Nejste přihlášen/a.
Ahoj. Měla bych dotaz. Jsem ve druháku na VŠ. Obor mě baví, spolužáci jsou super, až na jednu spolužačku. Přijde mi - a nejenom mně - hloupá. Neustále se na něco ptá. Třeba - vyučující řekne, že liška je psovitá šelma (jenom příklad) a ona za minutu mává rukou ve vzduchu a ptá se, jestli je liška psovitá šelma. A takhle se za hodinu a půl zeptá třeba 20x. Unavuje nás to, to její ptaní výuku hrozně zdržuje, učitelé zároveň tím, že se neustále ptá ona, nemají čas na nás ostatní. Kolikrát už někdo z nás otráveně mlaskne, ale ona si toho ale vůbec nevšímá. Nestuduju matematiku, nebo podobný obor, kde je třeba hodně chápat, můj obor je spíš hodně memorovací.
Přijde nám, že se ani neumí vyjadřovat, ať se ptá nás nebo učitelů, často i jednoduchou otázku musí položit dvěma, třemi způsoby, než pochopíme, na co se ptá. Byla jsem s ní na dvou zápočtech, u jednoho zápočtu měla půlku otázek špatně, vyučující jí zápočet dala, u dalšího zápočtu mluvila tři čtvrtinu času o jiném tématu a zápočet taky dostala. Nevěřím, že je tohle "zdravý" postup u zkouškového, myslíte, že je třeba nějak nemocná a učitelé jsou na ni mírnější? Nebo je jenom hloupá? Jak se mám chovat já jako spolužačka, když mi dotyčná leze na nervy?
Otazkou je, jak se na VS dostane clovek, ktery se pta, jak se chovat k nekomu, kdo mu leze na nervy, kvuli tomu, ze se pta vice nez ostatni a ocekava, ze se mu dostane reseni, jak se dotycneho zbavit.
Dobrý den. Chápu, že Vám hloupá spolužačka leze na nervy. Taky jsem měla podobné spolužačky na SŠ. Vykládaly věci jako "anglický prezident" a prostě jakoby nežily v dnešním světě. Je možné, že spolužačka je nemocná (nějaký ten "autismus" nebo "Asperger"), ale taky je možné, že má jen protekci. To je tak, když je školství financováno "od kusu". A co dělat, když Vám opravdu leze na nervy? Možná upozornit některého vyučujícího, nějak to nadhodit, samozřejmě bez její přítomnosti.
Měla jsem spolužačku, taky působila nablble, neustále s něčím otravovala a při písemkách opisovala, když jí na to přišli, tak vyučující nějakým způsobem umluvila nebo ubrečela. Dotáhla to až na mítečko v Bruselu. A jiná, co byla chytrá a vše vždy uměla, nyní dělá učitelku za mrzký peníz.
Díky zatím za reakce. Problém je ten, že ona má všechny zkoušky i zápočty splněné, varianta, že by vylítla, je tedy dost nepravděpodobná. Ono se řekne, ignorovat... Hrozně to narušuje výuku, ignorovat jí skoro nejde. Přijde mi tristní, že ona v pohodě proplouvá. Vůbec že člověk jako ona má maturitu...
Taky mám zdravotní problémy a učitelé (ač o mém zdravotním stavu vědí) mi vůbec nepomáhají, o to mi to pije krev víc.
jj, malé dětičky. Jejich otázky vás dovedou přivést na samou hranu trpělivosti. Tatí, proč je jenom jedno sluníčko? Protože nejsou dvě. A proč nejsou dvě? Protože nejsou tři. A proč nejsou tři? A tak dál. Nebo Plha v podání Josefa Kemra ve filmu Marečku podejte mi pero. Ten se taky pořád vyptával na úplně banality. Nebo jeden důchodce, kterého jsem znal. Na něj jste se nesměli ani podívat, jinak se na vás okamžitě přilepil a začal se na něco vyptávat.
Všiměte si ale, že to nejsou otázky. To je hledání sociálního kontaktu. Vaše spolužačka nemusí být hloupá. Jen má problém s vyjadřováním a s navazováním kontaktu. Nebo má ještě k tomu mindrák, že ji není vidět. Tak ho řeší tímto způsobem.
Co s tím? Jak se máte chovat, když vám dotyčná leze na nervy? Nijak. Zatnout zuby a cvičit se v trpělivosti.
To není špatný názor, asi jste se trefil. Taky znám lidi, co takto navazují kontakt.
Pro autorku příspěvku: Zkuste si teda popovídat s tou holkou o běžném životě. Někteří lidi takto můžou vyhledávat sociální kontakt, ale jiní se takto i "předvádějí".
Pro @ladycat - snažíme se, ale bavit se s náma nechce, odpovídá jednoslovně. V rámci jednoho předmětu jsem s ní dělala rozhovor, ptala jsem se jí, co jí baví. Nic. Co má ráda. Neví. Tak nějaký zajímavý koníček, brigáda? Taky ne.
Vměšuje se i do věci, do kterých ji nic není. Bavila jsem se třeba se spolužákem, ona přišla a zničeho nic zapojila do hovoru, i když jsem se bavila jenom se spolužákem, s ní ne. A když se chci bavit s ní, tak to její vyprávění nedává smysl. Bavily jsme se třeba o knížce, kterou jsme měli číst a kdybych tu knížku nečetla, vůbec bych z její řeči nepochopila, jakou knížku má na mysli.
pro @klera - děkuju. My bysme jí rádi pomohli, ale nevíme jak. A ptát se jí, jestli je nemocná, je přece jenom drzý, to bysme si nedovolili. A ignorovat se to nedá. Dokola a dokola během seminářů točíme informace, který byly řečený před chvilkou...
Sama mám handicap, DMO, takže fyzicky nic moc a paměť pěkně na nic. A když jsem nedávno žádala jednoho vyučujícího o shovívavost u zápočtu, řekl mi, že moje nemoc s pamětí nesouvisí (ach jo...) a že ho to nezajímá. O to mě to bolí víc, že ona půlku zkoušky zbabrá a stejně ji udělá a mě učitelé prakticky neuhnou.
@zvysokeskoly - Neuměla zopakovat obsah knížky - tak to vážně nevím, co na VŠ dělá. Taky nejsem žádný Einstein, ale obsah knížky umím interpretovat. Taky nevím, co je těžkého nebo neuskutečnitelného na popisu svých zálib. Určitě by bylo pro ni jednodušší mít SŠ nebo učňák a pak práce. Asperger/Ne-Asperger, její výkon prostě nezodpovídá standardu VŠ.
Vaše DMO - já vím, že kromě pohybu můžete mít problém i s pamětí. Mám sestru s DMO.
Nadržovat by jí neměli...nejspíš tím, že je jiná se snaží být mírnější. Ale myslím, že to tam stejně dlouho nevydrží, jestli to znalostma nedává. Já chápu, že tě to štve...my zase měli kluka, co se snažil za každou cenu vypadat co nejchytřeji...často měl nějaký poznámky, argumentoval, polemizoval s tim, co říkali profesoři, který to učí už 40 let a vždycky to podal až směšně složitě, aby to prostě vypadalo chytře. Kazí to atmosféru, zdržuje to, jste míň soustředěný atd. atd. Ale žádnej recept na to, jak s tim co udělat, ti nikdo nedá, protože se s tim nic dělat nedá. Prostě je důležitý vědět, že ty lidi za to nemůžou a že mají nejspíš dost těžkej život. Pomáhat jí nemusíš...stačí prostě chovat se normálně, pozdravit ji a občas jí něco říct nebo se zeptat. Nic těžkýho.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.