Šitr, stejně jako by to bylo v případě jakékoliv jiné osobnosti, kdyby vám ji škola zadala. Zjistit si základní údaje kdo to byl, jaký otisk nechal v kultuře a životě naší země, a věnovat čas poslechu jejich písní a zamyslet se nad nimi v kontextu doby, kdy vznikaly, protože dnes už vám budou znít jako něco pravěkého a nejen písní, ale i další informace z jejich života. Velikáni to svým způsobem byli, po obou dvou jsou již i pojmenované ulice.
Podobně jako si už dnes nikdo nevzpomene na Ljubu Hermanovou, případně si pamětníci vybaví starší čipernou zpěvačku, která si i v osmdesáti dovedla dát nohu za krk, nebo podobné kuriozity a netuší, že také byla mladá, populátní, krásná a oblíbená, ale víc už o ní nevědí, protože už je jiná doba, která má své idoly.
Pak teprve začít mudrovat nad tím, proč by měl být Veliký, ale škola je svým způsobem podivná a chce něco po svém. Berte to tak, že máte sloh, píšete slohovou práci a je jedno o kom to je, je to o nějakých osobách, které si vybrala nostalgická paní učitelka, může to být o komkoliv. Hlavní věc je vyhovět zadání slohové práce.
Pokud chcete být originální, napište sloh o někom úplně jiném, paní učitelka bude číst třicet v podstatě stejných slohů o stejných informací o stejných lidech. Třeba o nějaké vašem zajímavém rodákovi, který nechal otisk v životě nebo kultuře ve vašem kraji. Zkuste třeba Jaroslava Wykrenta, nebo vliv na moravskou moderní a pak lidovou písňovou tvorbu Hany a Petra Ulry/... z Brna a nechte zavzpomínat dědu a babičku jaké to bylo, když se objevil první brněnský bigbít s písní Skleněné báně, nebo, nebo, nebo. Prostě se nevažte a myslete vlastní hlavou a předveďte to i paní učitelce.
Přesně tak - poradil jste studentovi skvěle. Chtěl jsem, aby si kousek pustili, s dostatkem času si uvědomili vážnost situace, prostředí, tlak veřejnosti a malinko se zasnili. Nejsem nostalgický pan učitel, jen jsem chtěl zburcovat studenty, aby vyjádřili s troškou kreativity lehce svoji myšlenku a dokázali ji dát na papír. Nikomu netrhám hlavy, jde o to napsat vlastní samostatný text spisovným českým jazykemNa cvičný maturitní sloh měli skoro týden(!) a ještě pouhých 200 slov, s možností psát na počítači (po někom je velký problém text přečíst). S pomocí internetu...Poté,kdy jsme zpívající písničkáře před nechtěnými prázdninami probrali. Máte pravdu, ale potom nemá cenu probírat nic. Ani Suchého, Dobeše, Pokáče. Jen jsem chtěl volně přejít a odlehčit výuku. Když bych to vzal zeširoka, tak mně taky nic neříká Voskovec, Werich, Ježek...Ale většina z nich to samozřejmě řeší kopírováním textů, nelámáním si hlavy. Na co. Přitom se chce tak málo. Dodržet slohový postup (jak výborně radíte). Podivná škola (fakt to neberu osobně) chce jen pomoci zájemci o maturitu splnit podmínky slohové maturitní práce zadané Cermatem. Když mi v tom pomůžete, budu nadšen! Vaši odpověď studentovi vůbec nerozporuji, je úžasná. Moc Vám za Vaši práci děkuji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.