Nejste přihlášen/a.
Dnes se mi dostal do ruky jeden příklad. Sám to nepotřebuji, pro nikoho nedělám. Teda radím jedné babce co asi radí vnukovi. Pokud správně odhadnu snad sedmá či osmá třída. Dalo mi to trochu zabrat než jsem si uvědomil souvislosti. Nedovedu si představit při dnešní úrovni logiky školáků, kteří se bojej maturity z matematiky, že jsou jim předkládány takovéto příklady. Zapomeňte na rovnice. Jen logika. Myslím že mám správně řešení. Ciferný součet toho čísla je 12
Kristýna si napsala celé liché přirozené číslo dělitelné třema
Jakub a David si namalovali trojúhelníky jejíž obvod, každého zvlášť, se rovná napsanému číslu a délka stran je vždy celé číslo.
Délky stran se různí (podle mne nadbytečné). Jeden trojúhelník měl nejdelší stranu v nejdelší možné délce.
Druhý trojúhelník měl nejkratší stranu v nejdelší možné délce.
Součet těchto dvou stran byl 1681
A jaké tedy bylo napsané číslo
Upřesním. Můj výsledek neuvádím. Jen jsem uvedl, že ciferný součet čísel mého výsledku je 12 a je to pro 9. třídu
Já bych ještě doplnil svoji otázku a to jaké měl rozměry aspoň jeden z těch nakreslených trojúhelníků.
Ale kuš. Jistěže znám odpověď na svoji otázku a taky jsem to napsal. Jen jsem si chtěl ověřit, zda to mám správně. Přece jenom 60 let ze školy něco vyprchá . Bohužel zjišťuji, že tady je to samý odborník na penisy, samej doktor a ti co opravdu něco umí jsou asi zaměstnáni smysluplnější prací. A pak se najde jeden, který asi tedy těžko prolezl základní školou a když už nezná odpověď tak aspoň zaútočí.
Asi si nerozumíme. Nechtěl jsem psát výsledek. Kdo chce ať si počítá. Jen jsem uvedl, že ciferný součet čísel výsledku je 12. Třeba 1704. Jen příklad. Číslo není liché
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.